tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post3616405489949929450..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Aanpassing knippermast.De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-73960197972698957932015-03-08T09:16:37.893+01:002015-03-08T09:16:37.893+01:00Tja Mick, het lijkt ook wel of je het nooit goed k...Tja Mick, het lijkt ook wel of je het nooit goed kan doen, als de ene tevreden is, dan heeft de andere weer wat aan te merken.....<br />Gewoon m'n eigen ding doen, en daar zelf tevreden mee zijn zal de oplossing zijn! <br />Ik stel prijs op alle reacties, maar trek me er niet veel van aan, nuttige tips neem ik mee uiteraard, de rest neem ik voor kennisgeving aan..........<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-88873995219394396682015-03-08T04:25:54.111+01:002015-03-08T04:25:54.111+01:00yep het gaat dan om het resultaat.yep het gaat dan om het resultaat.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-59031064735341798462015-03-08T02:20:44.969+01:002015-03-08T02:20:44.969+01:00Ik respecteer je keuze omdat het rijden met een vl...Ik respecteer je keuze omdat het rijden met een vlag of lichtmast weer veel gezeur van velomobilisten en ligfietsers oplevert. <br />Vaak denk ik in situaties met laag struikgewas waar ik langs rijd "blij dat ik de enige laag rijdende fietser hier ben!!". En dan heb ik het gewoon over Nederland uiteraard...<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-52380789556901013642015-03-08T00:12:51.817+01:002015-03-08T00:12:51.817+01:00Ieder zal daar zijn eigen keuze in maken Richard, ...Ieder zal daar zijn eigen keuze in maken Richard, en zoals ik al aangaf, ook ik vind het eigenlijk niet mooi, maar het werkt prima, dus dan moet het maar.........<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-65275073790435924552015-03-07T23:59:23.319+01:002015-03-07T23:59:23.319+01:00Tja ook ik vind het zonde en met er niet aan denke...Tja ook ik vind het zonde en met er niet aan denken om met een mast te gaan fietsen.. voorstellen kan ik het wel daarintegen.<br />Bij Milan verkopen ze ook een lampje voor bovenop de fiets welke zowel naar voor als achter schijnt.<br />Dit vind ik wel een mooie oplossing om de verlichting hogerop te brengen.<br />zie link: http://www.milan-velomobil.de/index_en.htm<br />maar ik denk ook niet dat ik deze gaat aanschaffen.<br />Groeten vanuit de Zeeuwse polder :-)Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-59329540946321094852015-03-07T23:57:58.037+01:002015-03-07T23:57:58.037+01:00Hoi Quezzzt,
Natuurlijk heeft Birger gelijk, uit ...Hoi Quezzzt,<br /><br />Natuurlijk heeft Birger gelijk, uit esthetisch oogpunt is het ook een gruwel om een dergelijke mast op een velomobiel te plaatsen. En inderdaad voor mij wel nuttig, na plaatsing kwamen er al snel opmerkingen dat ik zo beter zichtbaar was, en dat nam nog toe na plaatsing van de lampjes. <br />Een reden om zo voort te doen dus! <br />Het geheel is natuurlijk gebaseerd op het feit dat beweging vlugger opvalt dan een statisch object, dus een wiebelende mast met knipperende lichten is het meest opvallend.<br />De sterke koplampen van tegenliggers worden snel gedimd als het Chinese lichtkanon op volle sterkte hun hoornvliezen teistert, en de meesten die achterop komen dimmen wel op de reflectie van hun eigen lampen in de reflectieplaat achterop de Strada, die kaatst behoorlijk terug! <br />De mast maakt me van verder zichtbaar, uiteraard vooral in het donker.<br />En zoals Birger ook aangeeft, ieder maakt zijn eigen keuzes, ook ik.<br />De knipperlichtjes zijn dan ook een blijvertje........<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-83495083109049922652015-03-07T23:26:59.027+01:002015-03-07T23:26:59.027+01:00Overigens bij duisternis zal het wel redelijk opva...Overigens bij duisternis zal het wel redelijk opvallen die knipperlampen, en dan bewegen ze ook nog op de steel. <br /><br />Het kan makkelijk wegvallen tegen veel sterkere koplampen van motorverkeer, maar dat ga je met fietslampjes toch niet tegen. <br /><br />In ieder geval zullen ze je bij duisternis eerder opmerken in alle situaties dat een tegenligger je niet doet verdwijnen in een zee van licht. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-81705409060931301402015-03-07T23:19:57.878+01:002015-03-07T23:19:57.878+01:00Adri,
Birger heeft natuurlijk gelijk dat het iema...Adri,<br /><br />Birger heeft natuurlijk gelijk dat het iemand in een stroomlijnvoertuig tot een gruwel moet zijn die dan weer te gaan verstoren. Maar dat is een Nederlandse/Belgische sitiuatie waarbij je constant van de stroomlijn gebruik maakt om je toegevoerde energie optimaal te benutten. <br /><br />Maar in jouw situatie - zoals ik dat inschat - is dat veel minder van toepassing : jij zult vaak relatief langzaam moeten klimmen en dan doet een stroomlijn niets nutigs, en een stroomlijn vertorende mast/zwiepstengel zal je dus op geen enkele wijze hinderen of afremmen. <br /><br />Als je dan weer naar beneden gaat trekt de zwaartekracht aan je en dan zal de luchtweerstand van een stroomlijnverstorend effect enkel de positieve eigenschap hebben de (val)snelheid iets te verminderen en wat een eventuele beremming korter maakt en het voertuig beter controleerbaar. <br /><br />Tel daarbij op dat jij tussen de auto's moet rijden op bergweggetjes en dan heb heb die extra verlichting wellicht wel nodig. <br /><br />Jan heeft danweer de reden dat zijn e-velomobiel geen snelheidsmachine moet zijn, en hij ook tussen de auto's op de weg moet rijden. <br /><br />Maar een velomobielrijder die zijn stroomlijn verstoort zonder dergelijke goede redenen terwijl hij daardoor harder moet trappen voor minder snelheid.....is een dwaas ( lol ! ) Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-76876049667306547592015-03-07T21:25:01.684+01:002015-03-07T21:25:01.684+01:00Hallo Birger,
Gelijk heb je, het is ook geen gezi...Hallo Birger,<br /><br />Gelijk heb je, het is ook geen gezicht. Ik werd echter zo moe van het constante gezever over de zichtbaarheid dat ik gekozen heb om er toch een te plaatsen. <br />Een plaatsing zoals Jan heeft is inderdaad esthetischer, maar vergt weer het boren van een gat in de muts. Daar was ik in 2013 nog niet aan toe, dat zou ik nu misschien wel doen. <br />Als er LED-strips op batterij verkrijgbaar zijn is dat zeker een optie, daar kan ik een volgende keer naar kijken als deze lampjes kapot mochten gaan.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-8142935646342250722015-03-07T20:05:56.426+01:002015-03-07T20:05:56.426+01:00Een mast op een VM. ik blijf het zonde vinden.
