Inderdaad: SERVICE!!
Met hoofdletters en uitroeptekens geschreven, zeer terecht! Waarom dan wel? Nou, heel eenvoudig, de beste service komt totaal onverwacht volgens mij.Dat was het ook, totaal onverwacht ligt er een envelop in de postbus, die na openen een klein metalen dingetje blijkt te bevatten met begeleidend briefje.
De inhoud van de envelop. |
Nou had ik wel al gelezen bij de Owners Group dat er enkelen waren die een nieuwe kettingspanner moesten monteren omdat de originele krom ging doordat er met een voet tegenaan gekomen was en na terugbuigen afbrak na nog een aantal kilometers, maar daarvan was bij mij geen sprake.
Maar goed, het noodlot tarten is nooit verstandig, dus de rvs versie is met dank aanvaard, en word op zaterdagmorgen gemonteerd.
Ook opvallend op de envelop was de blauwe stempel, die staat niet op alle poststukken:
Nog net leesbaar.......... |
Wel, wel, dachten de heren van de douane misschien dat er een hasjpijp in die envelop zat? Dit soort dingen vindt ik altijd een beetje te veel "BIG BROTHER", kan ik slecht hebben. Alsof ik een crimineel verleden zou hebben..............
Goed, op zaterdagmorgen de wekelijkse check van de fiets, na een week woon-werkdienst. Ook even wassen, en gelijk die kettingspanner vervangen. Toch wel wat benieuwd hoe de originele er uit ziet na 2948 km...........
Karweitje van niks, je kan er makkelijk bij door de voetengaten, ketting eraf leggen, tie-rap losknippen die de veer op de plaats houdt, en spanner losmaken.
Rvs versie links, alu-versie rechts. |
De nieuwe op z'n plaats. |
Dan de "oude" spanner eens bekijken, daar is inderdaad al slijtage aan te zien, na nog geen 3000 km is er een duidelijk slijtspoor in het bevestigings asje te zien.
Prima service van het Velomobiel.nl team om preventief een nieuwe te sturen!
Middagritje.
Meestal houd ik rust in het weekend, dan heb ik immers al 5 werkdagen achtereen gefietst, wat neerkomt op circa 370 km. Niet overdreven veel, maar soms heb ik het gevoel dat ik die 2 dagen rust wel nodig heb.Vandaag voel ik me echter prima, het regent niet meer en ziet er wat lichter uit buiten, dus zet ik de fiets gereed voor een ritje. Maar eens richting Eidfjord, dat is weer al even geleden.
Heerlijk! Fietsen zonder dat je werkplek je doel is, gewoon ontspannen fietsen en genieten van de omgeving!
Genieten van het fietsen en de omgeving doe ik naar het werk ook vaak, maar dit is toch net een ander gevoel, het "moet" niet..............
Het gaat heel lekker allemaal, en als ik in Eidfjord ben besluit ik nog even door te rijden richting Simadal, ook weer al een tijd geleden dat ik daar eens fietste. Aan de ingang van het dal draai ik om, en ga weer op huis aan.
Op het keerpunt. |
Onderstaande foto geeft een beetje de weersituatie van deze zomer aan, regen en nog meer regen.......
Je zou er tranen van in je ogen krijgen, maar dat helpt ook niet, en het is al nat genoeg buiten.....
Beetje miezeren voor ik Eidfjord binnen rijdt, en nog wat meer richting Simadal, maar niet genoeg om het schuimdeksel op te leggen. De kap is neer en m'n bolletje zit lekker droog en uit de rijwind.
Uitzicht van achter het QV vizier.......... |
En opgeklapt.......... |
En naast de weg ook een uitzichtje........ |
Nog even stoppen op de helling naar Bu, een paar foto's maken, en dan doorklimmen en naar huis.
Uitzicht richting Ulvikfjord. |
De zon probeert................ |
Net een kilometer geklommen, nog 2 te gaan........... |
Nou ja, heerlijk gefietst en een prima gevoel na die 70 km vandaag! En dan zie ik dat het 12 augustus is, dat wil zeggen dat het vandaag 2 maanden geleden is dat ik de fiets in Dronten ophaalde.....en nu ben ik al net over de 3000 km heen!
Tot zover,
Groeten, Adri.
Adri mijn hele volwassen leven ben ik wel geconfronteerd dat je beter niet de eerste serie van nieuwe technische ontwikkelingen kunt kopen. "Kinder ziektes" heet dan in het Nederlands en "teething problems" in het engels. Ik heb overigens jaren gedacht dat ze daarmee tandwielproblemen bedoelden....tot het over iets ging dat geen tandwielen had...
BeantwoordenVerwijderenKortom...een erg bekend en geaccepteerd iets. Om toch klanten het vertrouwen te geven dat het goed komt moet je als bedrijf natuurlijk actief ondersteunen bij problemen. Als de eerste klanten gaan mopperen kun je financiele schade leiden uiteraard en loop je risico dat klanten dat product gaan mijden. Tegenwoordig met social media is dat al helemaal iets om rekening mee te houden.
Niet raar dus dat vm.nl, een goed bedrijf, (pro)actief de eerste gebruikers ondersteund. Maar dat ze dat ook zover doen als post naar Noorwegen...dat is goed en grappig.
Positief is dat latere modellen altijd veel betrouwbaarder zijn en vaak ook wijzigingen hebben ondergaan tov eerdere versies. Ongetwijfeld zal de QV dat ook ondergaan, bij de andere vm.nl modellen stopte die ontwikkeling nooit. Kleine productieseries verschilden al van elkaar.
Het komt dus altijd goed. Maar je bent wel een soort proefkonijn. Als ik nog eens ook de overstap maak naar een QV zal die beter zijn onder meer door jou :-)))
Ik steek uiteraard een beetje de draak met jou....het zal waarschijnlijk niet zo erg zijn en je bent zelf ook technisch. Die ringetjes en de schokbrekers..het hoort er een beetje bij als pionier.
Wist ik natuurlijk ook wel voor ik de fiets bestelde, maar na de proefrit wist ik toch zeker dat ik deze fiets wilde.
VerwijderenAls ik op zeker gespeeld had, had het een carbon Strada moeten zijn, die kende ik goed, en zou me niet voor grote verrassingen zetten.
Maar het is ook wel leuk en een beetje avontuurlijk om mee te gaan in de ontwikkeling van een dergelijk nieuw produkt, en een beetje uitdaging qua de nieuwe techniek durfde ik ook wel aan.
De service en ondersteuning vanuit Dronten is altijd prima geweest, ik belde niet vaak, maar kreeg altijd het juiste advies, duidelijk en geduldig uitgelegd. Ook per mail werkt de communicatie vlekkeloos.
Dat de fietsen constant verbeteren komt inderdaad door de commentaren en ervaringen van de gebruikers, en een bedrijf dat wil luisteren naar de klanten en meegaat in verbeteringen.
Kortom, precies wat je zegt, een goed bedrijf!
Groeten, Adri.
Danweer zo anders is een QV ook weer niet....het komt nog steeds voort uit voorgaande modellen en hun beproefde techniek.
VerwijderenHet zijn enkel de dingetjes die wel anders zijn. Dat zie je dan ook wel. Gelukig zijn verbeteringen bijna altijd achteraf ook in te bouwen. Ik zou een carbon frame en achterbrug in mijn Q kunnen laten zetten van de allerlaatste Q's...een aantal onderdelen zijn niet meer orgineel en heel anders....dus dat komt zeker goed :-)
Hoi Adri
VerwijderenDie kinderziektes die hou je toch wel en anders gaat het gewoon stuk, dan moeten we maar niet zo ver fietsen ;-)
Ik zie het als een gebruiksartikel
Heb nog wat gevonden, ligt wat noordelijker dan jou huis maar is wel mooi;
https://www.youtube.com/watch?v=BOzVaFF0rFQ
Groeten, André
Klopt Quezzzt, voor de QV is Allert uitgegaan van de Quest, enkel de neus werd opnieuw gemaakt omdat er een gleuf in moest, en de lampen moesten omhoog. Natuurlijk moest ook de achterkant aangepast worden, maar veel van de techniek en ervaringen met de andere modellen is gebruikt. En waarom ook niet, als het goed werkt dan hoef je het niet te veranderen. De achterbrug is uiteraard geheel anders, maar dat went ook snel.
VerwijderenDe QV is net als de andere fietsen die Velomobiel.nl verkoopt een fijne fiets om te rijden, met eigen specifieke voor- en misschien ook wel nadelen. Ik heb ze nog niet ontdekt..........
Hoi André,
VerwijderenKinderziektes moet je inderdaad gewoon rekening mee houden, en je hebt gelijk, het blijft een gebruiksartikel, en zal daar na veelvuldig gebruik ook de sporen van tonen. Dat is normaal. En ik heb dan wel al wat kleinigheidjes beschreven, maar meer is het ook niet, als je op 2 maanden al 3000 km wegtrapt zal die fiets echt wel in orde zijn!
Die link van jou kennen we goed, dat is zowat de favoriete plaats van Ina, die moet daar elk jaar wel eens even doorheen. Mooie plaats, met prachtige uitzichtpunten, steile bergpassen en veel te veel toeristen..........;-))
Groeten, Adri.
Adri,
BeantwoordenVerwijderenWeer lekker gesleuteld en gefietst deze keer.
Mooie foto's en leuk verslag.
Peter
Dank je Peter, het fietsen ging inderdaad lekker, omdanks dat het meeste gewoon woon-werkverkeer betrof.
VerwijderenGroeten, Adri.
Neem het vooral niet persoonlijk op Adri. Die mensen van de douane doen ook maar hun werk. Veel veilige kilometers toegewenst! grt, Peter
BeantwoordenVerwijderenKlopt Peter, dat weet ik ook wel......Maar ik heb al sinds mijn diensttijd een bloedhekel aan alles wat in uniform loopt en zich loopt uit te sloven........Kan ik niets aan doen, dat begon al na een paar keer staande gehouden te zijn met de brommer, en door de "heren" in uniform werkelijk als een crimineel benaderd te worden. De beroepsmilitairen gingen daar nog een "dunnetjes" overheen, mijn God, nooit geweten dat er zoveel gestoorden door de overheid aan betaalde bezigheidstherapie worden geholpen.........Uiteraard ben ik altijd zo vriendelijk mogelijk, en heb al jaren totaal geen moeilijkheden met mensen in uniform, toch roept dit soort acties altijd nog weerzin op, kan ik niks aan doen, zit net iets te diep.....;-))
VerwijderenVerder blijf ik natuurlijk lekker fietsen, de beste manier om je gemoed weer helemaal "Zen" te krijgen.
Groeten, Adri.
"Dit is geen hasj pijp !! Zie je dan niet dat het een traditionele vredespijp is met bizonsgras ?? Haha
BeantwoordenVerwijderenIk denk dat ze voorsorteerden op dat de eerste ligfietsers weleens zweverige geitenwollen sokken figuren waren...milieu fanatici onder hen zijn dat nog steeds.....wellicht bandeloze ex woodstock hippies of in ieder geval de protest generatie die zich afzet tegen de rechtsorde en staat.
Wie weet wat die verstaan onder "ligfiets-onderdelen" :-)))
;-)) Er stond op de envelop niet eens iets vermeld dat aangaf dat het fietsonderdelen bevatte........
VerwijderenMaar je hebt wel een beetje gelijk natuurlijk, lees mijn commentaar aan Peter S. maar, daar valt duidelijk uit op te maken dat afzetten tegen de rechtsorde en staat me niet geheel vreemd is........;-))
Groeten, Adri.