tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post8567926930185752990..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Paar dingetjes.......De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-36695871439437585312017-07-31T18:52:43.264+02:002017-07-31T18:52:43.264+02:00Denk dat het niet gek veel uit zal maken, bij remm...Denk dat het niet gek veel uit zal maken, bij remmen krijg je sowieso een asbelastingsverplaatsing naar de vooras, en het gewicht van de QV zal nog iets lager zijn dan dat van de glasvezel Strada, die door verschillende reparaties toch al wat "aangekomen" was. Beide fietsen zijn uitgerust met 90 mm trommels, dus lager totaal gewicht is van belang. In theorie zou de remweg van de QV zelfs korter moeten zijn, maar zoals gezegd, ik merk er niet veel verschil in.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-17483469022874024022017-07-31T00:49:00.048+02:002017-07-31T00:49:00.048+02:00Wat ik me nu afvraag; met het naar achteren gescho...Wat ik me nu afvraag; met het naar achteren geschoven zwaartepunt van de QV tov de S; is de remweg (bij enkel gebruik van de trommels) langer?CVhttps://www.blogger.com/profile/06829172581666451152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-36869922474606295762017-07-28T20:35:09.154+02:002017-07-28T20:35:09.154+02:00Hallo Kjeld,
Normaal reageer ik altijd op een rea...Hallo Kjeld,<br /><br />Normaal reageer ik altijd op een reactie, vind ik leuk en hoort ook wel een beetje volgens mij....<br />Welkom als ligfietser in elk geval, met welke reden je eraan begint is niet zo belangrijk, weet dat het zeer verslavend is, die velomobielen hebben een vreemde werking op de meesten die graag fietsen......Ze gaan nog meer fietsen! <br />Bij mij waren de natte zomers de aanleiding om een velomobiel te gaan testen, en toen was het hek van de dam.......De Strada is 52000 km gebruikt voor de overstap naar de QV, op nog geen 5 jaar tijd, en dan fietste ik ook nog wat op de racefiets tussendoor.....<br />Je pakt het wel gelijk goed aan, gelijk maar het topmodel uit de Velomobiel.nl stal! En ja, waarom ook niet, het is een prachtig model, en fietst ook nog eens prima! Ik vind het nog dagelijks een feestje om in het ding te gaan liggen en naar het werk te fietsen. <br />Blogs volgen is inderdaad een aanrader, er zijn verschillende die leuk schrijven, en vaak krijg je ook wel goede tips of een idee wat dan plots binnenvalt na het lezen ervan.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-17196628218787735272017-07-28T20:27:05.983+02:002017-07-28T20:27:05.983+02:00Ja, dat hebben ze, Allert heeft het ook laten zien...Ja, dat hebben ze, Allert heeft het ook laten zien bij aflevering hoe te doen. Als je op de foto kijkt zie je de kabel aan de linkerzijde bij beide remmen. Aan de rechterzijde zit een grotere rode draaiknop, als je die versteld zet je het "statische" blokje dichter of verder van de schijf vandaan. Je kan de remmen zo ook geheel "los" zetten, dan lopen ze enkel nog aan bij volledig ingeknepen hendel.<br />Zou best kunnen dat je gelijk hebt, misschien remt het wel helemaal niet zo erg af, dat beetje aanlopen. Het is vaak maar een idee, en ook een ingesleten gewoonte, een rem mag niet aanlopen! Dat ze bij auto's altijd wat aanlopen weet ik, maar daar maakt niemand zich druk om inderdaad, zolang het geen verbrande blokken opleverd.......<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-14123072631136905412017-07-28T20:20:11.760+02:002017-07-28T20:20:11.760+02:00Klopt Quezzzt, zo doe ik het ook vaak. Voordeel al...Klopt Quezzzt, zo doe ik het ook vaak. Voordeel als je het eens gedaan hebt, het blijft "hangen" en dan kan je het eigenlijk. Zo heb ik ook m'n eerste wiel gespaakt, duurt veel langer dan bij de vakman, maar geeft wel voldoening........<br />Bij is het noodgedwongen, maar in Nederland ging ik met de racefiets gewoon bij m'n eigen fietsenmaker langs, enkel al voor het praatje was dat leuk. De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-29857238713906642532017-07-28T14:20:19.976+02:002017-07-28T14:20:19.976+02:00Ik vraag me af Adri hebben die schijfremmen wel ee...Ik vraag me af Adri hebben die schijfremmen wel een veer of andere mechanisme om het bokje vrij te maken van de schijf ? <br /><br />Bij motorvoertuigen loopt het remblok altijd heel licht aan. Bij voet van de rem haal je alleen de druk eraf. <br /><br />Bij mijn trike sleepten de blokjes vooral in bochten, maar nooit zodanig dat ik remwerking bespeurde. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-10633600754248394322017-07-28T14:16:27.658+02:002017-07-28T14:16:27.658+02:00Tegenwoordig met Youtube als instructie kun je hee...Tegenwoordig met Youtube als instructie kun je heel wat zelf. ( nadoen) En soms kan dat best beter uitpakken dan de professional omdat die meestal een manager op zijn nek heeft en dus haastig en volgens protocollen moet werken. En feitelijk geen vakman meer is. <br /><br />zoals versleten onderdelen hergebruiken die je zelf had vervangen : een loopje naar het magazijn en daar 10 minuten verdoen met in de computer en schappen een rubbertje of ringetje zoeken is niet tijd efficient. Daarom zie je zelfs nieuwe auto's overal olie lekken...sommige onderdelen worden doorgezaagd omdat los schroeven meer tijd kost...enz enz<br /><br />Wij mogen blij zijn dat we nog wel vakmensen in de velomobiel en ligfiets bedrijven hebben. <br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-2345377667120977912017-07-27T23:20:55.111+02:002017-07-27T23:20:55.111+02:00Hallo Adri,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben tota...Hallo Adri,<br /><br />Bedankt voor je reactie.<br /><br />Ik ben totaal nieuw betreft de ligfiets. Dus ben ik al blij iemand te hebben gevonden die over eenzelfde fiets doet schrijven.<br /><br />Forums moet ik nog uitzoeken en ontmoetingen komen vanzelf hoop ik.<br /><br />Ondanks dat ik de fiets nog niet heb, heb ik er al enorm veel zin in. En zou bij mij in de buurt ook graag eens met andere velomobiel rijders afspreken en een rondje rijden.<br /><br />Op dit moment rijd ik op een mountainbike. Maar al gemiddeld tussen 30/35 km/h en met de wind in de rug over de 40km/h. Maar door 2 keer een ongeluk te hebben gehad mag ik dus eigenlijk niet meer op een mountainbike fietsen. En daarom een ligfiets. Dan ontlast ik mijn schouders.<br /><br />En laat ik het meteen goed doen door een velomobiel aan te schaffen. Is het meteen mijn auto.<br /><br />Ik zal voorlopig hier verschillende mensen gaan volgen. En zeker door gaan met.Bloggen.<br /><br />Mvg, Kjeld Sloot Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09846250939429244761noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-27909268612275675972017-07-27T22:54:29.809+02:002017-07-27T22:54:29.809+02:00Hallo Peter,
Ik heb aan de voorzijde de 90 mm tro...Hallo Peter,<br /><br />Ik heb aan de voorzijde de 90 mm trommelremmen. Dat zijn de hoofdremmen uiteraard, de schijven achter zijn als extra bedoeld. Die voegen wel redelijk wat extra remkracht toe, had dat vanmiddag nog even nodig, altijd leuk als je met 70 km/h een bocht doorkomt en er staat een rijtje auto's stil voor je.......... Dus dat ontlasten lukte gelukkig goed vandaag!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-8630640559371765622017-07-27T20:32:25.665+02:002017-07-27T20:32:25.665+02:00Hallo Adri, Heb jij aan de voorzijde ook nog de st...Hallo Adri, Heb jij aan de voorzijde ook nog de standaard trommelremmen? Of gebruik je enkel en alleen aan de achterzijde <br />de schijfremmen? Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je de trommelremmen aan de voorzijde, mocht je ze hebben, wilt ontlasten in al die afdalingen door ook nog eens schijfremmen te nemen. grt, PeterPLW Smitshttps://www.blogger.com/profile/17290741067249654854noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-40865891028600771892017-07-27T19:04:15.975+02:002017-07-27T19:04:15.975+02:00Bedankt Cees, graag gedaan! Met vragen kan je natu...Bedankt Cees, graag gedaan! Met vragen kan je natuurlijk ook altijd in Dronten terecht, die mannen zijn daar ook heel open en eerlijk in volgens mijn ervaring.......<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-43663018955729130182017-07-27T19:02:55.451+02:002017-07-27T19:02:55.451+02:00Dank je Mick! Aangaande zelfwerkzaamheid sta je ze...Dank je Mick! Aangaande zelfwerkzaamheid sta je zelf ook wel je mannetje denk ik.......Met stoer doen heeft dat bij mij niets te maken, het is min of meer noodzaak op mijn locatie........En gelukkig ben ik niet te benauwd om iets te proberen na me in het onderwerp verdiept te hebben op internet......<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-26339093846330619812017-07-27T19:00:22.786+02:002017-07-27T19:00:22.786+02:00Hallo Kjeld,
Fijn dat m'n blog iets voor je k...Hallo Kjeld,<br /><br />Fijn dat m'n blog iets voor je kan betekenen! Facebook zou je nog niets aan hebben nu, je krijgt pas een uitnodiging om lid te worden van de QV Owners groep als je de fiets daadwerkelijk in bezit hebt. En dan nog, er zijn 48 tot nu toe afgeleverde fietsen, en de groep heeft 26 leden........Die niet eens allemaal een QV hebben, maar goed, handelaren die de fietsen verkopen voor Velomobiel.nl zijn ook lid natuurlijk....Voornamelijk de Engelsen zijn veel actief, en de genoemde Fransman. Ik kijk zelf zelden op de Duitse forums, maar daar is wellicht ook wat info te lezen, het is maar een tip!<br /><br />Groeten, Adri. De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-44140534563946450302017-07-27T13:49:56.133+02:002017-07-27T13:49:56.133+02:00Werkzaam in de loodgieterij heb ik maar al te vaak...Werkzaam in de loodgieterij heb ik maar al te vaak met de laatdunkende Nederlandse burger (vaak nog werkloos ook) te maken gehad, bij Flora Holland zijn ze vaak achter een telefoon te vinden... <br />Maar ook een correcte werkwoordsvervoeging weet ik wel te waarderen zoals je weet.Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-14150676560270862472017-07-27T10:17:12.754+02:002017-07-27T10:17:12.754+02:00Hoi Mick,
't is niet alleen een kwestie van &q...Hoi Mick,<br />'t is niet alleen een kwestie van "stoer doen" om (bijna) alles zelf te willen doen. Het is ook een kwestie van je eigen beperkingen kennen, zowel qua handvaardigheid als beschikbare tijd. En soms is het ook een kwestie van interesse in de betreffende materie. <br /><br />Het is niet alleen fietsonderhoud en -reparatie waarbij ik de stelregel heb: "Ieder zijn vak!" Gelukkig is mij van kindsbeen af met de paplepel ingegoten om respect en waardering te hebben voor goede vaklieden.<br /><br />Ondanks dit alles weet ik van mijzelf dat ik kan schilderen (binnen- en buitenwerk) als de beste, en dat ik een heel goede tuinman ben als het gaat om het onderhoud van de eigen tuin :-)<br />Maar ook voor de eigen tuin laat ik minstens eenmaal per jaar de hovenier komen. Als het gaat om het grotere snoeiwerk ziet de hovenier toch zaken die mij niet (meer) opvallen.<br />En de leeftijd en gezondheid gaan op een gegeven moment natuurlijk een duchtig woordje meespreken!Wijnandthttps://www.blogger.com/profile/07343783872023362815noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-5786854613997913762017-07-27T10:14:42.272+02:002017-07-27T10:14:42.272+02:00Dag Adri,
Prima technisch leesvoer hoor.
Scheelt ...Dag Adri,<br />Prima technisch leesvoer hoor. <br />Scheelt straks weer.... om het wiel opnieuw uit te vinden.. :)<br />Groet CeesCeeshttps://www.blogger.com/profile/02502222339675005547noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-44179912171281375582017-07-27T02:12:07.716+02:002017-07-27T02:12:07.716+02:00Bewonder je zelfwerkzaamheid. Maar 'stiekem...Bewonder je zelfwerkzaamheid. Maar 'stiekem' vind ik dat eigenlijk iedere ligfietser stoerder is die dat doet ;-)<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-17335644285463786342017-07-26T23:15:25.715+02:002017-07-26T23:15:25.715+02:00Hallo Adri,
Dit is allemaal zeer nuttige informat...Hallo Adri,<br /><br />Dit is allemaal zeer nuttige informatie. Echt bedankt hiervoor. Ik wacht nog even op mijn eigen QV. Maar weet nu steeds meer waar ik op moet letten. (Ik heb geen Facebook en lees dus alleen jou Blog over de QV).<br /><br />En ik heb foto's van jou QV toen ze er mee bezig waren.<br /><br />Groetjes, Kjeld Sloot Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09846250939429244761noreply@blogger.com