Ee...Een mast op een VM. ik blijf het zonde vinden.<br />Een verhoogde verlichting kan ik begrijpen, maar zo een zwabberstok vind ik erover. Maar dat is natuurlijk jouw keuze. Als jij je er goed bij voelt is het belangrijkste<br /><br />Een oplossing zoals bij Jan vind ik dan veel esthetischer.<br /><br />Waarom geen ledstrip op de mast zelf? witte vooraan en rode achteraan.<br /><br />ik krijg veel positieve commentaar op mijn ledstrip op de smurfenmuts.Bickyhttps://www.blogger.com/profile/06167743209481192764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-37191887983307681892015-03-07T18:49:49.692+01:002015-03-07T18:49:49.692+01:00Hoi André,
Dat is mooi, maar toch nog het dubbel...Hoi André, <br /><br />Dat is mooi, maar toch nog het dubbele gewicht van mijn 2 LED's, die wegen 40 gram, dan wel zonder batterij natuurlijk, die ligt in de fiets.<br />En politie hier? Als je ze al ziet, heb je er vaak geen last van, ik ben nog nooit aangehouden!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-56525656380015157332015-03-07T16:22:42.796+01:002015-03-07T16:22:42.796+01:00Hoi Adri
ff gewogen, 42 gram met batterij per lam...Hoi Adri<br /><br />ff gewogen, 42 gram met batterij per lamp<br /><br />en makkelijk?, ik heb ze wel eens vastgemaakt met zo'n kabelbinder onder m'n vlaggetje<br /><br />en bij jullie toegestaan?, als de politie de rijstijl van de auto's bij jullie toestaat dan toch zeker ook een knipper lichtje van een fietser ;-)<br /><br />Groeten, Andre<br /><br />André Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-16373614136894733962015-03-07T15:41:26.354+01:002015-03-07T15:41:26.354+01:00Hoi André,
Dan is de vraag hoe groot en zwaar die...Hoi André,<br /><br />Dan is de vraag hoe groot en zwaar die lampjes zijn, en of ze een beetje makkelijk te bevestigen zijn op die mast. Dat knipperende lampjes in principe niet zijn toegestaan weet ik, maar voor oranje knipperende lichten gelden nog weer speciale regels. Dat heeft Quezzzt uitgezocht, had ik ook zelf kunnen doen, maar had ik geen zin in, regels zijn er om te volgen maar enige ombuiging moet kunnen.........<br /> De gewone wit en rode verlichting word meestal gedoogd, ook in Noorwegen. Mocht er nu een pietlut komen die me verbiedt met knipperlicht te rijden is het simpel een kwestie van de knipperautomaat er tussen uit te halen en de touwtjes door te verbinden, dan is het standlicht.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-80310713870848464422015-03-07T14:19:28.043+01:002015-03-07T14:19:28.043+01:00Hoi Adri
Als deze lampjes de geest geven zou je o...Hoi Adri<br /><br />Als deze lampjes de geest geven zou je ook de led lampjes die de jeugd op de fiets heeft kunnen gebruiken, knipperen veel feller en kosten bijna niks, zijn er ook in rood en wit<br />En knipperende verlichting is in Nederland zoizo nooit toe gestaan op de fiets, dat ze dat uit moesten zoeken...<br /><br />Groeten, AndreAndré Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-33920896483980375802015-03-07T13:08:30.383+01:002015-03-07T13:08:30.383+01:00Ja, ik weet natuurlijk ook niet alles.........een ...Ja, ik weet natuurlijk ook niet alles.........een langere alternatieve route, mooi dat je kan kiezen! <br />Mijn keuze is beperkt tot dezelfde weg, en aangezien iedereen daar gebruik van moet maken blijft mijn knippermast nog wel even noodzakelijk.......ondanks ook mijn redelijk extreme belichting naast de spiegels.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-59411483243363440422015-03-07T12:44:16.073+01:002015-03-07T12:44:16.073+01:00Ik heb de afgelopen winter trouwens niet met het z...Ik heb de afgelopen winter trouwens niet met het zwaai-/knipperlicht gereden. Ik rijd nu 9 van de 10 keer de langere route naar mijn werk en die gaat meer door het buitengebied. Achteropkomend verkeer ziet mij prima en van opzij en van voren heb ik al behoorlijk extreme verlichting.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.com