woensdag 16 juli 2014

Positief verrast.......ook ik, en nog een nieuw record!

Reactie op de blog.

Ik was wat verbaasd over de reacties op de post "Lid geworden!", en nog meer verbaasd over het aantal vieuws, dat ging ineens wel heel snel omhoog vergeleken met een "gewoon" bericht. Zo bijzonder was die post niet, volgens mij dan. 
Tot ik ontdekte dat er een reactie op mijn post op ligfiets.net geplaatst was. Dat verklaarde het aantal vieuws, dan heb je er gelijk meer natuurlijk.
Het bleek dat mijn blogpost de redactie van ligfiets.net positief verrast had, daar had ik nooit bij stilgestaan, ik schreef ook enkel maar dat ik lid geworden was, en dat het meer een ondersteunend lidmaatschap was dan actief deelnemen.
De reactie verraste mij ook positief, het is leuk dat je schrijven gewaardeerd word, maar in mijn ogen verdiend ook, want zoals er geschreven word op ligfiets.net: Lid worden van de NVHPV kost bijna niets, en het blad Ligfiets& is inbegrepen in het lidmaatschap. 
Klopt helemaal in mijn ogen, en ik snap zelf niet dat ik zolang gewacht heb met lid worden, voor de contributie hoef je het in elk geval niet te laten. 
Ook de hele lay-out en inhoud van het blad Ligfiets& verraste me positief, leuk bedacht om A4 in "landschap" in plaats van de gebruikelijke "portret" te printen, dat sluit geheel aan bij het liggend fietsen! 
Verder leuk geschreven en interessante artikelen ondersteund door mooie foto's en gedrukt op kwalitatief goed aanvoelend papier. 

Het is al net als bij het velomobiel rijden, daar had ik ook gewoon tien jaar eerder aan  moeten beginnen.........

Nog een nieuw record!

Ook weer een marginale verbetering dit keer, maar hier ben ik wel blij mee, omdat ik aan dit record meer waarde hecht. 
Mijn woon-werk rit snelste tijd op de heenweg stond sinds vorige zomer op 1 uur en 5 minuten rond, en is vandaag verbeterd naar 1 uur en 4 minuten rond, dus een verbetering van 1 minuut. Het gemiddelde van de heenrit komt daarmee op 33,7 km/u, voor sommige velonauten een lachertje, maar ieder presteert naar zijn vermogen nietwaar? Ik ben er in elk geval blij mee!
Al is er nog veel te verbeteren als  ik mijn doelstelling van 1 uur rond wil halen, ik heb niet de indruk dat de vorm die ik nu heb nog veel aangescherpt kan worden, en jonger word ik er ook niet op uiteraard.
Een ander record is mijn gewicht, dat is lager dan ik me kan herinneren in m'n volwassen leven, het was zelfs in m'n wedstrijdperiode nog niet zo laag.
Het komt een beetje overeen met de lengte/gewicht verhoudingen zoals je die bij de Tour renners ziet op het ogenblik. Voor mij is het nu 182 cm/ 71 kg, meer is het niet ondanks al het voedsel dat nog steeds door "de molen" gaat......

Geen foto's deze keer, die houden jullie tegoed.......

Groeten, Adri.

10 opmerkingen:

  1. Hmm Adri een BMI waarop menigeen jaloers zal zijn. Ik zeker.

    En die foto's ik kom volgende week woensdag met de Eurotoer in Noorwegen een kijkje nemen. Wel zuidelijk en via Oslo naar Zweden maar toch ik hoop iets van de sfeer in jou foto's te herkennen.

    Hgr Peter

    Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,

    Of er mensen jaloers worden op dit BMI? Geen idee, als je je maar goed voelt met het gewicht dat je hebt is het in orde. Bij mij gaat het gewoon langzaam omlaag, ondanks dat ik meer ben gaan eten. Behalve een beetje fietsen doe ik er niets voor, en er iets voor laten ook al niet, ik eet alles eigenlijk en best grote hoeveelheden. In de winter word er weer iets minder gefietst, dus dan komen er waarschijnlijk weer een paar kilo bij.
    Jullie gingen toch via Larvik naar Oslo fietsen? Dan kom je nog door een klein stukje landelijk gebied, wel veel meer bewoond dan in onze regio. En anders van uitzien, dwz minder hoge bergen en watervallen, je moet niet vergeten dat wij aan de rand van het grootste nationaal park van Noorwegen wonen, de Hardangervidda, dus de natuur is bij ons overweldigend aanwezig. Prettige tocht, ook het stukje door Noorwegen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch zou ik graag eens ergens lezen hoeveel geld er nu momenteel in de NHPV-kas zit?
    Ik heb op een interne mailinglijst gestaan en dat bedrag was toen aanzienlijk. Werd door Ymte Sijbrandij een kritische vraag over gesteld. Wordt het geld dat in kas zit bewaard bij een bank die in de wapenhandel, kinderarbeid en vervuilende industrie investeert?
    Ik heb hier hele stapels Ligfiets& liggen. Waarom kan dat niet digitaal verspreid worden op verzoek?
    Zijn de functies als penningmeester, voorzitter enz. onbetaald? Zo maar wat vraagjes...
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mick,

      Dat zal ik niet kunnen beantwoorden, dat begrijp je ook wel. Hoe je daar achter komt? Vragen aan de penningmeester? Kun je gelijk vragen bij welke bank ze het "bewaren". Dit soort vragen heb ik nooit bij stil gestaan, ik weet na 54 jaar echt wel hoe de wereld in elkaar zit, en dat de wereld verbeteren een loffelijk streven is wat zelden erg hard opschiet............helaas! Los van dat feit vind ik de contributie heel overkomelijk, zeker als je de toeslag voor toezending van het blad naar het buitenland ziet.
      Om het blad digitaal te verspreiden is zeer zeker een goed idee, ik lees op die manier ook al een amerikaans fietsblad ( Road Bike Action Magazine), en dat gaat digitaal ook prima inderdaad! ( en een stuk goedkoper, ik geef het gelijk toe☺)
      Tja, voor je vragen zal je toch echt niet bij mij terecht kunnen, hoe redelijk ze ook zijn......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Je hebt gelijk Adri, ik zou zelf over mijn twijfels moeten bloggen. Maar laat liever een nieuwe creatie (op ligfietsgebied) voorgaan. En zo gaat het steeds...
      Mvg Mick

      Verwijderen
  5. Adri,

    Over dat gewicht. Sinds ik velomobiel ben ik 5 kg afgevallen. Ik kan nu eten wat ik wil en kom niet meer aan. Voor mij toch wel het zoveelste voordeel van velomobielrijden.

    Groet,
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Paul,

      Dat geloof ik graag, maar voordat jij begon met de Strada forensde je toch met de trein? Dan is het normaal dat je afvalt tot je weer een nieuw evenwicht vind tussen energieinname en verbruik.
      In mijn wedstrijdtijd fietste ik ook circa 15000 km/jaar, maar was nooit lager dan 74 kg. Zou het dan met de velomobiel te maken hebben? Of met het klimwerk hier? Of een combinatie van beiden?
      Maakt eigenlijk niet heel veel uit, we kunnen allebei eten wat we willen en komen niet of nauwelijks aan, zolang we blijven fietsen. Dat zouden veel mensen wel willen, dat eten dan, fietsen misschien wat minder.......
      Een voordeel is het zeker, ik schreef het enkel maar omdat het me verbaasde, verder voel ik me er prima bij!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. Well I just improved my BMI by doing a 600 km ride. I dropped by 7 pounds despite eating and drinking more. I am sure I will gain it back soon but for now it feels great.I think it was the climbing that I did. Most of our riding is flat like the Netherlands. I am sure it makes you stronger Adri.
    Greetings from Canada
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kevin,

      I went down in weight real slowly since I drive a velomobile. It's both more cycling and the climbing I think that's taking me down even more. Maybe my weight will go up a bit in the coming winter, when I cycle a bit less then now. Of course I have over 500 meters in height level I have to deal with on my commute, that's counting of course! I think you are right, it sure makes me stronger then before!

      Greetings, Adri.

      Verwijderen