Mijn fietsen..
Mijn racefietsen:
Carbon racefiets:
Scott Addict R 2 in de maat L (56cm) carbon frame, afgemonteerd met SRAM Red Black 2011.
Deze is voorzien van een compact drive, crankstel 50-34 met 172,5 mm cranks, balhoofdstel kwam standaard mee met het frame en is een Ritchey semi-integrated. Stuurvoorbouw Deda Newton 31, 130 mm; stuurbocht Deda 44 cm breed hart op hart.Zadelpen Ritchey One Bolt WCS; zadel Selle SMP Carbon.
Wielen zijn van Fulcrum model Racing Zero 2-way fit. Cranklagers zijn uiteraard ook van SRAM, keramische press fit lagers.
De achterderailleur heeft keramische lagers in de wieltjes, de Fulcrums hebben ook keramische lagers in de carbon naven. Pedalen zijn Shimano PD-R 540 SPD-SL.
De fiets rijd licht en stijf, weegt 7 kilo rijklaar en past me als een handschoen. Ik vind zelf de kleurencombinatie erg mooi, alles zwart/rood, ook de wielen met de rode spaken passen prima in het plaatje.
De Scott is op 12-07-2020 verkocht, er zijn door mij 23881 km mee gefietst.
Stalen racefiets:
Batavus Professional 1978 in maat 58, gemaakt van Reynolds 531 buis.Frame gekocht op e-Bay, met enkel grondlak erop. Als "donor" voor de onderdelen werd een Batavus Professional maat 56 gebruikt. Het frame werd gelakt in RAL 6027, van decals voorzien en met een groot gedeelte van de oude onderdelen opgebouwd, na deze te hebben schoongemaakt en van nieuw vet voorzien te hebben.
De "donor". |
Het "nieuwe" frame. |
Oude onderdelen:
Shimano Dura-Ace 7100 crankstel en trapas, voor- en achterderailleur met verstellers, remgrepen en remmen.
Naven zijn Suzue hoogflens, 36 gats met achter en opgeschroefd 5 speed Shimano Uniglide blok.
Pedalen zijn Kyokuto Pro Ace.
Nieuwe onderdelen:
Mavic Open Elite 36 gaats velgen, 72 roestvrije spaken 2 mm, Nitto Technomic 130 stuurvoorbouw, Nitto B135 AA stuurbocht 44 c.c., Procraft Classic 2-bolt zadelpen, Procraft Pro zadelklembout, bidonhouder Nitto in rvs, Soma Okami zadel, MKS toeclips en riemen, Tange Levin balhoofdstel en Continental Grand Prix Classic 25C banden.
De fiets rijdt weer als nieuw, en weegt rijklaar circa 10,5 kg. En het is een speciaal gevoel om op een fiets te rijden die je zelf opgebouwd en rijklaar gemaakt hebt!
Stalen gravelracer.
Chromoly frame en vork, 650B wielen, 47-584 banden en een mechanische SRAM Rival 1x11 groep erop, met TRP Spyre mechanische schijfremmen.
De originele 11-42 cassette verving ik door een 11-46, en het originele 40 tands kettingwiel verving ik door een Absolute Black Oval 38 tands kettingwiel.
Als pedalen zijn Shimano combipedalen gemonteerd, SPD aan de ene kant, platform aan de andere kant.
Er werden ook spatborden gemonteerd, en er zal nog een afneembare mand aan het stuur komen.
Velomobielen:
Velomobiel.nl Strada nr. 119 in de kleur rood.
Uitgerust met de volgende extra's:3x10 speed SRAM XO; reservewiel 20"; 2de spiegel; rondom SKF E2 lagers; lampsteunen naast de spiegels; 90 mm remtrommels; trekhaaksteun; 2de accu; 2de koplamp; knipperlichten, tilbeugel; Ventisit nekpad; Risse Genesis achterdemper; claxon; en de deelbare kettingrolhouder.
Zo is de Strada in Dronten afgeleverd, daarnaast bestelde ik bij velomobielonderdelen.nl een deelbare race/tourkap.
Op 12 juni 2017 met 52155 km op de teller is Strada 119 ingeruild op een andere velomobiel, zie hieronder:
Velomobiel.nl Quattrovelo nr. 042.
Quattrovelo 042 in rood/zwart combinatie.
Uitgerust als volgt:
SRAM 11 speed 11-36 cassette; Schlumpf Mountain Drive met 75 tanden (30 tanden in de lage gearing); 90 mm remtrommels voor; schijfremmen achter; 2de accu; 2de spiegel; spiegelkapjes; tilbeugel en lange kap.
hi
BeantwoordenVerwijderenIk heb nu ook naar je pagina gekeken. Ik denk dat ik veel van je kan leren en ik probeer ook of de vertaler van Duits naar Nederlands zo goed werkt.
Bedankt voor je waardevolle tips en bezoeken aan mijn site.
Misschien wil je met de Quatrovelo naar Oostenrijk. Dat zou een leuke reis zijn of toch?
Groeten uit Oostenrijk
Hallo Karl-Heinz,
VerwijderenDer Übersetzer arbeitet super! Die Tipps sollen helfen, ich habe viel von anderen gelernt. Eine Reise nach Österreich mit dem Quattrovelo ist noch nicht geplant .......
Grüße, Adri.