dinsdag 10 mei 2016

Bolletje rond!

Virtueel de wereld rond.

Net na het bereiken van de vierde ster op de schaal van Wilco, ben ik ook virtueel de wereld rond, de kilometerstand passeerde vandaag de 40075 km.
Bij mijn weten heb ik nooit zoveel kilometers met dezelfde fiets gereden, zeker niet in dezelfde tijd.
Dat geeft wel aan dat velomobielen zowat de crème de la crème van de fietsen zijn, het gaat makkelijk, redelijk snel en werkt ietwat verslavend, je bent ongemerkt geneigd je andere fiets(en) te laten staan ten faveure van de velomobiel.
Raar? Misschien, maar waarschijnlijk voor iedereen herkenbaar.

De eerste (virtuele) ronde zit erop......

Met deze afstand afgelegd.......

Verrassing nummer 2!

Een verrassing in de brievenbus had ik al eerder, de 4 sterren die Wilco me toestuurde, zie hier.
Vorige week dinsdag was er weer een verrassing in de brievenbus, een klein pakje. Ina zei: "Je hebt zeker weer wat besteld voor die fiets?" (Als ze goedgehumeurd is heeft  ze het over "BOB", is het iets minder dan is het "die fiets" en is het nog minder dan is het "dat ding"....)
Ik wist van niets, dus het pakje werd geopend en daar kwam verrassing nummer 2 tevoorschijn: een flesje, van bruin glas. Op het bijgesloten briefje werd geopperd dat deze "vloeistoftherapie" waarschijnlijk ook wel zou werken in Noorwegen?
Nou Erwin, beste kerel, ik kan je verzekeren dat de vloeistoftherapie die je me toestuurde meer dan uitstekend werkt! Dit soort spontane acties zijn balsem voor m'n ziel, dus het werkt al zonder het flesje te openen!
Maar uiteraard had ik vandaag wat te vieren, 4 sterren op vrijdag, en nu de wereld rond, dat was een mooie gelegenheid om de vloeistoftherapie eens volledig uit te testen..........
En goed is ie...............zoals elke goede therapie smaakt het naar meer..............!!

PROOST!  

Bloesems.

Vorige week tot en met woensdag nog de kachel aan gehad, en fietsen met lange broek en mouwen, ook in BOB.
Vanaf donderdag werd het beter, vrijdag kon ik al de 4 sterren volmaken in korte broek, het weekend kon er zelfs volledig in het kort gereden worden, ook op de Scott.
Temperaturen van boven de 20 graden, heerlijk zonnig en weinig wind, wat wil je nog meer?
De riviertjes en watervallen zwellen goed aan nu, met de aanvoer van smeltwater van de hogere strook, en de boomgaarden beginnen gelijk te bloesemen.
Hieronder wat foto's van vandaag, in plaats van over de hoofdweg reed via Opedal naar Lutro, midden tussen de boomgaarden.






Nog een klein stukje klimmen........

Lofthus Camping.
 We wonen nou toch weer al een tijdje hier, maar elk voorjaar zijn de bloeiende boomgaarden weer even mooi, het verveeld echt nooit!


Tot zover!

Groeten, Adri.

15 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd en graag gedaan Adri!

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele prestatie, zeker met al die hoogtemeters !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Adri!

    Erwin vroeg me laatst al naar je adres, maar waar hij het voor nodig was mij een compleet raadsel. Hij heeft het uiteindelijk van ligfiets.net afgehaald.

    Superleuk!

    Groeten, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wilco!
      Mijn adres had je natuurlijk, je had pas nog de sterren opgestuurd..
      Inderdaad superleuk!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. En de motor heeft nog steeds geen versleten lagers ? Wonderlijk inderdaad :-))

    "We are made for action, and activity is the sovereign remedy for all physical ills."

    Frederick II the Great, King of Prussia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En idd grappig die "vloeistoftherapie" :-))

      Verwijderen
    2. Nee, de motor is nog niet geroosterd, alles draait nog soepel, en opstarten lukt ook nog prima. Tja het is wonderlijk, maar waard!;-))
      Erwins vloeistoftherapie is inderdaad heel leuk, en werkt daarbij ook nog eens prima!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Dat plaatje nummer 3 vind ik zelf dan weer de minste..........;-))
    Maar toch bedankt Paul!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Adri,
    Topprestatie, gefeliciteerd!
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dan nog alle werkzaamheden in acht neemt die je zelf uitvoerde, mag je je zeker tot de heel ervaren velonauten rekenen. Flink gefietst!

    BeantwoordenVerwijderen