woensdag 5 april 2017

*****

*****!

Ja, ook ik ben nu zover, de kaap van 50.000 km is bereikt, de 5de  ster op de schaal van Wilco is een feit!
Ik mag me vanaf vandaag een "ervaren" velovaarder noemen.....(ahum....voor wat het waard is.....)
Natuurlijk de standaard foto's:

Bijna.........

En we zijn er!

Yep, de 5de!

Het totale plaatje, met de eerder gekregen 4 sterren van Wilco en het aangereden hert, de 5de heeft een apart plaatsje.

Verder niet veel te melden, de zomerbanden bevallen goed, maar de Michelin Diabolo's zijn er weer al af, die hielden het maar 3 dagen uit. Bij het naar boven rijden op een van de hellingen leek het plots of er een spaak gebroken was in het rechter voorwiel, een duidelijke slinger was voelbaar. Ik reed even door om 100 meter verder te stoppen op een wegverbreding, maar al na 10 meter klonk er een keiharde knal: de rechter voorband explodeerde!
Geen kapotte spaak, maar een scheur in de wang van de Michelin, net bij de hieldraad, dat had ik al eerder meegemaakt bij de vorige set van dezelfde banden.
Toen was het niet moeilijk meer, de hele troep verdween in de grote grijze, en de het vorig jaar al in gebruik geweest zijnde setje F-Lite's kwam weer rond de voorvelgen te liggen. En dat is zeker geen straf om mee te rijden!
Verder is het probeersel met het molentje even op pauze gezet, ik had een nieuwe mast gemaakt, veel steviger, en met LED-strips en een eigen gemaakt molentje, maar die bevalt me niet. De oude mast staat er weer op, en ik moet even herberaden wat het gaat worden met die nieuwe.

Een paar foto's:



Leuk bedacht, maar niet echt praktisch in het dagelijks leven, jammer, maar zo gaat het met probeersels......

Tot zover,

Groeten, Adri.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Adri,
    Gefeliciteerd met de 5e ster op Bob!
    Ga je met de QV weer bij nul beginnen of tel je de 50000+ er bij op?

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erwin,

      Bedankt! Die 5 sterren weet ik voor mezelf, die tellen vooral voor de ervaring en horen verder bij BOB, met de QV begin ik weer gewoon op nul.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Flink gefietst, Adri! Zelf ben ik de tel kwijtgeraakt, vooral wegens geen fietscomputer in de Orca. Vermoedelijk nadert die de 4 sterren ondertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jan! Bij Velomobiel.nl is het wat gemakkelijker, daar kan je elke maand je afgelegde kilometers invullen, dan raak je de tel minder vlug kwijt....;-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd "five star" Adri, wat een geklooi met die banden Michelin op de Bimmer Ok. maar zelfs de racefietsbanden hadden bij mij geen lang leven ook de Pro's niet en in de regen te veel verlies van grip, doen waar je goed in bent......auto- en motorbanden zijn super, schoenmaker hou je bij je leest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Willem, die Michelin's vallen me inderdaad tegen, gek genoeg had ik goede ervaringen met Michelin op de racefiets, daar reed ik jaren op, zelfs in de regen met slicks fietsen ging prima!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd. Waar ik tot vorig jaar automatisch kms maakte door te forensen moet ik er nu echt mijn best voor doen. Elk voordeel hep ze nadeel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Paul! Inderdaad, zolang je naar het werk heen en weer pendelt gaan een groot deel op automaat, de rest komt erbij in de vrije tijd. Daarnaast word een deel van die vrije tijd ook nog op de racefiets doorgebracht, anders waren de Strada kilometers nog harder opgelopen......;-)

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Hoi Adri, van harte gefeliciteerd. Ik ben bezig iets nieuws voor de sterren te maken, samen met Paul 'mooi geel'. Gaat vast op een gegeven moment in jouw brievenbus vallen. Inmiddels hebben de heren doktoren een scheurtje in mijn meniscus ontdekt, dat schijnt oplosbaar te zijn. Nog een paar weken, dan verwacht ik te kunnen gaan revalideren.

