Begin mei.
Met nog lage nachttemperaturen begin mei heb ik toch de zomerbanden er weer om gelegd, het was nog niet ver boven nul de eerste week, maar het was mooi droog weer, dus ik durfde het wel aan.
Ondertussen zijn de nachttemperaturen nog verder gestegen, dus het gevaar is nu helemaal geweken.
Heerlijk om die spikes weer aan de kant te kunnen zetten!
Klagen ga ik niet, want over de nieuwe Marathon Winter + kan ik enkel maar tevreden zijn, ik heb met deze set 2 winterseizoenen kunnen rijden, en geen enkele keer lek!
Dat was met die oude modellen wel wat anders!
Deze blijven heel, enkel de spikes zijn zo afgesleten van op het asfalt rijden dat ik ze toch weggooien moet.
De Gocycle 50-406 gaan er achter weer op, en aan de voorzijde liggen de 40-406 Shredda banden er weer omheen.
Tevens vervang ik het linker voorwiel, ik heb de hele winter met het reservewiel gereden, geen zin om in de kou te staan sleutelen. Het originele wiel is indertijd voorzien van een nieuwe naaf, de oude trok ik kapot toen ik het wiel eraf trok met een poelietrekker, omdat het nogal vast zat die keer.........
Dat koste me een nieuwe naaf en wat tijd om die in de velg te vlechten......
Met de hogere dagtemperaturen en een zonnetje erbij was de banden- en wielwissel snel achter de rug!
Platgesleten spikes op het loopvlak. |
De Gocycle banden die vorige zomer al in gebruik waren. |
Reservewiel eruit, origineel er weer in. |
En vastmaken van de veerpoot is het makkelijkst als je in de fiets zit....... |
Tot zover,
Groeten, Adri.
Ja zo'n wiel kan aardig vasthappen. Of juist er niet goed op willen schuiven. Vooral aan de kant van de weg vermijd ik dat dan ook liever. Of sowieso liever zelfs (-:
BeantwoordenVerwijderenIk heb een wiel waarbij ik voor het monteren eerst het best een balpen kan gebruiken om het tussenbuisje in het midden van de lagers eerst te centreren...
Klopt Mick, die wielen kunnen behoorlijk eigenwijs zijn......En zeker met een fiets als de QV, ik merk dat ik bij de Strada veel vlugger een wiel eraf haalde, want die had open wielkasten, en waren zodoende makkelijker bereikbaar.
VerwijderenDat trucje met die balpen ken ik, dat had ik bij de Strada ook bij één van de wielen, de QV heeft daar dan weer geen last van.....
Die spijkertjes van de marathon winter kun je vervangen , dan hoef je de band niet weg te gooien Adri
BeantwoordenVerwijderenHoi André,
VerwijderenDat weet ik, heb ik ook wel eens gelezen......Maar dat is veel werk denk ik, en hoe goed blijven die zitten na montage?
Ik kan me gelukkig nog steeds een nieuwe set banden veroorloven zonder honger te moeten lijden..........;-)))
Groeten, Adri.
Ik weet het Adri, het is een $%^& klus en als je dat niet wil heb je iig een stel goede profielbanden over om door de prut te rijden
VerwijderenKlopt André!
Verwijderen