tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post8966271993282385017..comments2023-12-25T19:02:43.443+01:00Comments on De Bobslee.: Verkeersgedrag en zo.De Bobsleehttp://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-13624899324646489062014-06-04T08:12:15.851+02:002014-06-04T08:12:15.851+02:00Hoi Richard,
Zien doen ze me wel, het is meer het...Hoi Richard,<br /><br />Zien doen ze me wel, het is meer het gedrag van voorbij te MOETEN, zonder even geduld te hebben tot ze overzicht hebben, en zodoende andere automobilisten in gevaar te brengen. <br />Bedankt voor je de link naar je foto's, leuk om te zien en te lezen dat het kleine ding jullie bevallen is. De vering word even afwachten dan, we hebben nog niet proefgereden, dus niets is nog zeker. Snelweg is geen probleem, die hebben we hier toch niet, brandstofverbruik vind ik ook minder belangrijk, ik gebruik de auto enkel als ik nachtdiensten draai. De andere diensten gaan fietsend, vind ik veel leuker. <br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-9332756445905702242014-06-04T06:00:03.678+02:002014-06-04T06:00:03.678+02:00Tja mensen die de fiets erg leuk vinden of mensen ...Tja mensen die de fiets erg leuk vinden of mensen die het helemaal niks vinden..<br />ik heb bij de brandweer ook een paar collega's die het maar niks vinden en gevaarlijk omdat ik slecht zichtbaar ben.<br />tja toch zien ze me altijd.<br />En ik hoop dat ze een overstekend kind, hond, konijn of wat ook ook wel zien.<br /><br />Betreft de panda 4x4... we hebben er een gehad :-)<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=7N7N6ILS<br />leuke auto.. harder afgeveerd maar dat mag duidelijk zijn.<br />Veel lol mee gehad zie ook de link en niet te stoppen in sneeuw of modder.<br />Nadelen zijn er ook.....mijn dochter werd er helaas wagenziek in (vering)<br />Op snelweg niet echt zuinig daar de bak een stuk korter is om in het terrein uit de voeten te komen.<br />We zijn er ook nog mee op wintersport geweest en met dak koffer op het dak reden we rond de 1 op 10 a 1 op 12.<br />Dat was niet fijn met het kleinere tankje.<br />Zou ik hem weer kopen ? jawel omdat we er veel lol mee hadden.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-28090544659529411232014-05-11T23:36:22.638+02:002014-05-11T23:36:22.638+02:00Hallo Peter,
Wat later antwoord, we waren 2 dagen...Hallo Peter,<br /><br />Wat later antwoord, we waren 2 dagen weg......... Zoals je na kunt lezen in mijn post: <br /><br />http://a3manh.blogspot.no/2014/02/aanpassen-plaatsing-q-rings.html<br /><br />dien je eerst de juiste plaats van je onderste "dode punt" te bepalen, en dan zodoende je eigen Optimum Chainring Posistion punt 2 te vinden. Daarna tel je 17 gaten met de klok mee, en daar is je punt 1, en gelijk daarnaast met de klok mee vind je je punt 3. Dit voor ligfietsen, volgens de link:<br /><br />http://www.rotorbikeusa.com/pdf/Q-Ring%20Recumbent%20instructions.pdf<br /><br />Dit geldt dan voor de grote ring, de midden en kleine ring staan ook beschreven hoe te plaatsen. <br />Volgens de aanwijzingen van Rotor ben ik begonnen op stand 2, om te wennen en om te beoordelen of deze stand voor mij de beste was. Ondertussen heb ik enkele duizenden kilometers gefietst met de Q-rings, en ze blijven er definitief op! Toch heb ik nu de stand inderdaad aangepast, het waarom komt in een van mijn volgende posten.<br /><br />Succes, leuk dat je het ook gaat proberen!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-50439988588165258842014-05-10T11:06:03.769+02:002014-05-10T11:06:03.769+02:00Hallo Andri, ben bezig met monteren van Q-rings, I...Hallo Andri, ben bezig met monteren van Q-rings, Ik heb een foto gevonden zoals jij ze gemonteerd heb, maar nu schrijf je pos. 1 is dat met de klok mee of tegen de klok in ten opzichte van je eerste stand waar je een foto van heb gezet op je blogspot.<br />gr.PeterPeter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-8839168697650889232014-05-06T00:01:55.137+02:002014-05-06T00:01:55.137+02:00Hoi Quezzzt,
Paul kwam met die reactie over dat ...Hoi Quezzzt, <br /><br />Paul kwam met die reactie over dat matje en zo kwam ik weer op dat plastic. Weegt nauwelijks iets, en kost ook zo goed als niets. Het was blijven liggen na de verhuizingen en aangezien ik niets kan weggooien.........<br />Had het toch weer een doel!<br />Die 4x4 is het enige Pandamodel dat in Noorwegen verkocht word, ik vind het er een stoer ding uitzien, en het voldoet aan al onze wensen. Proefgereden hebben we nog niet, dat komt nog wel. En grote auto's hebben we nooit veel gehad, de grootste was een VW Caddy, die had wel ongelooflijk veel plaats, daar kon je zo een fiets achterin schuiven!<br />Maar die vond Ina te groot nadat ze eens een paaltje schampte in een krappe bocht........ Daarna weer terug over gestapt in een wat kleinere klasse, bevalt ons prima!<br />Wat die zuinigheid betreft: Ik rijd enkel woonwerk met de auto als ik nachtdiensten draai, de rest gaat normaal met de Strada, dus daar bespaar ik al veel brandstof mee. En in Noorwegen, en zeker in onze buurt kom je zelden aan de 80 km/u, dus dat geluid zal ook geen probleem zijn! ☺<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-38587259317803205262014-05-05T23:50:47.743+02:002014-05-05T23:50:47.743+02:00Hoi André,
Mooi! Ook ik vind ze nog steeds prima,...Hoi André,<br /><br />Mooi! Ook ik vind ze nog steeds prima, maar omdat mijn gemiddelden nog wat aan de lage kant blijven heb ik ze nu op ligfietsstand 1 gezet, dan zou de topsnelheid wat hoger worden volgens de theorie. We gaan het zien!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-16588707834785871332014-05-05T23:47:34.180+02:002014-05-05T23:47:34.180+02:00Hallo Ronny,
Ja, dat soort mensen zijn er inderda...Hallo Ronny,<br /><br />Ja, dat soort mensen zijn er inderdaad ook nog, toen ik pas de Strada had ben ik ook zo'n man tegengekomen, hij stond bij de fiets te kijken toen ik terug uit een winkel kwam. Daar was ik toen ook door verrast, dat hij zo positief was, en zoveel interesse had. Zeker op zijn leeftijd, hij zag er uit als halverwege de zeventig!<br />Ze zijn misschien niet dik gezaaid deze mensen, maar vormen een zeer welkomme afwisseling op al die bevooroordeelden!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-25885515914875382172014-05-05T23:42:56.525+02:002014-05-05T23:42:56.525+02:00Hoi Rudolf,
Het meest afschrikwekkende vind ik he...Hoi Rudolf,<br /><br />Het meest afschrikwekkende vind ik het duidelijke "machtsvertoon" als die grote dingen je voorbijzetten met brullende motor. De tegenliggers zien ook een groot breed voertuig aankomen op de toch al smalle wegen, en zitten als het ware te wachten op de klap. Wat die jongens denken te moeten bewijzen??? Geen idee!<br />Gek genoeg gedragen bussen en vrachtwagens zich veel netter, en wachten in elk geval tot ze een goede gelegenheid hebben om te passeren. Misschien gedragen beroepschauffeurs zich beter?<br />Zelf ben ik zeker na de emigratie nog veel rustiger geworden in het verkeer, speciaal als ik autorijd. Sowieso met de camper, dat ding werkt echt rustgevend op een mens, zelfs in druk verkeer ben ik volledig ontspannen. In de Strada ben ik heel wat vlugger te irriteren, zoals ik al aangaf in de post, vooral door onnodige acties waardoor ik moet afremmen. Erg irritant als een auto je net voor een afdaling voorbij komt, en je dan net even later in de remmen moet omdat de bestuurder niet durft afdalen en constant op de rem hangt. Kun je even lekker gratis snelheid scoren...........<br />Nou ja, ook hier valt mee te leven, en gelukkig is het meestal vrij rustig op de wegen hier, dat scheelt!<br />Meestal is de irritatie weer vlug over, en geniet ik ook weer van het fietsen, het blijft toch een stuk leuker om woon-werkverkeer te fietsen dan auto te rijden!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-63375378983914605342014-05-05T22:16:01.717+02:002014-05-05T22:16:01.717+02:00Dat bubbeltjespastic heb ik ook ( loos ) liggen, g...Dat bubbeltjespastic heb ik ook ( loos ) liggen, goed idee om spullen die rammelen in de velomobiel daarin te verpakken, het weegt vrijwel niks ;-)<br /><br />En Panda's schijnen hele betrouwbare auto's te zijn volgens de ANWB, op wat electrische storinkjes na die neerkomen op een stekker aandrukken. Die 4x4 zijn ook razend populair in verschillende landen ( niet Nederland ) En ook kwam ie ook niet al te belabberd ( op youtube te zien ) uit de botsproef voor zo'n licht klein wagentje. <br /><br />En,,,ik heb er net zelf eentje als tweede auto aangeschaft ( 2wd dan ) als mini-gezinsauto. Hoewel stukken kleiner en minder comfortabel ( tov een grote Franse stationcar :-)) voldoet ie ruim aan alles wat ik ervan verwachtte. Die vierkante doosjes met de wielen in de uiterste hoeken zijn nog verbazend ruim voor hun compacte buitenmaat. En erg zuinig als je geen loden voet hebt, al zal dat waarschijnlijk minder op gaan voor een 4x4 met een kleine motor. En indien je niet te hard gaat ( 100 km/u ) best nog goed comfortabel. ( geluid ) <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-54086570233107261602014-05-05T21:00:24.207+02:002014-05-05T21:00:24.207+02:00Hoi Adri
De Q-rings bevallen mij ook goed, even g...Hoi Adri<br /><br />De Q-rings bevallen mij ook goed, even getest op de brienenoordbrug (rotterdam)<br />gaat een stuk makkelijker dan zonder<br /><br />groeten, andreAndré Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-56416073091574745282014-05-05T20:49:21.087+02:002014-05-05T20:49:21.087+02:00Deze namiddag tijdens het wachten op het veerpont ...Deze namiddag tijdens het wachten op het veerpont (letterlijk op het pont) begon de schipper een gesprek met mij (hij was net aangemeerd en ze varen maar om het halfuur). Het was een lekker gesprek dat vooral over mijn trike en ligfietsen ging en nu eindelijk eens iemand die niets negatiefs erover te zeggen had. Het was leuk om eens een open gesprek te hebben met iemand die alleen maar de positieve dingen erin ziet en zeer logische vragen stelde (over de ligfiets) over oa. comfort en snelheid en niet begon te leuteren over veiligheid.liggende fietserhttps://www.blogger.com/profile/16598157093960319552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-69986953857137294002014-05-05T20:07:13.842+02:002014-05-05T20:07:13.842+02:00Hoi Adri,
Tja veel mensen hebben maar weinig meer...Hoi Adri,<br /><br />Tja veel mensen hebben maar weinig meer IQ als een regenworm, en dat is ze niet te verwijten, maar lastig is het wel. Het vermogen tot intro-spectie is nog minder mensen gegeven, en dat is niet alleen lastig, maar ook vermoeiend.<br />Deze aspecten maken nu geen deel uit van het rijexamen, en daarvan kunnen we elke dag "genieten". <br /><br />Groet<br />Rudolf.tetetetelacoursehttps://www.blogger.com/profile/01314111261966952926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-79022288552161173132014-05-05T12:16:08.656+02:002014-05-05T12:16:08.656+02:00Hallo Jan,
Om andere fietsers van dienst te zijn ...Hallo Jan,<br /><br />Om andere fietsers van dienst te zijn hoef ik geen vloerpomp mee te nemen, dan moeten er eerst andere fietsers verschijnen op de wegen hier. Die zijn nu op de vingers van één hand te tellen..............<br />En omdat ik de pomp zo goed als nooit gebruik kan ik mezelf waarschijnlijk prima helpen met het minipompje. De racefietsen vroeger waren ook standaard uitgerust met een framepomp, die werkt ook sneller dan een minipompje, maar heeft toch ook het veld moeten ruimen. Het is uiteraard veel langer pompen met zo'n klein ding, maar je kan er je band goed op spanning mee brengen.<br /><br />Inderdaad verreweg hetzelfde in Noorwegen, het enige voordeel hier is dat er gewoon veel minder verkeer is, alhoewel dat misschien dit soort gedrag weer bevorderd? Uniformen zie je ook zelden hier, en als ik politie tegenkom fiets ik ook gewoon door de tunnels, hoewel dat bij 4 van de 5 tunnels op de ww-route verboden is. Dus mezelf als norm stellen? Nee, dat houd ik m'n zoon ook voor als hij aan het oefenrijden is onder mijn begeleiding, dat hij mij zeker niet als verkeersvoorbeeld moet nemen, maar de regels in acht nemen.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7548205417203722804.post-24641684426109127112014-05-05T10:05:27.833+02:002014-05-05T10:05:27.833+02:00Grammenjagen... ik heb toch maar een vloerpomp mee...Grammenjagen... ik heb toch maar een vloerpomp mee. Niet enkel voor mezelf, maar ik kruis aardig wat fietsforenzen op het jaagpad. Soms kun je eens iemand met een lekke band op weg helpen daarmee. Die is, tegen de contactgeluiden, afgeschermd met een stuk schuim, gerecycleerde verpakking van computermateriaal op het werk.<br />Het verschil: de enige hellingen die ik moet overwinnen zijn twee (momenteel drie) brughellingen... Dan speelt dat gewicht - binnen bepaalde grenzen toch - geen zo'n grote rol.<br /><br />Wat dat verkeersgedrag betreft: iedereen heeft de neiging om zichzelf als norm te stellen. Opvallen (vooral bij automobilisten, lijkt me) is dat de grote meerderheid de verkeersregels perfect kent, maar ze slechts toepast indien er een uniform te zien is. Op andere momenten is het dikwijls "ik eerst". Zo te horen (eigenlijk: te lezen) is het daar in Noorwegen niet anders dan hier.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.com