    Groeten, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco, hartelijk dank! Ik ben benieuwd wat jullie uitvogelen, zie het wel verschijnen dan.......Zal vast goed komen als jullie dat samen doen!
      Succes met je eventuele operatie en natuurlijk de revalidatie, het schijnt gelukkig dat je vrij snel daarna weer kunt fietsen, met lichte belasting dan, maar dan ben je weer bezig in elk geval!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. "De schaal van Wilco" ! Als je dat een aantal keer met uitgestreken gezicht herhaald kan zomaar een officieel begrip worden in de velomobielwereld die iedereen klakkeloos overneemt :-)))

    Voor motorvertuigen staat het gelijk aan slijtage en waardevermindering maar bij een fiets vier je dat dus ? Hahaha !! Je hebt gelijk, velomobielen kunnen niet permanent slijten. Onderdelen met slijtage vervang je gewoon. Gescheurd glasvezel plak je weer aan elkaar en schuur je weer glad, Zelfs jouw schilderkunst is terug te draaien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "De schaal van Wilco" is al een begrip aan het worden in de velo wereld! Velen kennen die al, en doen vrolijk mee, en waarom ook niet?
      Lang geleden (☺) toen ik net 5000 km onder de Strada wielen had laten doorglijden, had ik ook een blogbericht daarover, en in een van de reacties kwam toen naar voren dat je pas als ervaren beschouwd werd als je minstens 50.000 km velo ervaring had.
      Daarna is Wilco op de proppen gekomen met zijn sterren, ééntje voor elke 10 k km, en dat heeft een eigen leven gekregen, en is nu al zo'n beetje een begrip aan het worden.
      Leuk vind ik dat, en doe er vanaf het begin aan mee. Met Wilco onderling is het altijd een beetje kat en muis geweest, hij had zijn rode Strada net 2 maanden eerder, en we fietsten altijd ongeveer evenveel maandelijkse kilometers. Meestal lag ik ongeveer 2000 km achter hem. Nu hij wat minder fietst door ander werk en uiteraard nu weer zijn knie die opspeelt, en ik iets meer door meerdere fietsdagen, loop ik langzaam in........
      Dus ja, wij vieren dat, het is een soort mijlpaaltje.......

      Verder heb je gelijk, de waardedaling van een velomobiel is stukken minder dan die van een auto van dezelfde prijs, goedkoper in gebruik en sowieso veel leuker om mee te rijden.........;-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  7. Hoi Adri

    Maakt zo'n molentje niet geweldig veel herrie als hij snel draait?

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Valt heel erg mee, je hoort het nauwelijks.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  8. Hallo Adri,

    Da's niet mis 5 Sterren.
    Gefeliciteerd.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Precies Adri, een mens moet eens wat proberen, voor stil liggen blijft nog tijd genoeg over...;)
    Ik heb hier een nog niet gebruikte Michelin 'Wild run'r' 559-35 staan. Je verhaal geeft me al een hint van wat ik verwachten kan.
    Was ook wel erg goedkoop, dom genoeg ga je toch op een bekende merknaam af (-:
    Hij voelt erg 'rubberig' aan en er staat ook wel eerlijk op "inflate to 2,5 bars (36 p.s.i.)".
    Maar dat stond niet in de advertentie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Mick, later zullen we nog tijd genoeg hebben om te liggen........En niet geschoten is altijd mis, dus waarom niet proberen?
      Mijn voorbandjes vielen inderdaad tegen, liepen zwaar en scheurden op de hieldraad lang voor het profiel weg was.......Miskoop, ook al kosten ze "slechts" € 10,-- p/st.
      Durf je die achterband proberen op je DF? Ik zou er voorzichtig mee zijn, je weet wat een klapband eventueel kan veroorzaken.....

      Verwijderen