vrijdag 24 april 2015

Korte broek!

Mooi weer.........

Inderdaad ook hier is het mooi weer geworden, het vorige weekend was werkelijk schitterend, de mensen genoten volop van het prachtige weer. Ook ik voor zover mogelijk, als ik 12 uurs nachtdiensten heb zoals vorig weekend is het natuurlijk allemaal wat minder, niet gefietst in het weekend en kort geslapen zoals gewoonlijk.
Maar op maandag moest ik niet meer, en ging 's avonds met de jongens van de fietsclub mee op de gezamenlijke training. En jawel, met een temperatuur van 19 ºC durfde ik het aan om in korte broek te vertrekken, en dat op 20 april! Nog niet eerder meegemaakt zo vroeg sinds we hier zijn.
Na een lekkere pittige training was het goed slapen, morgen zou het weer mooi zijn volgens de meldingen.

Pas nog besneeuwd, nu vol in bloei.

 Dat pakte net iets anders uit, droog was het wel, maar er stond een redelijk guur windje, en de bewolking  kwam al snel in de morgen opzetten, zodat ik BOB maar pakte om een tochtje te maken.
Na de middag gingen we samen een wandeling met Ward maken boven op de bosweg bij Røte. Daar parkeren we op ca. 200 meter hoogte,  en wandelen de bosweg omhoog tot we onderweg  een omgewaaide spar over de weg aantreffen, daar kunnen we wel overheen stappen zodat we verder omhoog kunnen lopen tot we in de sneeuw terecht komen en dan maar omkeren omdat het lopen nogal zwaar word in de wat papperige rommel.

Voorjaarsstormpje.......




Nog een dik pak op ca. 300 meter hoogte.

Ward vind het heerlijk om in de sneeuw  te rollen!
 
Op woensdag heb ik middagdienst, dat betekend woon-werk fietsen met BOB, de ochtend gebruik ik om Ward, onze Cairn terriër onder handen te nemen. De bovenvacht van ons beestje is weer aan plukken toe, hij loopt er weer bij als een ontplofte wc-borstel, het ziet er niet meer uit!
Kop of kont is er ook niet meer aan te ontdekken, het is één bewegende haarbal........Gelukkig is het altijd wel zo dat daar waar de brokken ingaan de voorkant zit, en daar waar de brokken weer uitkomen de achterkant, dan heb je nog wat houvast tenminste..........
Wie interesse heeft hoe dat plukken in zijn werk gaat kan dat lezen in een vorige post, klik hier.
Het gaat redelijk vlot, na 2½ uur staat het beestje er weer fris op.

M'n haar en ik...........

Even ontspannen na het plukken, "mijn" uitzicht bewakend.


's Middags vertrek ik met BOB naar het werk, gaat allemaal lekker vlot bij de wat hogere temperaturen, en uiteraard kan er lekker "open" gereden worden.
's Avonds terug huiswaarts gaat ook prima, ondanks de lichte regen rijd ik nog steeds open en heb er flink de gang in.

Maar dan heb ik een AANRIJDING......

Daarover meer in een volgende post!

Groeten, Adri.






17 opmerkingen:

  1. Ik snap het. Over sommige dingen schrijf je liever niet. Of niet gelijk. Opdelen kan dan helpen...
    Hoop wel dat je zelf niets hebt!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mick,

      Ik wil er wel gelijk over schrijven maar dan word deze post erg lang, nu heb ik gelijk een volgende post klaar staan, terwijl ik bezig ben met BOB weer op te kalefateren.........
      En bedankt voor je zorgen, ik heb niets!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Hoi Adri

    Nu maar hopen voor Ward dat het niet weer gaat sneeuwen, lijkt me een beetje koud zo

    Groeten, Andre

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Sneeuwen kan nog steeds, niets aan te doen voor Ward! Plukken doe ik als het moet, dat is om de 8 tot 9 maanden ongeveer. Dat komt niet altijd gunstig uit met het seizoen uiteraard, soms pluk je midden in de winter, soms moet hij een hele zomer met een dikke dubbele vacht blijven lopen.
      Het is niet anders, dat is zijn hondeleventje, het hoort bij het ras.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hoi Adri, zonde om te horen dat je een aanrijding hebt gehad, maar gelukkig dat je niets hebt. Ik hoop dat het meevalt met de schade en veel succes met het weer repareren. Uiteindelijk komt het toch wel weer goed weet ik zelf uit ervaring.

