zondag 31 januari 2016

De eerste duizend......

De eerste maand is om.

En de  eerste  kilometers van 2016 zijn gereden, ondanks wat gemiste dagen door de weersomstandigheden is het toch gelukt om duizend kilometer te rijden in januari.
De laatste rit was op vrijdagmorgen, met regen en aantrekkende wind  toch nog 65 km gereden.
Na de middag was het storm en slagregens, geen weer om een hond door te sturen.......
En volgens de weersvoorspellers zou er sneeuw komen het weekend, wat ook volledig uitkwam.

Net nu de wegen weer volledig "schoon" waren na een week met temperaturen tot +8, wel met veel  regen af en toe, maar daar viel wel door te fietsen met de kap erop.
Het hangijs was al op plekken omlaag aan het vallen, nu liggen de temperaturen terug rond het nulpunt, en valt er sneeuw.
Zoals altijd met sneeuw, het is prachtig om te zien, en in deze donkere tijd licht alles lekker op buiten.
Daarmee zijn de voordelen wel genoemd denk ik, de nadelen hoef ik niet op te sommen, die zijn bij de meesten wel bekend geloof ik..........

Trouwens als je net als ik op 2 dagen al 4 keer je oprit sneeuwvrij gemaakt hebt, heb je  die mooie plaatjes ook wel genoeg gezien........Heb je alles weer even "aan kant" begint het weer, en als er dan "vlokjes" gaan vallen ter grootte van papieren zakdoekjes weet je dat je nog niet zonder "buitenwerk" zit voorlopig...........

Maar goed, voor de liefhebbers (die schijnen echt te bestaan!) nog een paar foto's:

Vanmorgen kwam er een sneeuwwolkje over de baai aandrijven.......

Maar vanmiddag klaarde het weer op...........



Zelfs nog wat blauwe lucht gezien..........


Katoenpluk? Nee, sneeuwdotjes......


Na de opklaring zit er nog wel wat in het vat.........


Nieuwe maand.


Nu februari er aan komt heb ik de spikes vooraan van kant gewisseld, om ze zodoende gelijkmatiger te slijten. Deze zijn nog als nieuw uiteraard, die liggen er nu net een week of vijf onder.
Toch maar even gewisseld, dan kan ik ze misschien volgend seizoen ook nog gedeeltelijk gebruiken.
Hoeveel kilometers februari gaat brengen blijft nog even een vraag, de eerste twee dagen zien er al niet erg best uit, daarna gaat het weer vriezen en valt er minder neerslag, dan is er weer kans op een fietsritje. Zoals altijd in de winter  moet het gewoon dag voor dag bekeken worden........

Tot zover,

Groeten, Adri.

14 opmerkingen:

  1. Je had er natuurlijk ook tie wraps om kunnen doen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die mogelijkheid blijft open, ik zal het in gedachten houden! :-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Jouw kilometers mogen wel wat zwaarder tellen: kou, hoogtemeters en spijkerbanden. Dus voor 1000 km in Noorwegen mag je wat mij betreft in Nederland zeker 1500 rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Piet, maar 1000=1000 ook in Noorwegen. Waar ik wel in mee ga is dat ik waarschijnlijk voor 1500 km energie verstook om die 1000 km weg te trappen, dat dan wel.........
      Maar ja, wat maakt het allemaal uit, zolang je met plezier blijft rondfietsen is het prima, waar je die kilometers dan ook maakt!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hoi Adri

    Ik wist niet dat jij een hond bent ;-)
    Die sneeuw foto's zijn mooi

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Ik wist het ook niet! En de laatste keer dat ik tegen een boom stond te plassen deed ik dat zonder m'n achterpootje op te lichten, dus toen was ik het nog niet.......☺
      Maar die hond er door sturen lukte ook vrijdagmiddag niet, Ward moest naar buiten gesleurd worden als het ware, en toen hij na circa 50 meter alles had laten vallen wat hij kwijt wilde, draaide hij resoluut om. Met in z'n ogen zo'n blik van: "Je kan voor mijn part nog 3 uur gaan wandelen, maar mij kan je dan best even terug naar huis brengen...."
      Vrijdagmorgen was het nog enigzins te doen, zeker met de gedachte dat er de komende 3 tot 4 dagen niet gefietst kon worden, na de middag was het volle storm, dus thuisblijven geblazen.........
      De foto's zijn mooi, bedankt! Vind ik ook, maar sneeuwruimen is weer al minder favoriet aan het worden.....
      :-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Hoi Adri

      Dat sneeuwruimen is ook wel wat op te vinden
      Wat dacht je hier van?, moet je alleen even bob achter zetten ;-)
      https://www.youtube.com/watch?v=xzZvEMT3YsA

      Groeten, André

      Verwijderen
    3. Hoi André,

      Schitterend! Die schuif moet ik ook hebben, die kan er dan gelijk met de winterbanden op, dan heb ik geen excuus meer om niet te fietsen als het sneeuwt!
      En bedenk eens wat een prima krachttraining dat zal zijn voor de beentjes!
      ;-D

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Nou, die 1000 heb ik niet gehaald in Januari, dus petje af Adri!

    Enne, wanneer kom je naar Dronten? Dan rij ik misschien ook wel even daarlangs om je in levenden lijve de hand te schudden.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erwin,

      Bedankt, maar hou dat petje maar op! Doe ik ook, dat is veel beter in de winter met die gestadig dunner wordende grasmat bovenop...........Voor je het weet slaat er een koutje op je bolletje, zitten we niet op te wachten.......

      Dronten is nog niet afgesproken, maar dat zou wel eens op zaterdag 28 mei kunnen zijn, tijdstip weet ik nog niet.....En als er onderweg iets onverwachts voorvalt kan het helemaal komen te vervallen, dan plan ik het in op de terugreis, maar dat word dan vooraf even gemeld.
      Niets is zeker, zoveel is zeker......
      Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn om je daar tegen te komen!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Hoi Adri
    Ben net terug van een klein rondje, het is hier stormachtig, maar jij hebt weer mooie plaatjes.
    Gr. Pé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Pé,

      Bedankt!
      Zoals je kon lezen hadden wij die storm op vrijdagmiddag, daarna in het weekend kwamen de mooie plaatjes tevoorschijn.....
      Nu regent het weer, na dat ik eerst 20 cm sneeuw van de oprit verwijderd heb.....
      Tja, het is ook een soort van beweging, m'n eten smaakte goed na 2 uur sneeuwruimen!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. Hoi Adri, ik heb het net niet gehaald, maar zit in de buurt. Geniet van de sneeuw :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Volgende keer ga jij er overheen en blijf ik eronder, wat maakt het uit, zolang we lekker aan de gang blijven?
      Ik heb net weer na thuiskomst van het werk (met de Panda vandaag) 2 uur met volle teugen (ahum) mogen genieten van de sneeuw!
      Zolang duurde het voor die 20 cm die sinds gisteren bijgevallen was te verwijderen.......
      Heb ik m'n training voor vandaag ook weer gehad!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen