vrijdag 8 augustus 2014

Vakantieweek 2.

Nog een tripje.

Na thuiskomst vorige week werd er gebeld door een zeer desperaat persoon van het werk, die "de hele wereld" al had opgebeld op zoek naar beschikbaar personeel. En dat niet te pakken kreeg, anders was hij geen mensen gaan bellen die met vakantie zijn........ Omdat we toch thuis waren en er slecht weer gemeld was heb ik me beschikbaar gesteld en ben 2 nachten in gevallen. Die dagen zal ik later terugpakken in vrije tijd, ook in september hebben we nog een vrij weekje in de planning. Na het weekend op maandagmorgen nog een korte BOB uitlaattrip, dan op de middag weg met de camper, nu zonder fietsen achterop.
We rijden eigenlijk zonder doel richting noorden, en blijven langs de kust, omdat er regen gemeld is in het binnenland.
Rond 16.00h stoppen we in Skei, en gaan daar een winkel in die o.a. al kerstspullen verkoopt, niets bijzonders, want dat doen ze daar het hele jaar door, hoe vreemd het ook mag klinken! Trekt ook nog behoorlijk wat toeristen, o.a. japanners zijn  blijkbaar gek op het soort prullaria dat hier over de toonbank gaat.
Later de avond stoppen we op een mooie nieuwe parking in de buurt van Volda en overnachten daar.

Uitzicht vanaf de parking met de avondzon.

En de volgende ochtend.

De volgende morgen rijden we verder noordwaarts, en besluiten de "Atlanterhavsvegen" nog eens te rijden, een deel van RV 64 langs de kust met bruggetjes tussen Molde en Kristiansund, waar er wijds uitzicht over de zee is aan één zijde van de weg, en aan de andere kant de bergen liggen.

De herfst komt langzaam dichterbij........

Na de middag daar te hebben doorgebracht rijden we in de avond terug naar Molde, waar elke avond twee schepen van de "Hurtigruten" aanleggen, de noord- en zuidgaande schepen ontmoeten elkaar hier bij de aanlegkade. De zuidgaande legt aan circa 20.45h en vertrekt om 21.30h, de noordgaande legt aan om circa 21.15h en vertrekt 22.00h. Botengekke Ina vind het geweldig leuk om te bekijken, zeker de vrij unieke situatie van 2 schepen aan dezelfde kade, maar daar komt vandaag niets van, de noordgaande boot is meer dan een half uur te laat op de aanlegplaats. Ook wel aardig om te zien hoe ze elkaar ontmoeten in het licht van de ondergaande zon, niet volgens planning, maar toch leuk.

De "Nordkapp" vertrekt in zuidelijke richting, de "Midnattsol" is nog onderweg.

Aan de kust bij Molde staat het Rica Seilet Hotel, gevormd als een zeil van een zeilboot.

Na deze avondvulling vinden we een slaapplaats buiten Molde, en de volgende morgen rijden we terug zuidwaarts richting Ålesund, en gaan daar het Akvarium bekijken. Dat geeft een beeld van het vissenbestand dat voor de Noorse kust leeft, en laat ook nog een paar extra's zien, want pinguïns en tropische vissen zijn leuk, maar leven niet in de Noorse wateren............Naast deze exoten natuurlijk de gewone kabeljauwen, zalmen en wat er zo meer in het Noorse water leeft.

Na dit bezoek besluiten we op het gemak terug zuidwaarts te rijden, en richting huis te  gaan. We overnachten op dezelfde plaats als de maandagavond.
Met een iets gewijzigde route rijden we naar huis, onderweg op diverse plaatsen gebruikmakend van veerpontjes over de fjorden, meestal met mooie uitzichten onderweg.

Op donderdag zijn we terug thuis, en rijden het laatste stuk in de regen. Het weekend blijven we weer thuis, kan ik een beetje "bijfietsen" en volgende week?
Ja, dat blijft nog even een verrassing!

Groeten, Adri.

1. Met zulke mooie landschap foto's kan ik toch geen foto's meer plaatsen uit Zeeland.. ;-)

1. Waarom niet??? Die zien we hier ook graag hoor! En de rest van je volgers ook waarschijnlijk, plus dat je toch precies kan plaatsen wat je zelf wil, het is jouw blog............ Trouwens foto's uit Zeeland zien we niet echt vaak op de blogs, een groot deel komt uit Noord-Holland en het oosten des lands, dus laat maar komen die foto's!

Verwijderen
    2. Ik zal eens kijken Adri.
      Meestal zijn blogverhaaltjes van technische aard.
      Zo spannend zijn mijn ritjes meestal niet.

3. Hoi Richard,

Ook mijn ritjes zijn weinig spannend, maar daarom kunnen de foto's nog wel aardig zijn om te zien......... Zie maar wat je ermee doet, technische blogs zijn interessant, maar ook reisverhalen doen het meestal goed.

2. Hoi Adri
    Leuke brug op foto 6, is net een schans, als je snel genoeg rijd haal je misschien de overkant

groeten, andre

1. Hoi André,

Inderdaad ziet de brug er vanuit deze hoek een beetje uit als een schans, op foto 4 staat dezelfde brug uit een andere hoek, dan krijg je een heel ander beeld. De overkant halen zou zeker lukken als het een schans was, maar waarschijnlijk niet met een Strada, het was een behoorlijk steile oprit!

3. blijft een schitterend land met hele mooie foto's thx

4. Hoi Adri, ik probeer vaak te reageren op je blog maar het gaat vaak mis, waarom of waardoor weet ik niet, ik blijf proberen. Je hebt weer een serie prachtige plaatjes geserveerd, ik geniet daar echt van, niets is mooier als de natuur met al z'n mooie en minder mooie beelden, het is wel allemaal realiteit, ga zo door.
    Gr.Pé

1. Hoi Pé,

Bedankt! Dat het mis gaat heb ik ook wel eens, ook ik heb geen idee waarom of waardoor. Soms reageer ik dan niet, ook al heb ik geprobeerd, soms staan er dan een beetje "lullig" twee dezelfde reacties.
      In elk geval stel ik alle reacties op prijs!