maandag 23 mei 2016

Busje komt zo.....

We komen weer.

Het is weer zover, we komen weer naar Nederland voor een korte vakantie.
Met onze kampeerbus, vandaar de titel.......

In de 2 afgelopen weken hadden we zelf 2x bezoek uit Nederland, kennissen die op vakantie waren en een avondje langs kwamen, en afgelopen weekend was Peter bij ons, een vriend van me uit de middelbare schooltijd.
Het leuke van bezoek uit Nederland voor ons is dat we zelf ook weer met andere ogen naar het land gaan kijken, want we zien de schoonheid nog steeds, maar er treedt toch een soort gewenning op na een aantal jaren. De bezoekers die we krijgen maken toch steeds weer duidelijk dat we echt wel in een bijzonder mooie streek wonen, en dat blijft leuk om te horen!
Bere gezellig dat bezoek, maar natuurlijk kijken we ernaar uit om weer naar Nederland te reizen en al onze andere vrienden en familie weer te zien.

Planning.

We reizen weer op het gemak, vertrekken op woensdag 25 mei, om op donderdagmiddag 16.30u de boot naar Hirthals te halen.
Dan is het doorrijden om op zaterdagmorgen in Groningen even langs te gaan bij kennissen, en 's middags door naar Dronten, waar ik een afspraak heb om met de Quattrovelo te  proefrijden.
Ik ben benieuwd!
Op zondag 29 mei 's morgens hebben we een "meet and  greet" met Wilco (De Bak) en Erwin (Tante Lies) bij de Zaanse Schans, en in de middaguren stoppen we nog even in de Dordtse Biesbosch, waar we "Keltfest" bezoeken. Want daar spelen de heren van "Rapalje", altijd leuk om te zien!
's Avonds komen we dan aan in Zeeuws-Vlaanderen.
De 2 weken die we daar zijn staan al grotendeels volgeboekt met bezoekjes, natuurlijk ga ik daar als het weer redelijk is ( lees: droog) ook wat fietsen met de Scott.

Het zal weer wel voorbij vliegen, dat is meestal zo, en dan rijden we weer noordwaarts en naar huis.

Kilometers.

Met BOB zijn de 1000 km weer al gepasseerd in mei, de Scott is wat minder gebruikt, maar die komt in de vakantie wel ruimschoots aan zijn trekken..........

Foto's.

Onze vriend Peter kwam speciaal kijken naar de bloeiende boomgaarden en de watervallen, dus maakten we een paar tripjes in de omgeving. Daarbij werden ook een paar foto's gemaakt natuurlijk....

Bloeiende boomgaarden.......

Bloemetjes en bijtjes.........

Op weg naar de parking bij Hjølmo stuiten we nog op sneeuw, daar is Peter's huurauto niet echt geschikt voor.....

Dus lopen we het laatste stukje..........

Riviertjes die snelstromen door het smeltwater.....

En watervallen die over de weg stuiven......

Uitzicht van Kjeåsen.

Oude molenstenen en natuurstenen pad, ook op Kjeåsen.

Het rivierdal bij Lofthus.

En nog even het uitzicht bekijken bij Røte.

Tot zover!

Groeten, Adri.

1. Ah, vandaar dat Erwin zo vroeg op moet ;-). Ik ga die nacht een paar uurtjes daar slapen tijdens mijn 600 km nonstop tochtje. (helemaal zonder slaap kan ik niet, dat heb ik al eens geprobeerd). Veel plezier in Nederland. Wie weet komen we elkaar nog tegen.

1. Hoi Roef,

Dan rijdt je een 600 km tocht dus, heel knap! Maar dat non-stop gaat dan niet meer op.......☺ ;-))
      Maar ik begrijp je als ploegenwerker zeer goed, ook voor mij worden de nachtdiensten langzamerhand ondragelijk zwaar......
      We gaan natuurlijk proberen er weer een leuke vakantie van te maken, en elke velovaarder die ik tegenkom ervaar ik als leuk!

2. Reacties
    1. Nee Wim, helaas niet, dat valt i.v.m. de verdeling van de vakantieperiode voor ons in de verkeerde tijd. Nu gaan we al voor de eigenlijke vakantieperiode weg, en komen terug als de eerste "golf" vertrekt. Eigenlijk hadden wij de tweede periode van 4 weken vrij, tussen 18 juli en 14 augustus, maar we kiezen er dit jaar voor om het op deze manier te doen.
      Misschien volgend jaar?

Verwijderen
  3. Zullen we elkaar weer net mislopen in Dronten, want ik ben er vrijdag. Geniet ervan!

1. Dat is jammer Jan! Nou ben ik enkel bij Velomobiel.nl dit jaar, en ga ik er vanuit dat jij bij Flevobike bent, dan zouden we elkaar wellicht nog niet gezien hebben?

4. Hoi daar,

Ben je zondagochtend met de bobslee of met de camper bij de Zaanse Schans?

Groeten Edward.

1. Hoi Edward,

We zijn met de camper, BOB blijft thuis. We parkeren bij het museum en ontmoeten Wilco en Erwin om circa 10 uur bij de ingang, afgesproken is bij de Tinkoepel.
      Wel leuk dat je reageert, het was door jouw filmpje dat Ina ook eens naar de Zaanse Schans wilde...

Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

6. Veel plezier Adri,
    Mocht je een koffie / nacht stop zoeken, altijd plaats in Hippolytushoef
    Wij fietsen wel volgend weekend 4 juni in Belgie met een hele groep velomobielengroep ..
    Mooie vakantie toegewenst. Groet Cees

1. Dank je Cees! We houden het zeker in gedachten, of het er dit jaar van komt weet ik niet.