donderdag 16 juni 2016

Vakantie deel 3.

Bezigheden.

Eerste week.

Het eerste wat op de agenda staat op maandagmiddag is een afspraak met het klanten contact centrum van de gemeente Sluis, om daar een nieuw paspoort te gaan regelen. Het voorwerk  is uiteraard al digitaal gedaan, en het enige wat we moeten overleggen zijn de pasfoto's, de originele formulieren zoals die ingescand zijn en de oude paspoorten. Alles is in orde, dus we krijgen te horen dat we al op donderdag onze nieuwe passen op kunnen halen. Slechts 3 dagen! Goede service voor in het buitenland wonende  Nederlanders vinden wij!

Na twee dagen bij mijn vader op  de stoep te hebben gestaan vertrekken we naar een andere standplaats, in een boerenschuur bij Ijzendijke.
We  staan vijf dagen bij een vriendin van Ina in de schuur, wat prima uitkomt want het weer is niet al te best de eerste week van onze vakantie. In de schuur staan we droog en uit de af en toe gure wind.
Het is begin juni, maar lijkt meer op november!
Tussen de buien door fiets ik wat met de Scott, Ina bezoekt wat vriendinnen, en regelmatig gaan we beiden op bezoek bij vrienden of familie.
Onze komst en verblijf is vooral voor de twee jongste spruiten (3 en 7 jaar) in het gezin van Ilze en Wim een hele happening, ze staan er mee op en gaan ermee naar bed. De kleinste bijna letterlijk, die had een avond gepland om te blijven slapen in de camper, hij had zelfs z'n pyama al meegenomen!
Dat mocht natuurlijk weer niet, die ouderen zijn toch lastig af en toe.................☺☺☺

"Kamperen" in de schuur, lekker droog en warm!

Vertrek voor een fietstochtje.

Redelijk weer vandaag......

Jong geleerd...........
  Op dinsdag bijna traditioneel bezoek aan Ina's moeder, waar er altijd wel een paar kleine karweitjes liggen, en we samen met haar gaan winkelen.
Op woensdag ook bijna traditioneel een dagje met Rini en Heleen bijpraten en lunchen in een strandpaviljoen. Die woensdagen gaan altijd veel te snel voorbij...........

Heleen in actie om een bloemetje te scoren.........

Ina doet dat ook!
Op donderdag bezoekt Ina een vriendin, ik ga fietsen en ontmoet bij toeval een ex-collega, we rijden samen een eind, drinken nog een kop koffie bij hem thuis en praten flink bij. Leuk die onverwachte ontmoetingen!

Vrijdag was afgesproken dat Ina naar de kapper zou gaan voor een knipbeurt, maar haar kapper was plotseling ziek. Vlug even rondbellen had succes, ze kon terecht bij een "aan huis" kapper in de polder.
Het leuke was dat het op een boerderij was, met melkvee. De veeboer kwam even kennis maken, en voor ik het wist kreeg ik een volledige en zeer interessante rondleiding door de melkstal! Mooi om te zien hoe die melkrobots alles automatisch doen, ook het boerenbedrijf is tegenwoordig verregaande geautomatiseerd!
Na het knippen eten we bij schoonmoeder  en bezoeken in de middag Ina's vader in het verpleeghuis. Werd ik niet vrolijker van..........Jammer dat mensen op een dergelijke manier moeten aftakelen, het is niet anders......

Zaterdag hebben we niets op het programma, ik ga fietsen met m'n "wielerpetekind" Dante, zoon van vriend Bert, en Ina houd zich wat bezig met fietsen, breien en een paar boodschapjes doen.
Lekker rustige dag, die afgesloten word met een gezamelijke maaltijd en gezellige avond met Wim en Ilze.

Zondagmorgen breekt eindelijk de zon door en gaan de temperaturen ook omhoog. Ook vanmorgen een ronde fietsen met Dante, bij terugkomst heb ik 97 km meer op de teller, en lekker getraind, die beloften kunnen toch aardig doortrappen, ook al is het maar een duurtraining!

Na de middag rijden we naar Hoek, waar we ook 's nachts blijven staan bij Hans en Sitie, vriend en ex-collega van mij. Zoals gebruikelijk worden we weer schandelijk verwend, we mogen niet in de camper slapen, er staat net als vorige keren een bed met badkamer ernaast voor ons gereed.
En zoals altijd heeft Sitie weer heerlijk Surinaams gekookt en eet ik weer teveel...........

Week 2.

