zondag 26 maart 2017

Voorjaar!?

Temperaturen gaan omhoog.

En dat is gunstig, want dan kunnen de spijkerbanden er eindelijk weer af! Ze zijn er vrijdag af gegaan, en de Michelin Diabolo's  liggen weer om de voorwielen, achter is de dikke Suomi vervangen door de nog lang niet versleten Continental TravelContact.
En wat heb ik weer lekker gereden gisteren! Een heel ander gevoel gelijk, en de gemiddelde snelheid gelijk 4 km/u hoger...........

Beetje met horten en stoten gefietst de laatste 2 weken, veel slecht weer gehad met harde wind, veel regen en af en toe nog een paar van die kwakkeldagen met natte sneeuw en een paar graadjes vorst. Altijd vervelend, die laag sneeuwblubber, fietst een stuk zwaarder dan normaal, en als het net bevriest krijg van die vervelende harde randjes waar je achterwiel soms wat ongewenste reacties op geeft.

Maar goed, de eerste bloembollen steken nu de kop op, de nachttemperaturen blijven boven de +4 ºC, dus de spikes konden er af!
En een ander gunstig vooruitzicht is dat Deildo nog maar 1 week dicht is, vanaf maandag 3 april kan ik weer woon-werk verkeer gaan fietsen, daar kijk ik ook naar uit!

Soms nog wat sneeuwbuien......

Selfie in de spiegel.

Niet geweldig............

Nu Deildo afgesloten is kan ik stoppen in de bocht waar de spiegel staat........

Waar ik dit uitzicht heb iets verder.

Velure aan de overkant.
 Verder heb ik al een aantal keren gereden met het molentje, en ja, dat werkt. Maar het is nog niet helemaal hoe ik het wil, de mast moet nog wat aanpassing krijgen, die hangt nogal door in de afdalingen. En dan knippert het lichtje meer naar de vliegtuigen dan naar de auto's, niet precies de opzet van het geheel. Er is iets in de maak, dus dat verhaal krijgt nog een vervolg.......

Tot zover,

Groeten, Adri.



10 opmerkingen:

  1. Een cliffhanger........het wordt steeds professioneler dat bloggen ;-)

    Ik ben trouwens wel echt benieuwd naar wat je hebt bedacht.

    Mooie plaatjes weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal niet veel anders worden Wim, werk in uitvoering......
      Bedankt!

      Verwijderen
  2. Ik vind die vergrote selfie wel geweldig. Een velomobiel en rijder helemaal aangepast aan de omstandigheden gedurende jaren rijden. En jou zullen ze niet snel aanzien voor een geitenwollen sok met baardje :-)))

    Wordt met een glimmende nieuwe QV wel een stapje terug qua ruige volledig aangepaste uitstraling. Je zult er weer uitzien als een verdwaalde toerist. Maar QV krijgt dat ook wel :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de foto op die manier bekijkt heb je gelijk, mijn opmerking sloeg meer op de kwaliteit. Hoe mensen me zien vind ik maar matig interessant, als ik me zelf maar goed voel..........

      Hoe lang die QV blijft glimmen weet ik niet, maar ik vind die fiets er ook ruig en snel uitzien, glimmend of niet. En het gaat er me ook enkel maar om dat het ding bruikbaar is onder mijn omstandigheden, en daar heb ik alle vertrouwen in! En ja, er zal wel een krasje opkomen t.z.t, dat is niet te voorkomen, en dat geeft ook niet, het blijft wel een gebruiksvoorwerp natuurlijk...........

      Verwijderen
    2. Let maar op....waar je voorheen ongestoord met de Strada reed zal het met de (oogstrelend mooie) QV zijn :

      tuuut tuuuut !!! Damn turister !!! Hvem syklus er nå på en motorvei ?!

      Verwijderen
    3. We zullen het zien en meemaken.......;-))

      Verwijderen
  3. Hoi Adri

    Hoe meer je op dat dunne mastje zet, des te meer zal hij door gaan hangen en dat molentje zal dan niet zo best draaien
    Tui draden er aan maken of wat korter en door de smurfenmuts heen
    Alleen moet je dan weer uitkijken als je onder lage hekjes door rijd of slagbomen ;-)

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Daarom is er werk in uitvoering momenteel, je zal er binnenkort over kunnen lezen..........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Ergleuk, die selfie foto's. Groeten vanuit Luxemburg. Ik heb mijn Trek meegenomen en kan 's avonds door de heuvels toeren. Het is hier bijna zomer.

    Groeten, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wilco! Weer eens wat anders, op een bukker door de Luxemburgse heuvels. Wel mooi daar! Hier ook een paar "zomerse" dagen gehad, met temperaturen tot maar liefst +13!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen