Nog even.....
Nog even, dan beginnen we aan onze vakantie!Na vorige week nog te hebben "uitgeziekt" gaat het nu weer helemaal goed, er word zowat weer dagelijks gefietst, ook vandaag een lekker ritje gemaakt.
Eigenlijk moest ik nog 2 nachten deze week, maar ik had nog 56 uren op de "tijdbank" staan, dus nam ik 16 uur op zodat ik thuis kon blijven. Geen zin om risico op een terugslag te nemen, ik houd me thuis ook wel bezig. Rustig voorbereiden op de vakantie, wat fietsen en tussendoor wat aan de houtstapel werken. Omdat het houthok weer voor een deel "uitgeruimd" was afgelopen winter, moest de grijpvoorraad weer aangevuld worden, zodat we er weer een winter mee vooruit kunnen.
Geen probleem, er stonden nog 6 pallets met 2012 hout achter de garage, die heb ik naar het houthok verhuist, en omdat er nog plaats over was ook maar vast 2 pallets van 2013 erbij geplaatst. Nu zit er zeker genoeg in om de winter door te komen.
Boven 6 lege, onder 2 lege. |
En weer voldoende in m'n hok......... |
De planning.
Nu gaat de reis weer naar Nederland, na vorig jaar te hebben overgeslagen.We vertrekken op donderdagavond en rijden dan een uurtje of drie, om dan op een rustige parking te blijven staan voor de nacht.(Uiteraard reizen we met onze camper, hoe anders?)
Op vrijdag rijden we dan op het gemak naar Kristiansand, waar we de boot van 16.30h naar Hirtshals nemen, zodat we om 19.45h in Denemarken aankomen.
Daar rijden we nog een stukje en overnachten ergens.
Op zaterdag gaat het zuidelijk naar Duitsland, waar we op zondag een festival in de buurt van Hamburg bezoeken.
Op maandag zullen we dan volgens planning de grens met Nederland overgaan, en hebben een geplande stop in Groningen.
Na die stop rijden we 's avonds door naar Dronten, om daar te slapen.
Op dinsdagmorgen 16juni gaan we even aan bij Velomobiel.nl, om daar wat reserve spullen op te halen, en natuurlijk even rond te kijken. Een proefrit met de QV zit er nog niet in, Theo melde dat er pas in juli een rijdende QV zal zijn, het maken van de mallen neemt meer tijd in beslag dan vooraf gepland blijkbaar!
Jammer, maar die proefrit moet dan later maar eens gemaakt worden, als we weer eens in de buurt komen.
Wel ga ik daarna proefrijden met de nieuwe WAW, er is een afspraak gemaakt met Leo Visscher, ik ben natuurlijk benieuwd hoe die fiets rijd, vergeleken met BOB.
Daarna uiteraard nog even bij Ymte langs, ook de DF(XL) staat op de verlanglijst om eens te "proeven".
Na deze stop gaat het verder naar Zeeuws-Vlaanderen, onze "bakermat".
Daar blijven we niet constant, want het weekend van 20 en 21 juni rijden we naar Limburg, om op zaterdag in Valkenburg een festival te bezoeken, en op zondag is er een stop ingepland bij Raceway Venray, inderdaad we komen op 21 juni een kijkje nemen bij Cycle Vision!
Het lijkt me leuk om eventueel wat mede-bloggers eens "live" te ontmoeten, trouwens daar eens rondkijken is ook al leuk, en misschien zelfs eens een 2-wielige ligger proberen als dat mogelijk is?
En Ina eens in een velomobiel zetten?
We zien wel wat het word, komen doen we in elk geval!
Daarna rijden we terug naar het Zeeuws-Vlaamse, om daar nog een weekje te blijven, daarna zal het weer tijd worden om richting noorden te rijden.............
We kijken erg uit naar de ontmoetingen met vrienden en familie, die hebben we al 2 jaar niet meer in het echt gezien.
Zal je net zien dat het nu wat beter weer word vlak voor vertrek, maar ja, niets aan te doen! Hopelijk houd het goede weer in Nederland nog even stand...........Tot zolang genieten we van elk zonnestraaltje hier...........
Tot zover, en misschien zien we elkaar binnenkort.........
Groeten, Adri.
Hoi Adri,
BeantwoordenVerwijderenPrettige vakantie. Ik kan zelf niet naar CV komen, dus dan moet Wilco je ook maar een hand namens mij geven.
Groet
Erwin en Tante Lies
Hoi Erwin,
VerwijderenBedankt! Dat zal Wilco zeker doen als we elkaar tegenkomen!
Groeten, Adri.
en ook namens mij:P
BeantwoordenVerwijderenDenenmarken is een pracht land!!
Hoi Marcel,
VerwijderenWilco gaat het er nog druk mee krijgen zo!
Als je Denemarken al mooi vind zou je toch eens de oversteek naar Noorwegen moeten maken, dan zie je nog veel meer moois..........En wat meer hellingen, dat ook ja.........Maar dat klimmen ging je nou goed af heb ik gelezen...........☺☺☺
Groeten, Adri.
Adri, geniet maar lekker van je vakantie!
BeantwoordenVerwijderenDat gaan we zeker proberen Willem! En zoals je ziet ben ik eigenwijs, ondanks jouw welgemeende advies ga ik toch proefrijden in de DF...............
VerwijderenIk kan het gewoon niet laten.........☺☺
Groeten, Adri.
Mooie plannen! Wat je met de WAW zeker moet testen: zonder vertragen de bochten door. Ook de besturing is helemaal anders (pantzerlenkung, op zijn Duits).
BeantwoordenVerwijderenMisschien lopen we elkaar tegen het lijf in Venray. Ik zal er zeker ook zijn.
Bedankt Jan! Dat testen van het bochtenwerk van de WAW staat inderdaad op het programma, dat zijn eigenschappen die voor mij van belang zijn, de mogelijke bochtsnelheid en de stabiliteit. De besturing ben ik inderdaad benieuwd naar, zal zeker heel anders sturen dan het middenstuur.
VerwijderenIk rijd de WAW in Dronten omdat we daar toch staan op die dag, op zich is Gent ook goed bereikbaar vanuit Zeeuws-Vlaanderen, maar ik weet niet of ik er dan nog aan toe kom.
Het zou leuk zijn elkaar tegen te komen in Venray, we zien wel.
Groeten, Adri.
Jammer dat je de QV niet kunt testen....Allert zei dat ie lichter zou zijn dan de huidide oudere glasvezel Quests. ( zoals de mijne ) Met 4 wielen krijg je natuurlijk een stabiliteit die niets op 3 wielen kan evenaren en is veiliger bij 1 klapband. Allemaal dingen dij jij met je "breakneck" afdaalsnelheden eigenlijk wel nodig zult hebben.
BeantwoordenVerwijderenMaar die andere 2 ( WAW en DF ) zijn natuurlijk nog een stuk lichter. Dat is weer veel interessanter voor omhoog. Die 2 kunnen ervoor zorgen dat je reistijd wat korter wordt zonder meer inspanning. Die WAW schijnt qua materiaal ook nog eens een stukkie steviger te zijn wat niet onbelangrijk is als je er om de zoveel tijd mee omrolt wat jij weleens doet :-))
We vind ik relevant - ik ben die man nog niet vergeten die omkwam bij een afdaling met een WAW bij een proefrit - of die panzerlenkung geschikt is voor snelle afdalingen of een risico met zich mee brengt tov andere besturing. Dat is aan jou om in te schatten uiteraard. Je hebt in ieder geval de ervaring die de andere man miste.
Vakantie zeg je ? Dat is mooi. Ik ben juist weer ook nachtdiensten aan het "smaken" omdat mijn werkgever ervoor kiest hun billen te vegen aan een medisch advies die dat ontraad. Maar nu kan ik wel mijn eigen woorden in praktijk brengen. Werdt danook na maar 4 uurtjes weer wakker gekrijst door mijn dochterje maar heb toch 8 uur gehaald. Ik hoop dat dat inderdaad werkt :-)))
Ik heb geprobeerd vrij te krijgen voor CV maar dat is niet "gegarandeerd verlof" omdat ik het maar een half jaar van te voren heb aangevraagd. Zou de 2e keer zijn dat ik evt CV moet missen. Of niet.
In ieder geval geniet ervan :-))))
De WAW is in drie verschillende materialen te krijgen en sommige materialen zijn zo slap dat je zelfs moet oppassen met jezelf opdrukken uit het mangat. Dat gold in elk geval voor die zwarte WAW van fietsers.be die op de Spezi stond.
VerwijderenHoi Quezzzt,
VerwijderenInderdaad jammer, maar niets aan te doen. Maakt eigenlijk niet uit, waarschijnlijk komen we volgend jaar weer naar Nederland en dan zal de QV wel al volop in productie zijn. En misschien is er dan al een beslissing of er een Velotilt op de markt komt? Kan ik nog eens testen, altijd leuk om eens iets nieuws te proberen.
Gewicht van de QV ben ik ook wel benieuwd naar, ondertussen is al beslist dat er enkel een carbon uitvoering geleverd zal worden, dat zal vast wel iets met het gewicht te maken hebben.
De DF is een heel stuk lichter, maar de WAW heb ik al eens voor mezelf "gemaakt" op de configurator, en die kwam dan toch ook wel op 30 kg uit, dus niet echt superlicht. Wel een stuk steviger in de carbon/kevlar uitvoering, met kreukelzone's en verstevigingsribben.
Die fransman die omkwam weet ik ook nog, dat soort berichten zijn best heftig! In mijn antwoord op de reactie van Jan gaf ik ook al aan benieuwd te zijn naar de besturing, met stickbesturing heb ik geen ervaring.
Tja, nachtdiensten.......het blijft iets onnatuurlijks, waar je in de praktijk je gezondheid mee te kort doet, en waarvoor je in elk geval altijd onderbetaald word!
Als ze je toch nachtdiensten in je maag splitsen ondanks een medisch advies het welke dat ontraad, dan vragen ze in mijn ogen om ziekmeldingen..............
Hopelijk kan je CV meemaken, het zou leuk zijn elkaar eens te ontmoeten. Belachelijk dat je zolang tevoren vrij moet aanvragen, dan kan je dus nooit eens iets spontaan plannen?
Nog een reden dat mensen op den duur de balen krijgen van hun werk en opgebrand raken, de "bazen" zorgen meestal wel erg goed voor zichzelf, dan gelden er vaak wat "aangepaste" regels.
Maar goed, wat dat soort dingen aangaat mag ik niet klagen, de sfeer is op mijn werk nog heel gemoedelijk vergeleken met Nederland.
Groeten, Adri.
Ik berust me erin dat een er voor een laagopgeleid persoon weinig opties zijn en dat ik het wat dat betreft op bepaalde vlakken niet eens te beroerd getroffen heb.
VerwijderenMaar dat niet vrij kunnen krijgen ( de werkgever bepaald waneer je slaapt, werkt of vrij bent, en het begrip "weekend" houdt op te bestaan ) is wel iets dat bij dit werk komt. En idd ziekteverzuim is astronomisch voor een bedrijf.
Maar dan ook weer...op kantoren tijdens normale werkuren kunnen mensen veel hoger belast worden. Onderlinge stoelpootzagerij, getreiter, enorme werkdruk, beeldschermwerk, slecht onderhouden ventilatiesysteem of slecht binnenklimmaat, kantoor te diech op een drukke verkeersweg.....noem maar op kunnen veroorzaken dat die mensen eerder neervallen dan wij. Chronische stress is een nog veel ergere sluipmoordenaar immers. En van stress heb ik geen ( of veel minder ) last.
Alles is relatief :-)))
Hele fijne vakantie Adri en tot ziens op CV. Doe je wel een Bobslee- of Noorwegen-T-shirt aan voor de herkenning?
BeantwoordenVerwijderenHoi Belle,
VerwijderenVolgens de site van fietser.be is er momenteel enkel de WAW en de e-WAW leverbaar, de RAW (de lichtste raceversie) niet meer vanaf dat de WAW-4 uitgekomen is. Maar je zal wel gelijk hebben, ze kunnen best een licht model op Spezi geshowt hebben.
Normaal is de WAW een mix van carbon en kevlar, als optie kan je kiezen voor een volledig carbon model, wat dan slechts 1 kg gewichtverlies opleverd. Niet erg imponerend dus......en wellicht een stuk slapper zoals jij opmerkt!
Maar ik zal het wel zien, ik heb nog nooit een WAW in het echt gezien, dus dat word ook een nieuwe ervaring.
Bedankt voor goede wensen, we gaan proberen er iets leuks van te maken! Misschien komen we je nog tegen op CV, ik heb geen BOB T-shirt, maar wel een Noorse vlag shirt, dus dat komt wel goed.
Groeten, Adri.
Dag Adri,
BeantwoordenVerwijderenVan hout stook wordt je diverse keren warm :) Zie je in Venray.
Ik doe wel mee met de 1 uurs race ... niet te vroeg daar weggaan hoor...
Groet cees
Dag Cees,
VerwijderenVan die houtstook word ik in elk geval veel meer keren warm dan Ina, dat is wel zeker! Hoop je te zien in Venray, ben je er nog de zondag? Dan komen wij pas.........
Groeten, Adri.
Wij komen vrijdagavond aan fietsen.. en gaan maandag weer terug. Slapen wel in een B+B nabij het circuit. Tot ziens in Venray :) Groet Cees
BeantwoordenVerwijderenOk, dan zien we elkaar!
VerwijderenGroeten, Adri.
Hoi Adri,
BeantwoordenVerwijderenLeuk dat je naar CV komt. Ik zal uitkijken naar een Noors T-shirt.
Hoi Casper,
VerwijderenDoe dat, leuk om je eens te ontmoeten!
Groeten, Adri.
Leuk, Adri......ik hoop je te ontmoeten op CV.
BeantwoordenVerwijderenMeestal ben ik nabij de VeloTilt te vinden.
Ik ben te herkennen aan de blauwe VT-polo
Prima Bram! Ik ben te herkennen aan een Noorse vlag T-shirt, hoop jullie ook te ontmoeten, en natuurlijk jullie kindje eens in het echt te bekijken!
VerwijderenGroeten, Adri.