tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post8222195636318714170..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Vervolg crash: De aanpak.De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-1147055691507482752013-11-23T10:42:07.899+01:002013-11-23T10:42:07.899+01:00Hallo Peter,
Een koprol was het niet, wat ik de ...Hallo Peter, <br /><br />Een koprol was het niet, wat ik de berm noem was in dit geval een helling met mos en gras, en daaronder rotsen en losse stenen. Daarom de schade bovenop de kap, die me inderdaad goed beschermd heeft.<br />Kijk eens aan, weer een prima tip! Ik durfde het kacheltje niet in de fiets zetten, ik was bang voor brandgevaar, maar dat kan dan blijkbaar wel.<br />Er is inderdaad wat lijm uitgevloeid, maar ik wil de witte glasmatjes toch zwart spuiten aan de binnenzijde van de fiets, dan valt het minder op.<br />Bedankt voor je reactie Peter, ik leer nog steeds bij!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-78439418184237499152013-11-23T10:07:08.390+01:002013-11-23T10:07:08.390+01:00Hallo Adri,
Tjonge een bijna echte koprol, Mooi da...Hallo Adri,<br />Tjonge een bijna echte koprol, Mooi dat je onder je kap zat, anders had je vleselijke schade. <br />Als ik schade repareer aan velomobielen dan zet ik het kacheltje in de fiets en sluit hem af met dekens, ik heb wel eens een fiets in de winter buiten laten uitharden, kost alleen meer dekens:-)), hierdoor kost dat ook veel minder energie.<br />Als de body warm wordt loopt de lijm die je teveel aanbrengt uit de matjes weg, het wordt vloeibaarder. Wil je het mooi houden moet je dat tijdens drogen weer verwijderen. Aan de binnenkant bedoel ik, buitenkant wordt toch geschuurd.<br />Veel succes. Peter de Rond.Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-32509372592408139682013-11-23T02:10:08.166+01:002013-11-23T02:10:08.166+01:00Hoi,
Bedankt!
Kijk, alweer een nuttige tip! Deze...Hoi,<br /><br />Bedankt! <br />Kijk, alweer een nuttige tip! Deze wist ik niet, maar spreekt eigenlijk een beetje voor zichzelf. Op de blog van o.a. velomobiel.nl word het lamineren prima uitgelegd, en uit de afbeeldingen volgt ook dat je alle matjes goed moet aanstrijken. <br />Maar het kan nooit kwaad het nog even onder de aandacht te brengen, alle tips zijn welkom!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-79727346321422199212013-11-22T20:04:56.176+01:002013-11-22T20:04:56.176+01:00Hoi Adri,
volg al lange tijd je fraaie verhalen ov...Hoi Adri,<br />volg al lange tijd je fraaie verhalen over je omgeving en je fietservaringen en geniet altijd van je foto's. Was ook schrikken om te lezen van je crash. Ben zelf ook vaak verrast door tegenliggers met te groot licht. Gelukkig ben je al goed bezig met het herstelproces van materiaal en geest. Veel succes hiermee en we volgen je met belangstelling. Groeten uit Emmeloord.<br /><br />PS de tip van Marcus over het vermijden van lucht beperkt zich niet alleen tot het mengen, ook bij het aanbrengen van de matjes is het belangrijk.stradavierhttps://www.blogger.com/profile/12410146052044343832noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-62339504321832590002013-11-22T17:26:01.910+01:002013-11-22T17:26:01.910+01:00Hoi Marcus,
Goh ineens een "nieuwe" die...Hoi Marcus,<br /><br />Goh ineens een "nieuwe" die reageert, best leuk! Geloof het of niet, ik heb daar aan gedacht, omdat op de blog van Velomobiel.nl stond dat je ook katoenvezels kunt gebruiken. Ik heb het niet geprobeerd omdat in de "bult" ondersteboven gelamineerd moest worden, en dan was ik bang voor te veel "stekels". Vanmiddag even alles bekeken, en het viel me goed mee. Enkele stekels in de bult, maar die waren goed te verwijderen, en met naschuren ziet het er goed genoeg uit. Nog een paar kleinigheden gedaan, morgen ga ik verder, ben moe van slaaptekort door de nachtdiensten.<br />Bedankt voor de goede tip en je reactie!<br /><br />Groeten van een ex-Zeeuw, <br /><br />Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-79653421541126165802013-11-22T15:13:24.904+01:002013-11-22T15:13:24.904+01:00Hoi Adri,
