tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post763259281293754389..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Dubbel glas?De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-72071640687480898142015-01-26T12:05:28.391+01:002015-01-26T12:05:28.391+01:00... visieruvex.blogspot.de... <a href="http://visieruvex.blogspot.de" rel="nofollow">visieruvex.blogspot.de</a><br />Guntherhttps://www.blogger.com/profile/04134296552992503958noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-53177049867346391122014-03-06T18:24:46.558+01:002014-03-06T18:24:46.558+01:00Bedankt voor de tip en de link! Als dit dus echt w...Bedankt voor de tip en de link! Als dit dus echt werkt is het wel de oplossing! Ook voor mij, want lage temperaturen en hoge luchtvochtigheid hebben we hier ook regelmatig, vandaag ook weer zo'n dag.....<br />Misschien helpt het ook nog om beslaan van m'n bril wat uit te stellen, dat is net zo irritant als beslaan van het vizier, en soms beslaan zowel vizier als bril, dan is het dubbel "leuk"!<br /><br />Groeten, Adri. ( en je weet Robert-Jan, een goede tip kan nooit te laat komen!)De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-55587589689077353702014-03-06T09:00:16.000+01:002014-03-06T09:00:16.000+01:00Mosterd na de maaltijd... Hier nog even een reacti...Mosterd na de maaltijd... Hier nog even een reactie met DE oplossing... Ik gebruik deze oplossing sinds kort ook op momenten dat de temperatuur laag is en de luchtvochtigheid hoog... Een aangepaste snorkel!<br /><br />http://www.youtube.com/watch?v=KDPNYRGfL10<br /><br />Succes maar weer!Robert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-6381114863326845852014-03-06T08:59:22.925+01:002014-03-06T08:59:22.925+01:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.Robert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-287943856205626302013-12-25T12:01:47.706+01:002013-12-25T12:01:47.706+01:00Klopt helemaal Jan, daarom had ik ook mijn twijfel...Klopt helemaal Jan, daarom had ik ook mijn twijfels voor ik begon. Toch wou ik het proberen, veel moeite was het niet. Ook mijn fiets is dikwijls erg nat aan de binnenkant, ik heb zelfs om het zweet af te voeren 3 gaten van 10 mm onderin de stoelzitting geboord om niet in een "zitbadje" te zitten. Toch rijd ik met zo minimaal mogelijke kleding.<br />Bij iets openen van het vizier heb ik dan ook geen last van beslaan, behalve bij stilstaan, dan stopt de luchtstroom door de fiets en slaat alles gelijk dicht. Bij open rijden zonder kap of schuimdeksel is de fiets ook veel droger van binnen, dat is evident.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-89454012090358105472013-12-25T11:09:38.595+01:002013-12-25T11:09:38.595+01:00Tja, een eeuwig weerkerend probleem. Zoals Kees oo...Tja, een eeuwig weerkerend probleem. Zoals Kees ook zegt: met het Flevobike dakje heb je dat niet, maar aerodynamisch en naar warmte zal het ook niet hetzelfde zijn. Zelfs met de Alleweder, die onderaan en bovenaan een grote opening heeft, is de hele binnenkant nat als ik op het werk aankom. Geen wonder dat een vizier in die omstandigheden aandampt! De hoeveelheid vocht die geproduceerd wordt zal vele malen hoger zijn dan wat een helmvizier op de motor te verwerken krijgt.<br />Een dubbele ruit zorgt enkel voor een isolatielaagje, zodat je minder condensatie hebt, maar hier is het probleem eerder dat de vochtigheidsgraad binnen zo hoog is. Vochtige lucht afvoeren lijkt me dan van meer belang dan een dubbel vizier.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-3541366081495582542013-12-24T11:46:02.163+01:002013-12-24T11:46:02.163+01:00Hi Kevin,
It's maybe worth a try! Riding with...Hi Kevin,<br /><br />It's maybe worth a try! Riding with a snorkel isn't an option, it's not only the breath that fogs the vizor, it's also the moisty heath coming up from the body. There still is something new to try, let's try that first before ordering an electric vizor. <br /> Right now we have heavy rains, the snow is all gone, and tempratures are up to +6.<br /><br />Greetings, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-33364497634519751012013-12-24T11:20:57.340+01:002013-12-24T11:20:57.340+01:00Ach het was een leuke poging, die zonder al te vee...Ach het was een leuke poging, die zonder al te veel moeite getest kon worden. Zelf merk ik ook beslaan op bepaalde plaatsen op m'n ww-route op. heel gek, bij passeren van die plekken slaat alles dicht, heeft weinig met de snelheid te maken, want 25 meter verder is alles weer weg. Waarschijnlijk een paar plaatsen met hogere luchtvochtigheid. Schoonmaken van het vizier werkt inderdaad heel goed, ik doe het veel te weinig. Van mij mag de zomer ook gelijk komen, vind ik veel prettiger dan deze omstandigheden!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-15606341988026140982013-12-24T11:15:22.440+01:002013-12-24T11:15:22.440+01:00Hallo Kees,
Zoiets als het Flevo systeem kan miss...Hallo Kees,<br /><br />Zoiets als het Flevo systeem kan misschien ook een oplossing zijn voor ons kaprijders. Het valt te proberen om een klein schermpje waar overheen te kijken is, voor het vizier te plaatsen. Zo blijven we bezig, de verveling slaat voorlopig nog niet toe!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-63107493063206867992013-12-24T11:11:53.606+01:002013-12-24T11:11:53.606+01:00Hoi Wilco,
Ik liep er al een tijdje aan te denken...Hoi Wilco,<br /><br />Ik liep er al een tijdje aan te denken dit eens te proberen, het is helaas op niks uitgedraaid, maar het was een poging waard. Misschien nu maar eens proberen een klein schermpje voor het vizier te zetten om zo koude trek en waterspatten te voorkomen. Het blijf me nog bezighouden...........<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-2752318601271281822013-12-24T10:57:38.620+01:002013-12-24T10:57:38.620+01:00Tja, het was het proberen waard Bram, bij m'n ...Tja, het was het proberen waard Bram, bij m'n motorhelm werkte het in normale omstandigheden prima, enkel niet in de mist. <br />Misschien komt er ooit nog een slimmerik die wel iets deugdelijks bedenkt?<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-11632301120526367552013-12-24T10:54:35.523+01:002013-12-24T10:54:35.523+01:00Hallo George,
Het ziet er naar uit dat je gelijk ...Hallo George,<br /><br />Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt, er valt verder niet veel meer te verzinnen lijkt het. Ideaal is het niet, maar er valt mee te leven, een kap geeft toch te veel comfort om hem om deze reden niet te gebruiken. Met mijn zekeringen kan ik goed leven op deze manier, krijg ik problemen kan ik ook iets dergelijks er tussen zetten.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-27568723562426604592013-12-24T08:29:47.000+01:002013-12-24T08:29:47.000+01:00I wonder if an electric snowmobile visor would wor...I wonder if an electric snowmobile visor would work. You might need a second battery. http://www.royaldistributing.com/Catalogues/Main/2014-Fall-Winter/#54 That link should take you to a page with one on it.The other thing might be to ride with a snorkel in your mouth to blow your breath out to the side,My problem is not fogging right now, but the rough roads. Kevin Champagnehttps://www.blogger.com/profile/14861625648797635131noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-29712744802411796252013-12-23T21:51:00.623+01:002013-12-23T21:51:00.623+01:00Jammer dat de pin-lock constructie niet gewerkt he...Jammer dat de pin-lock constructie niet gewerkt heeft. Het vreemde is dat ik bij mijn ww-ritten met de Sinnerkap constateer dat bij kruissnelheid (42, 43 km/uur) het vizier het beste 1,5 tot 2 cm open moet om goed te ontwasemen. Een grotere kier geeft onherroepelijk beslaan op. Waarom??? Geen idee maar ik vermoed dat de stroomsnelheid van de lucht groter is bij een kleinere kier dan bij een grotere kier, vermoedelijk omdat het vizier dan dichter bij de opstaande rand staat. <br />Verder maak ik vóór elke rit mijn vizier schoon met een pluisvrije poetsdoek en twee "pufjes" Valvoline Proshine Wax. Elke rit herhalen, een keer vergeten betekend onherroepelijk beslaan. Vermoedelijk maakt de uitgeademde adem het vizier toch iets vettig aan de binnenkant. Laat het maar weer gauw zomer worden, dan kan het vizier nagenoeg dicht en blijft'ie nog steeds vrij van vocht, heerlijk!<br /><br />Succes en "keep those wheels rollin" ;-)Robert-Janhttps://www.blogger.com/profile/01470942965631148115noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-14841482563048892232013-12-23T20:35:23.859+01:002013-12-23T20:35:23.859+01:00Tja, gewoon proberen is vaak wel het beste... jamm...Tja, gewoon proberen is vaak wel het beste... jammer dat het geen resultaat had. Ben zelf ook brildrager, en zweet nogal als ik me echt inspan. Dus vaak even de bril omhoog zodra ik stilsta. Maar voor de rest ben ik best tevreden over de combinatie van laag ruitje vóór me (waar ik net overheen kijk) en het Flevobike-dakje-met-ruit waar ik net onderdoor kijk. De combinatie houdt me goed uit de wind, zo goed zelfs dat als ik 's zomers een wolk muggen tegemoet rij het hele zootje met een boog over me heen vliegt zonder dat ik er één in m'n gezicht krijg. Grappig gezicht altijd. Weinig last van regen en geen last van condens. Ook 's winters goed te doen met een mutsje onder m'n helm en een buff om m'n nek. Geen Noorse ervaring natuurlijk, en ik kan het ook niet vergelijken met de Quest en Strada kappen. Maar de oplossing lijkt me toch vooral een kwestie van goede (rij)wind geleiding in combinatie met een vrij zichtveld, dus zonder ergens doorheen te moeten kijken. <br />Succes, Kees Kees Rookushttps://www.blogger.com/profile/07803344357897746046noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-52233730225813467442013-12-23T20:06:01.358+01:002013-12-23T20:06:01.358+01:00Hoi Adri, leuk dat je het geprobeerd hebt! Ik zag ...Hoi Adri, leuk dat je het geprobeerd hebt! Ik zag er meteen al niet veel in, heb er veel negatieve reacties over gelezen, maar niet geprobeerd is altijd mis. Ik zit er nog aan te denken om wat meer deflectie te proberen. Zal ook wel niet werken. Verder gebruik ik nu RainX. Lijkt wel wat te helpen, maar kan ook door het wat warmere weer komen. Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-14523125570979927132013-12-23T18:04:10.316+01:002013-12-23T18:04:10.316+01:00Dank voor de moedige poging met het vizier, Adri.
...Dank voor de moedige poging met het vizier, Adri.<br />Die weg leidt dus óók tot niets.<br />Dat hoeven we dus ook niet meer te proberen.<br />Een Google-bril met een camera misschien ?Bram Smithttps://www.blogger.com/profile/17209960441112273527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-70021059381927585952013-12-23T13:10:22.593+01:002013-12-23T13:10:22.593+01:00Adri,
Met het vizier is en blijft het klooien wat ...Adri,<br />Met het vizier is en blijft het klooien wat je ook probeert het blijft beslaan bij de ene wat meer als de andere .:-(<br />Met de zekering houder heb ik ook problemen gehad volgende op gevonden(http://www.conrad.nl/ce/nl/product/857208/Houder-voor-vlakke-zekering-Standaard-vlakke-zekeringen-Kabeldoorsnede4-mm/?ref=no_search_results&rt=no_search_results&rb=1) meerdere hebben dit al in hun fiets <br />Gr George<br /> George Q496https://www.blogger.com/profile/02416811803160464284noreply@blogger.com