Na maandagmorgen afscheid te hebben genomen van Hans en Sitie vertrekken we eerst naar Terneuzen, waar we op de camperplaats parkeren. We winkelen eerst wat, en daarna ga ik fietsen langs de Schelde richting Zeedorp. Ina fiets ook wat, kijkt naar het nooit vervelende schouwspel van grote zeeschepen die voorbij komen van of naar Antwerpen. Na het douchen rijden we dan naar Biervliet waar Ina een vriendin bezoekt, en daarna naar haar moeder gaat. Ik ga even wat ophalen in Oostburg en kom daarna ook naar Biervliet waar we eten bij schoonmoeder.
's Avonds bezoeken we de mensen waar Ina 16 jaar amateurtoneel mee gespeeld heeft, altijd leuk om herinneringen en anekdotes op te halen.

Dinsdag parkeren we aan de kust, ik ga eerst fietsen met Dante, Ina houd zich rustig tot we terug zijn.
Na de middag bezoeken we vrienden, en daarna rijden we naar de camping van vriend Peter.
Vanaf de camping fietsen we naar onze volgende afspraak, eten bij Piet en Karin. Na weer een gezellige avond fietsen we terug, en slapen bij Peter op camping de Essenhoeve.

Woensdagmorgen drinken we koffie bij Peter op het terras, niet gebruikelijk voor campinggasten, maar voor ons word een uitzondering gemaakt.........
Dan komen Rini en Heleen langs, en drinken koffie mee. Vandaag hebben ze weer hun wekelijkse vrije dag, en Rini wil zijn laatste project even laten zien. We krijgen een optreden te zien, verzorgd in zijn Ford Transitbus, voor de gelegenheid omgebouwd tot minitheater.
Met deze show trekt hij langs scholen en dergelijke, om het verhaal van Roodkapje te brengen op zijn eigen ludieke wijze. Voor ons speelt hij de volwassen versie, met eigen geschreven liedjes en gedichten, en voldoende teksten ter overpeinzing.

Rini, Ina en Heleen in het theater.

In actie.............

Napraten..........
Na de middag ontmoeten we Bert, Christa en Dante, waar we samen mee gaan eten. Na het eten gaat  Ina mee met haar oude volksdansgroep, ik ga terug naar de camping.

Donderdag drinken we koffie bij Peter, ik ga nog fietsen met Dante en na de middag vertrekken we richting Schoondijke, waar we de avond en nacht bij Tony en Monique zullen doorbrengen.
Nog steeds prachtig weer, dus de barbeque word opgestookt en we eten lekker buiten op het terras.

Na een rustige nacht breken we op en vertrekken op vrijdagmorgen.
De laatste dag staan we nog bij m'n vader op de stoep. Na de koffie 's middags hebben we nog een mooie afsluiter, het Oldtimer Weekend Groede start vandaag.
We fietsen naar Groede en bekijken de "oudjes" die er vaak nog piekfijn bijstaan, met liefde gerestaureerd en onderhouden!

De foto's en filmpjes spreken voor zich:

Fiat 500 boven, 128 Sport onder.

Die kent iedereen nog.........

Peugeot.

Twee motorfietsen merk Panther.

Leuke aanhanger!

Een Morris en een Triumph.

Italiaanse schoonheid........Alfa Romeo.

Duitse degelijkheid van Opel.

Packard embleem.

Cadillac.

Packard.

Chevrolet.

Overland.

Ina in gesprek met Jacob Cats........Ina spreekt, Jacob luistert.......

De auto's rijden voorbij, daarna moet een en ander voorbereid worden voor het  vertrek van de oude tractoren naar hun nachtelijk verblijf.

Na deze leuke afsluiter gaan we nog eten bij Rini en Heleen, en sluiten de avond af bij m'n vader.

Zaterdagmorgen nemen we afscheid van m'n vader, gaan nog op de koffie bij Ina's moeder en rijden daarna op het gemak richting noorden. We slapen aan de grens bij Bad Nieuweschans.

Op zondag rijden we tot een heel eind voorbij Hamburg en slapen op een parking niet te ver van Kiel, waar we op maandagmiddag 14.00u de boot naar Oslo op rijden.

Bij het uitvaren van de haven van Kiel zien we vreemd gevormde masten vanuit een geheel ingepakt dok steken, wat voor soort schip zou daar vorm krijgen?

Vreemde masten, wat word daar gebouwd?

's Avonds op zee klaart het wat op en zien we nog mooi de zon ondergaan.

Als we op dinsdagmorgen om 10.00u de boot af rijden gaat het vlot door Oslo, en rijden we via Drammen naar Kongsberg en daar RV 40 op, om na een stop bij Dagali via Geilo en RV 7 over de Hardangervidda richting Kinsarvik te rijden.

Hardangervidda, verveeld nooit......

Waar we om circ 17.15 aankomen en zeer enthousiast welkom geheten worden door onze kleine viervoeter.........

We hebben weer een prima vakantie gehad, zijn weer overal even warm onthaald en weer schandalig verwend!
Allemaal bedankt voor de fijne tijd die we bij jullie hadden! En hopelijk tot volgend jaar........