Ook ik volg je berichten en je werkmetho...Hoi Adri,<br />Ook ik volg je berichten en je werkmethode op de voet. <br />Wat ik je nog wil meegeven aangaande het gebrek aan microballoons, je kunt ook een stukje glasweefsel fijn knippen en dat vervolgens door de epoxy mengen. De dikte van de 'pap' kun je goed bepalen, door steeds wat meer vezels toe te voegen. Let wel op met het roeren, zorg dat je zo weinig mogelijk lucht in het 'beslag' slaat. Succes en groet uit ZeelandMarcushttps://www.blogger.com/profile/10095742657207742582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-23882014906394624672013-11-22T11:42:40.574+01:002013-11-22T11:42:40.574+01:00Bedankt Marcel, ik kijk zelf ook uit naar het eind...Bedankt Marcel, ik kijk zelf ook uit naar het einde, dan kan ik weer gewoon fietsen.........<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-45624425948417651812013-11-22T09:47:00.768+01:002013-11-22T09:47:00.768+01:00je bent goed bezig Adri,
ik kijk uit naar het ...je bent goed bezig Adri, <br /><br />ik kijk uit naar het eind resultaat<br /><br />erg goed hoe je er mee omgaat allemaal<br /><br />topy<br /><br />grotjes vanuit fris zaanstad marcel beekmanshttps://www.blogger.com/profile/10663977912038175814noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-64543775603708629072013-11-22T08:33:49.383+01:002013-11-22T08:33:49.383+01:00Hallo Edwin,
Bedankt! Ik weet niet hoe een ander ...Hallo Edwin,<br /><br />Bedankt! Ik weet niet hoe een ander dat zou doen, ik ben gewoon mezelf.<br />Er bestaat wel geen recept voor denk ik? Bij de pakken neer gaan zitten en zeggen hoe erg het allemaal is helpt ook niet veel, dan maar liever vooruit kijken en aan de gang om de zaak weer op de rails te krijgen.<br />Dan ben je tenminste met iets nuttigs bezig voor m'n gevoel, en ach ieder doet het op zijn manier, als het uiteindelijk weer in orde komt is het goed! <br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-44727917032922847932013-11-22T07:34:41.999+01:002013-11-22T07:34:41.999+01:00Hallo Adri,
petje af voor de manier waarop je met...Hallo Adri, <br />petje af voor de manier waarop je met de crash omgaat, en voor de manier waarop je de herstelwerkzaamheden oppakt. Dat doet niet iedereen je na!<br />Groeten Edwinedberg02https://www.blogger.com/profile/13057760839868032305noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-63877599919451971512013-11-22T00:17:33.720+01:002013-11-22T00:17:33.720+01:00Dag Cees,
Goede vakantie gehad? Inderdaad een red...Dag Cees,<br /><br />Goede vakantie gehad? Inderdaad een redelijke schuiver, gelukkig zelf niets opgelopen! Balen wel even ja, niemand zit op zoiets te wachten. <br />Bij de pakken neerzitten schiet niet op, dan gebeurt er niets, dus gewoon aan de gang gaan, dan kan ik straks weer gewoon lekker een stukje fietsen.<br />Zal nog iets voorzichtiger omgaan met tegenliggers in het vervolg, er rijden er ook hele"goeie" tussen gelukkig die wel erg in je hebben.<br />Net als met alles zijn het er een paar die het voor de rest verzieken.<br /><br />Ina schrok ook eerst natuurlijk, maar is ook al lang blij dat het bij materiaal schade is gebleven. En zorgen maken? Tja, het blijft wel een typische vrouw natuurlijk, die maken zich soms zorgen over niets........<br />We zien wel, dit is achter de rug, het volgende dient zich vanzelf weer aan.........<br /><br />Groeten ( ook aan het thuisfront!),<br /><br />Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-1122657623333053542013-11-22T00:06:44.651+01:002013-11-22T00:06:44.651+01:00Ha Quezzzt, een knieval? :-)) Bedankt, excuses a...Ha Quezzzt, een knieval? :-)) Bedankt, excuses aangenomen!<br />Maar ehh......ik ben nog lang niet klaar, al ben ik voortvarend begonnen. <br />Stilzitten en naar de brokken kijken helpt niets, dus kun je net zo goed aan de gang gaan, dan zie je het langzaam aan weer tot iets groeien.<br />Ik maak er ook geen punt van om het te publiceren, het is tweerichtingsverkeer, er komen veel nuttige tips mijn kant op, en zoals je zelf opmerkt, kunnen later ook anderen iets hebben aan de door mij gevolgde werkwijze. Zowel Marcel Beekmans als Wilco Pompert hebben aangegeven mijn posting aangaande de steenslagschades die ik eerder had als leidraad gebruikt te hebben bij hun eigen reparaties. <br />Dat is mooi, zo helpen we elkaar!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-56517840972520436092013-11-21T23:59:03.734+01:002013-11-21T23:59:03.734+01:00Hoi Cor,
Een ramp zou het pas zijn als ik er iet...Hoi Cor, <br /><br />Een ramp zou het pas zijn als ik er iets aan over had gehouden, materiaal schade is niet prettig, maar kan altijd opgelost worden. <br />De twee keer dat ik steenslagschade gerepareerd heb met plamuur heb ik geen slechte ervaringen mee tot nu toe. Het zit er natuurlijk ook nog geen jaar op, maar scheuren vallen er niet in. Helaas heb ik geen microballoons, want dit is zeker een goede tip! Het zal dus wel plamuren worden enzovoorts.<br />Ik heb al wat gedaan, maar er ligt nog een beetje werk te wachten, afwerken duurt meestal iets langer dan het "grove" werk.<br />En ja, je hebt gelijk, zowel van de crash als het vervolgwerk leer ik ook weer veel bij, ook wel mooi.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-79250441566846736522013-11-21T23:51:50.996+01:002013-11-21T23:51:50.996+01:00Bedankt Wim, zo zit ik een beetje in elkaar, praat...Bedankt Wim, zo zit ik een beetje in elkaar, praatjes vullen geen gaatjes, epoxyhars en laminaat wel......<br />Omdat ik geen moment overwogen heb om dit soort werk in onze woning te gaan doen, kreeg ik aangaande dat uitharden dit idee. Als je dat dan opzet en het werkt naar behoren ben je toch weer een beetje blij......<br />Verder ga ik het zo goed mogelijk proberen af te werken, je ziet vanzelf weer wel een nieuwe post verschijnen.<br />Bedankt voor je reactie, en groeten, <br /><br />Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-19805500906023414192013-11-21T23:46:59.922+01:002013-11-21T23:46:59.922+01:00Dag Wim,
Ja, gelijk na de crash op maandag begon...Dag Wim, <br /><br />Ja, gelijk na de crash op maandag begonnen de raderen te draaien, aangaande de reparatieplanning. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar, niets aan te doen. De hele planning zat dus eigenlijk dinsdag al in m'n hoofd, dus kon ik woensdag gelijk aan de gang. <br />Ik heb inderdaad aan carbon gedacht, maar heb het niet liggen, zeker om de kap te repareren zou het mooier zijn geweest. Wat betreft het cosmetische vlak, dat is zeker in de muts niet m'n eerste prioriteit, als het maar stevig is. Naderhand kan ik er altijd een laagje zwarte lak overspuiten, dan is het ook gecamoufleerd. Maar goed, ik roei gewoon met de riemen die ik heb, want te lang niet fietsen is niet bevorderend voor een goed humeur.<br />Nou had ik wel de hand kunnen leggen op veel fijnere glasvezeldoek, dat ziet er al een stuk beter uit dan het grove spul dat ik vorige keer gebruikte op het kettingscherm.<br />Na m'n nachtdiensten ga ik vrijdag en zaterdag weer gewoon rustig verder, ik houd jullie op de hoogte.<br />Als ik vragen heb kan ik je wel even een mail sturen neem ik aan?<br />Bedankt voor je reactie!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-60625336799102819552013-11-21T23:31:44.956+01:002013-11-21T23:31:44.956+01:00Ja Peter, het was wel wat ik verwachte, als je gaa...Ja Peter, het was wel wat ik verwachte, als je gaat schuren komt er natuurlijk altijd iets meer "bloot" en gaat het er nog erger uitzien. Maar gewoon verder sukkelen en zien wat er van komt.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-86989940067864827742013-11-21T23:29:47.293+01:002013-11-21T23:29:47.293+01:00Hallo Rudolf,
Zoals je kon lezen had ik jouw tip ...Hallo Rudolf,<br /><br />Zoals je kon lezen had ik jouw tip in iets gewijzigde vorm ook toegepast, met die lijm. Ik ga na mijn nachtdiensten weer gewoon verder, en ga proberen het zo netjes mogelijk te doen, met de beperkte ervaring die ik heb. Als het half zo mooi word als jouw Mango ben ik dik tevreden!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-5609074491184796012013-11-21T23:10:04.512+01:002013-11-21T23:10:04.512+01:00Dag Adri, was even 2 weekjes weg en zie nu dat je ...Dag Adri, was even 2 weekjes weg en zie nu dat je een aardige schuiver heb gemaakt. Balen zeg :( Gelukkig ga je niet bij de pakken neer zitten. Je bent en blijft een handige kerel :) Zoals je dit nu aanpakt, kun je straks weer "gelikt" fietsen. Verblindende Tegenliggers zijn en blijven lastige weggebruikers. Er zijn altijd momenten dat een fietser niets zit en ze beseffen dat niet. Een "spotje van veilig verkeer Nederland / Noorwegen op de TV" of andere media aandacht, zou misschien wat besef bij kunnen brengen. En de winter duurt nog zo lang :( <br /><br />Hoop dat Ina ook wat van de schrik is bekomen ....en zich niet teveel zorgen om het fietsen gaat maken :) Groet Cees Ceeshttps://www.blogger.com/profile/02502222339675005547noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-11436493042198293102013-11-21T22:59:39.200+01:002013-11-21T22:59:39.200+01:00Okeee....ik neem dat terug van die hobby die weken...Okeee....ik neem dat terug van die hobby die weken/maandenlang gaat duren :-)))<br /><br />En ik vind het ontzettend informatief/nuttig dat je met veel foto's laat zien wat je doet. Ik denk dat nog menig velomobielrijder deze Blog berichten gaat bestuderen wat te doen als ze ook zulke schade hebben opgelopen. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-24255411413127916872013-11-21T22:48:42.339+01:002013-11-21T22:48:42.339+01:00Hee Adri,
Ik lees dit nu pas. Wat een ramp, wel ze...Hee Adri,<br />Ik lees dit nu pas. Wat een ramp, wel zelf heel, da's mooi. Je bent flink ondersteboven gegaan zeg. Dankzij zo'n onverantwoordelijk lid van de tuftufclub.(Suske en Wiske). Ik heb slechte ervaringen met het plamuren al is het nog zo'n goede kwaliteit, want bij mij schoten daar na een tijdje vanzelf weer barsten in. Wat ik tegenwoordig doe is gewoon de epoxy componenten mengen en dan daar een hoeveelheid microballoons (zie bijv. http://tinyurl.com/ofvzgtv) aan toe voegen, waardoor de epoxy stroperig of zelfs nog minder visceus wordt en daar smeer je dan de uithollingen mee vol. Dit schuurt ook makkelijk en moet wel afgewerkt worden met dd-lak (epoxy 2 componentenlak) of met wat je vorige keer (dacht ik) deed, met spuitlak. Maar afwerken doe je toch al. 't Is een hele klus maar je bent al weer halverwege zo te zien, veel succes en hopelijk ben je snel weer de weg op. Ik ben ook al 2 keer omgerold, maar dat hoort erbij, en daar leer je van. <br />groetjes CorCorhttps://www.blogger.com/profile/16263544626671416144noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-71325260382277330042013-11-21T22:46:36.082+01:002013-11-21T22:46:36.082+01:00Wow Adri, dit is wat je noemt "niet lullen ma...Wow Adri, dit is wat je noemt "niet lullen maar poetsen". Wat een goed idee met dat glasvezel en die kachel. Schitterend qua eenvoud en uitvoering. Succes met alle herstelwerkzaamheden. Ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-86329232366215542862013-11-21T21:17:59.655+01:002013-11-21T21:17:59.655+01:00Hi Adri,
Je bent al heel snel aan de slag gegaan. ...Hi Adri,<br />Je bent al heel snel aan de slag gegaan. Heb je niet overwogen om de reparatie met carbon te doen? Heeft op veel plaatsen door de donkere kleur een cosmetisch beter resultaat en is nog veel sterker ook. Wel iets duurder.<br />Hoe dan ook, dit gaat zeker goed komen.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-61152556270229630202013-11-21T20:50:51.149+01:002013-11-21T20:50:51.149+01:00wauw, goed bezig, maar wel veel schade
hgr Peterwauw, goed bezig, maar wel veel schade<br /><br />hgr Peterquestikelhttps://www.blogger.com/profile/06345128426013174081noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-29425257771358839532013-11-21T19:55:57.308+01:002013-11-21T19:55:57.308+01:00Je bent goed bezig,dat gaat weer helemaal goed kom...Je bent goed bezig,dat gaat weer helemaal goed komen,dat is duidelijk.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16093492731487108333noreply@blogger.com