    Groeten Tim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tim,

      Jij weet het inderdaad ook uit ervaring! Op zich valt het wel mee, en ik ben ondertussen goed op gang om BOB weer rijklaar te maken, gaat dit weekend wel goed komen schat ik zo in.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Tjonge Adri, je moer er geen sport van maken he. Het is elke keer weer slikken, heb het ook een paar keer gehad. Maar gelukkig beschermt de body je goed.
    We lezen het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter,

      Nee, je doet het niet met moedwil, het overkomt je gewoon. Het gaat er inderdaad op lijken dat ik van de ene schade naar de andere rijd, het begint een beetje vervelend te worden............

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Eindigen met een cliffhanger... Zo weet je zeker dat je volgende bericht ook goed bekeken zal worden ;-)
    't Is al goed dat je zelf geen schade opgelopen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jan,

      Ja, ook jij lanceert wel eens een teaser, dat kan ik ook dus...........
      Maar deze post had ik al in gedachten, ik had enkel nog geen tijd gehad.
      En dan komt die domme aanrijding er ook nog bij, weer gelijk voer voor een volgende post, maar ook wat extra werk waar ik niet op zat te wachten.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. Hi Adri ja ik heb ook al weer een paar ritjes gemaakt met korte broek en mouwen zonder kap. Onze diesel (Scottish Higland TerrierXFranse bull) moet ook geplukt worden maar dat vindt ze niet erg prettig ik had begrepen van de trimmer die dit voor ons doet dat het boven een bepaalde leeftijd niet meer gaat en dan moet de tondeuse erover. Sjeemig weer een aanrijding.....wij hebben in de Volvo LRCSS (laser city radar system) dan neemt het systeem een obstakel al waar voordat je het door hebt en past afstand en remweg/kracht aan is dat niets vor jou?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willem,

      De korte broek was op de Scott, in BOB heb ik nog niet kort gereden, gelijk de dinsdag was het weer een stuk frisser, nu ook weer regen en niet meer dan een graad of 6 tot 7. Nog geen zomer dus!
      Ward vind plukken ook maar zozo, maar het moet nu eenmaal.........Bij Cairns heb ik nooit gehoord dat het niet meer gaat boven een bepaalde leeftijd, onze vorige heb ik ook geplukt tot op het laatste, hij was toen 13 jaar. Ward is nu op weg naar zijn 11 de verjaardag, dus zal nog een paar plukbeurten te goed hebben.
      Of dat lasersysteem iets voor mij is weet ik niet, in dit geval had ik meer voordeel gehad van een "bull bar" denk ik............

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie plaatjes..
    Je woont erg mooi daar..
    Even een bosje haren.. Pfffff.. Gelukkig heeft de kat hier wat minder last van.
    En aanrijding? Oh nee daar wordt Bob niet mooier van. Zonde maar gelukkig zelf niks.
    Ben benieuwd naar het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Richard! Dat plukken is gelukkig maar om de 8 tot 9 maanden, dat is te overzien. Tussendoor 1 x in de week een borstel er doorheen dat is voldoende. Verharen doet hij nauwelijks tussendoor, dat is ook een voordeel. Nee, BOB wordt inderdaad niet mooier van al die kleine schades, jammer maar helaas! Maar goed, het is een gebruiksvoorwerp, en functioneel, dus moet kunnen, met een paar "battle scars" meer rijdt BOB nog even goed..........
      Het verhaal komt eraan.......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  9. Hoi Adri, gelukkig heb je niets. En ik hoop dat BOB ook snel herstelt van de aanrijding. Hij heeft al aardig wat te verduren gehad in die twee en een half jaar Noorwegen. Ik begrijp dat BOB niet langdurig hoeft te herstellen en dat doet deugt. Het voorjaar komt eraan en je wil de weg op.

    Hoop dat je weer snel rijdend bent.

    Hartelijke groe, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Ja, ging weer goed gelukkig! BOB is weer rijklaar gemaakt vandaag, zou wel netter gekund hebben, maar zoals je opmerkt, ik wil de weg weer op!
      Het gaat er wel op lijken dat ik van de ene schade naar de andere rijdt, veel zegen ligt er blijkbaar niet op......of ligt het aan mij? Geen idee, voor mijn gevoel beweeg ik me zo veilig mogelijk door het verkeer, dit laatste voorval kon ik ook helemaal niets aan doen.
      Nou ja, de schade is weer opgelapt en ik kan weer rijden, dat is het belangrijkste, verder zien we weer wel wat er voor de wielen komt......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen