tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post8012194687193788298..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Stilte......De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-61407523020248408522021-12-01T00:00:43.032+01:002021-12-01T00:00:43.032+01:00Je kunt alles bekijken op hun site, Podbike.com, d...Je kunt alles bekijken op hun site, Podbike.com, daar worden ook vele vragen beantwoord in de FAQ. Ik bestelde de Podbike in 2017, dus het is wel een traject waar je geduld voor moet opbrengen.....Maar ik ga er nog steeds vanuit dat de fiets geleverd gaat worden, zo niet ben ik mijn depositium van € 250,-- kwijt waarschijnlijk. Maar dat is een gokje dat ik er wel voor over had, zo groot is dat bedrag nou ook weer niet. De Podbike gaat wel circa 90 kg wegen, dus is geen lichtgewicht....In eerste instantie wordt het voertuigje als elektrische fiets (25 km/u ondersteuning) gepresenteerd, ik verwacht dat er door de vele vraag ernaar later een 45 km/u versie zal bijkomen, maar in het begin nog niet. De plaats van de Podbike is zoals die van alle andere fietsen op het fietspad.<br />De plaats op de weg is ook een heikel punt bij de snelle speed pedelecs, die mogen ook tussen de auto's, maar daar zijn niet alle chauffeurs van op de hoogte. Het is ook altijd wat met dat blikvolk......;-))De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-18955763807633509872021-11-30T23:18:42.068+01:002021-11-30T23:18:42.068+01:005500 ?? Dat veranderd de zaak nogal. Ik ga dat toc...5500 ?? Dat veranderd de zaak nogal. Ik ga dat toch eens regelmatiger volgen. <br /><br />Ik ben overigens blij verrast dat ze de verwachte problemen met die "kaas stolp" kap hebben opgelost. Dan wordt het toch echt een serieus voertuigje met comfort die geen velomobiel kan bieden....<br /><br />Wat dat betreft vind ik almaar snellere velomobielen ook nog een doodlopende evolutie : waar horen ze thuis ? Niet op het fietspad want te snel en daarmee te gevaarlijk voor andere fietsers. Niet tussen - op de plaats van een auto op het wegdek - auto's want te traag. Vooral de acceleratie. Ik zie er hier regelmatig eentje zwabberen aan ~ 55 km/u op de 70 km/u dreven en hoewel ik weet wat voor een prestatie dat is, is het moeilijk om te ontkennen dat ie al het verkeer in de weg zit met trage acceleratie en bochtsnelheid op rotonden, maar vooral ook met het niet kunnen halen van 70 km/u. <br /><br />Ik denk ook dat veel snellere en dus smallere velomobielen wettelijk helemaal niet meer op de autoweg mogen rijden omdat ze de beroemde wettelijke breedte maat, 0,75 cm niet meer halen die de oudere velomobielen nog wel - en met opzet - hadden. Dat conflicteert met hun opzet steeds sneller te kunnen rijden.....waar dan ? ( legaal dat is.... ) <br /><br />Misschien het enige overgebleven puntje van twijfel voor mij, maar wel in Nederlandse omgeving want wegen in andere landen zijn vaak ook anders ingericht. Waar hoort de Podbike te rijden ? Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-82539961054647159962021-11-30T13:39:53.970+01:002021-11-30T13:39:53.970+01:00Klopt inderdaad, het zijn individuele voertuigen. ...Klopt inderdaad, het zijn individuele voertuigen. Aan de andere kant: Kijk eens op de snelweg hoe vaak mensen alleen in de auto zitten.......Maar het is waar, met een auto heb je wel de mogelijkheid om meerderen tegelijk comfortabel te vervoeren.....Hoewel in een Microlino dat comfort misschien net iets minder is. <br />Velomobielen en andere dure fietsen blijven een niche product, ik denk ook aan de dure racefietsen van tegenwoordig, profspullen betaal je ook tussen de € 8000,-- en € 12000,-- voor, ook een pak geld. Kleine autojes zijn<br />inderdaad ver onder die prijs te koop!<br />Toch zie ik nog steeds een markt voor die niche producten, je ziet ook dat er steeds meer modellen velomobielen op de markt komen, en die worden gewoon verkocht. Kijk maar naar b.v. de Snoek, het laatste model van Velomobiel.nl, een zuiver voor races ontwikkelde velomobiel, die nu in straatversie geleverd wordt voor een beperkte groep kopers, want te lange en/of te brede mensen passen er niet in. Er staan ondertussen al 11 bestellingen op de lijst bij Velomobiel.nl, en dat zal bij andere nieuwe modellen ook zo zijn verwacht ik.<br />Het is niet altijd de "bulk" verkoop die het succes van een product bepaald..........De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-68888359192901587082021-11-30T13:11:45.329+01:002021-11-30T13:11:45.329+01:00Wel Arjen, de bestelling voor de Podbike en de bel...Wel Arjen, de bestelling voor de Podbike en de belangstelling zijn er nog steeds. Door allerlei levering en ontwikkelingssituaties is de productie steeds opgeschoven, maar er zijn ondertussen verschillende testritten gerealiseerd op locaties in Duitsland en Noorwegen. Waar ik niet naar toe ben geweest, want ik zat met mijn geopereerde voet omhoog.....En ben helemaal geen fan meer van grote mensenmassa's sinds corona......De ruitenwisser zit er inderdaad op, net als een inwendige ventilator die inderdaad warme lucht op je ruit blaast wat de aandamping zou moeten voorkomen. Het voertuig is inmiddels uitvoerig getest door 10 testrijders in de buurt van Stavanger, en navenant aangepast indien nodig. Podbike is door mij voorhandsbesteld, dus ik wacht gewoon tot het ding geleverd gaat worden. De prijs is ondertussen vastgesteld op € 5500,--, er kunnen dan nog wat opties bijbesteld worden zoals extra batterijen, kinderzitje, trekhaak en dat soort dingen. Er liggen wel wat filmpjes op YouTube, als je het ding in actie wilt zien. De meesten die er mee gereden hebben zijn heel enthousiast. Zolang blijf ik gewoon rijden met de QV, die is eigenlijk afgelopen winter ook probleemloos doorgekomen, daar zijn de kinderziektes ook uit gefilterd.<br />Microlino's en dat soort voertuigjes zijn inderdaad erg leuk, maar als fietser trek ik meer naar speed pedelec achtige voertuigen, vaak is 45 km/u snel genoeg voor mij om overal in een redelijke tijd te komen, en snelwegen zijn er toch niet waar ik woon........Nu de QV ook van assistentie voorzien is maakt slecht weer me niks uit, hellingen zijn ook goed te verteren en koud heb ik het niet in de winter, het is niet langer dan 75 minuten enkele reis naar het werk. Prijzen van de Quest zou ik me niet druk om maken, het ding heeft echt nog wel restwaarde, kijk maar eens hoe lang ze te koop staan bij Velomobiel.nl.....Ik geloof niet dat er daar een tweedehandsje langer dan 2 weken te koop gestaan heeft het afgelopen jaar, ze zijn gelijk gereserveerd of verkocht. Een paar duizend krijg je er altijd voor terug, zelfs als ze eruit zien zoals mijn oude Strada worden ze nog grif verkocht.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-68527130652274220532021-11-30T12:28:50.091+01:002021-11-30T12:28:50.091+01:00Ik vul nog even aan : 1 van de grootste nadelen va...Ik vul nog even aan : 1 van de grootste nadelen van een trapvoertuig is dat het vrijwel altijd maar plaats biedt aan 1 persoon. Verder is het wel zo prettig dat je gebruik kunt maken van 80 km/u wegen en snelwegen als je toch de prijs van een auto moet betalen, want dan kun je er meer mee. ( Hoewel de Micolino haalt maar 90 Km/u maar mag op de snelweg rijden. Ik begrijp dus wel dat hoe hoger de prijs wordt van "een fiets" hoe minder succesvol die zal worden. Geldt ook voor hybride fietsvoertuigen en voor peperdure velomobielen. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-59350978644890823682021-11-30T12:13:49.973+01:002021-11-30T12:13:49.973+01:00Adri hoe is het ooit afgelopen met je interesse vo...Adri hoe is het ooit afgelopen met je interesse voor de Podbike ? <br /><br />Ik zag dat ze inmiddels een ruitenwisser leveren ( hoe anders moet je rijden in de regen met een vaste ruit/stolp over je heen ) en ik neem aan dat ze de ventilatie ( aandampen van binnen ) dan ook wel in orde zouden moeten kunnen krijgen. Alhoewel daar wellicht toch ook stroom voor voorverwarming van lucht voor nodig is. <br /><br />Ik moet het nageven : het is eigenlijk de "fiets" die de velomobiel nooit voor mij is geworden. <br /><br />Maar ondanks dat zie ik mee eerder een Microlino kopen ( e-autootje met front deur ) en het fietsen overlaten aan de cargo bike ( voor boodschappen en korte ritten ) en de achterhaalde 38 kg glasvezel Quest maar houden voor sportieve recreatie....het 6000 euro dure ding is inmiddels weining meer waard door al die lichtere en nieuwere modellen. En dan te bedenken dat 6000 euro "goedkoop" was voor een trapauto, nu gaat het vanaf auto prijzen. Dat gaat mij veel te ver voor een fiets. ( De Quest ziet nu ook alleen maar mooi weer ritten, je zit toch met je hoofd of je gezicht in de regen ) Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-28631691873611096262021-11-29T10:07:18.400+01:002021-11-29T10:07:18.400+01:00Klopt, er is inderdaad een remschoen onder het zad...Klopt, er is inderdaad een remschoen onder het zadel. Heb ik niet gebruikt, was wel aardig om op zo'n hoge bi te stappen. Niet gemakkelijk om het op de originele manier te doen, en op straat moet je veel oefenen lijkt me, voor je met zo'n fiets kunt rijden. En je valt zo diep.... In de bergen kun je het wel vergeten met een dergelijk voertuig lijkt me.....De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-46351243807671885802021-11-28T23:58:41.483+01:002021-11-28T23:58:41.483+01:00Ik vind die foto van jou op dat grote rijwiel wel ...Ik vind die foto van jou op dat grote rijwiel wel grappig. Ik meen te zien dat er een remschoen onder het zadel aanwezig is. Lijkt me een hachelijke zaak als je die rem fors zou moeten bedienen, al helemaal in een afdaling :-))<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-20745430243909337882021-11-11T23:17:57.934+01:002021-11-11T23:17:57.934+01:00Het bezoekje was zeker voor herhaling vatbaar! Jul...Het bezoekje was zeker voor herhaling vatbaar! Jullie kunnen natuurlijk ook bij ons komen als je in de buurt zijn...;-))<br />De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-91236821050860231062021-11-11T22:39:34.749+01:002021-11-11T22:39:34.749+01:00Tot de volgende keer!Tot de volgende keer!Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-3778604769489361062021-11-10T22:13:47.714+01:002021-11-10T22:13:47.714+01:00Hoi Wilco, het is meerderen veel rustiger met blog...Hoi Wilco, het is meerderen veel rustiger met bloggen, niet enkel bij ons.....Wij vonden het ook leuk om bij jullie te zijn, en leuk om Petra te ontmoeten!<br />We hadden nog wel een tijdje kunnen doorpraten ook lijkt me....<br />Maar goed, misschien een volgende keer!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-8222036856281872882021-11-10T18:17:29.432+01:002021-11-10T18:17:29.432+01:00Hoi Adri, op mijn blog is het ook wat stil geworde...Hoi Adri, op mijn blog is het ook wat stil geworden de laatste tijd. Druk met het huis en het werk. Maar het was leuk dat jullie er waren. Hartelijke groeten, ook namens Petra, Wilco.Wilco Pomperthttps://www.blogger.com/profile/16817912165900645371noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-6388417912392681192021-10-30T16:52:22.640+02:002021-10-30T16:52:22.640+02:00Klopt Wim, het houdt een keer op. Facebook volg ik...Klopt Wim, het houdt een keer op. Facebook volg ik meer dan ik publiceer, MeWe hetzelfde en Twitter doe ik niets op, dus wat dat aangaat zou ik meer kunnen schrijven. Nederlands Ligfietsforum wist ik niet van, zal er eens kijken.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-26333728747539337942021-10-30T14:26:50.070+02:002021-10-30T14:26:50.070+02:00Ik schrijf ook regelmatig op het Nederlandse Ligfi...Ik schrijf ook regelmatig op het Nederlandse Ligfietsforum. En op FaceBook en op Twitter.<br /><br />Het houdt een keer op.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-57390013860050002222021-10-29T18:31:31.401+02:002021-10-29T18:31:31.401+02:00Dank je Wim. Tja, ik zie het eigenlijk over de hel...Dank je Wim. Tja, ik zie het eigenlijk over de hele lijn, de enige die nog heel veel schrijft is P.K., alle anderen schrijven minder lijkt het. Het wegvallen van Paul kan daar best mee te maken hebben in jouw geval, ik las zijn stukjes ook altijd graag, het is inderdaad een gemis dat ze niet meer komen....De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-11148659837142600392021-10-29T16:23:05.902+02:002021-10-29T16:23:05.902+02:00En weer een verhaal met erg mooie foto's.
Ik ...En weer een verhaal met erg mooie foto's.<br /><br />Ik merk ook dat de motivatie voor het bijhouden van mijn blog tanende is.<br /><br />Eén van de oorzaken daarvoor is dat de grote inspirator 'Mooi Geel is Niet Lelijk' niet meer is.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.com