zondag 25 januari 2015

Verder kwakkelen.....

Van alles wat...

De titel zegt het al, het is van alles wat, gewoon verder de winter door kwakkelen . De week rustig vorstweer is weer over, met gelukkig weer een paar prima fietsdagen. Maandag was een goede dag, met wat bewolking, de rest van de week was prima, met zelfs zon af en toe. Dinsdag en woensdag fietste ik niet, nachtdiensten, dus strompelde ik zoals gewoonlijk rond als een zombie..........
Donderdag was een prachtdag dus werd er na de middag aangezet voor een lekker tochtje, voor de tweede keer sinds begin december reed ik weer eens zonder kap, toch wel prettiger fietsen zo lekker open. Daarentegen is de kap uiteraard zeer comfortabel, en zorgt ook dat m'n wat asmatische luchtwegen wat warmere en vochtiger lucht krijgen dat is eigenlijk beter voor me, dus rijd ik relatief veel met de kap in de winter.
Vrijdag woon-werk verkeer, weer wel met kap, er werd wat neerslag gemeld, gelukkig bleef het bij wat poedersneeuw 's morgens vroeg en was het 's avonds op de terugweg enkel regen..............

Schitterend weer op donderdag.......





Op zaterdag werd de auto ingezet, er werd nogal slecht weer gemeld, wat ook uitkwam, stevige natte sneeuwbuien zowel 's morgens als 's avonds. Door zo'n laag natte sneeuwblubber ploegen met een velomobiel is geen aanrader, het lijkt nogal veel op krachttraining, en het blijft uitkijken want sommige plaatsen kunnen ook dan glad zijn.
Vandaag (zondag) is het weer een stuk vriendelijker dan gisteren, dus ga ik met de fiets naar het werk. Er word tegen de avond lichte neerslag gemeld, ik zie wel of het regen of sneeuw is, nu kan ik er toch niets aan veranderen, ik zal weer wel thuiskomen neem ik aan...........


Herstelwerkzaamheden.

Onderstaande foto plaatste ik al eerder, in het bericht "Van alles wat...." op 1 november 2014. Dat ging gedeeltelijk over de wateroverlast in het district, ook in Kinsarvik was toen wat schade, zoals op onderstaande foto te zien is. De herstelwerkzaamheden bestonden uit opruimen van de kapotte spullen, en dan opnieuw opbouwen voor het nieuwe seizoen.


Terrassen hangen er maar zielig bij.



Zelfde punt, terrassen opgeruimd, en de kraan is bezig met een nieuwe "beschoeiing".

Hieronder een filmfragment, de kraan staat en rijd gewoon door de rivierbedding en puzzelt een nieuwe beschoeiing in elkaar met los gestapelde stenen. Geen situatie die ik ooit in Nederland gezien heb!







Tot zover dit bericht, de volgende post zal waarschijnlijk een "Ovaal" verhaal worden........


Groeten, Adri.









14 opmerkingen:

  1. lol die kraan !!! zouden ze idd nooooooooooit hier doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik vond het ook een beetje vreemd gezicht de eerste dagen, nu ben ik er al gewoon aan. In eerste instantie heb je toch de neiging om aan een ongeval te denken als je zoiets midden in een rivier ziet staan....

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Het is dat ik geen foto's kan plaatsen maar ik heb in 2005 met mijn motor vast gezeten in Oostenrijk wegens overstroming van de rivier.
      En daar waren ze exact het zelfde bezig in een nog woest stromende rivier.

      Verwijderen
    3. Zo zie je maar Richard, wij Nederlanders zijn niet gewend aan watertjes met stenige bodems, je laat het inderdaad wel uit je hoofd om een dergelijke kraan in een moddersloot of watergang in Nederland te rijden!
      In Oostenrijk werken ze dus ook op deze manier, zo leer ik weer wat bij.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Ik heb wel eens zo'n kraan op een boot/schip zien staan, maar of die ook met de beschoeiing bezig was weet ik eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim,

      Wij zien dit soort kranen dikwijls op coasters staan, dan worden ze gebruikt om te laden/lossen. Begrijpelijk, ze zijn mobieler en makkelijker uitwisselbaar dan een vaste kraan op een boot, en doen hetzelfde werk.
      Of ze ook op binnenvaartschepen als zodanig gebruikt worden weet ik niet, zou kunnen.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hoi Adri

    Ik heb lang geleden eens een kraan in het ijmeer, bij Muiderberg, bezig gezien
    Maar toen bestond Almere nog niet

    groeten, andre

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      En die reed ook door het water bedoel je? Dat zou dan ook mogelijk beschoeiingswerk kunnen geweest zijn, ik heb het niet eerder gezien in elk geval.......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Tussen Gent en Wetteren heb ik al kranen op een ponton zien staan.
    Daar kwamen de boten met stenen langsliggen, om op die manier aan de dijk te werken.
    Als de boten langskomen varen begrijp je ook wel dat de kraan niet zelf door het water kan rijden, zowel de machinist als de motor zouden verzuipen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan werkt dat op dezelfde manier Ronny, enkel hier is de rivier ondiep genoeg om de kraan er gewoon in te laten rijden zonder gevaar voor aanzuig van water in de lucht inlaat. Daarom kan het hier, dat ging dan in jouw geval niet op, vandaar de kraan op een ponton.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Hoi Adri, dat je weer mooie foto's hebt gepost hoef eigenlijk niet te zeggen! Wat betreft je filmpje, fascinerend. Er lijken ook heel veel nutteloze bewegingen te zijn.

    Groet, Wilco.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Bedankt weer.....Die nutteloze bewegingen lijken er inderdaad te zijn, het is veel verleggen, passen, weer terugleggen en een andere steen zoeken. Bij mooi weer kan je daar rustig een uurtje staan kijken, nu stond ik af te koelen buiten de fiets, vandaar dat de beelden toch wat beperkter zijn. Natuurlijk willen ze deze kant weer klaar hebben liggen voor de lente dooi intreed, dan is weer kans op heel veel water, de sneeuw ligt werkelijk metershoog in de hogere strook! In de hogere gebieden waar veel hutten staan schijnt de sneeuw op circa 3 meter hoogte te liggen, de mensen moeten zich een weg naar de deur graven om binnen te kunnen komen. Ik ben allang blij dat het waar wij wonen nogal meevalt..........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  6. Dit is ook de enige manier om het te doen, erg logisch, weinig diepgang dus een boot is niet te doen. en een keiharde ondergrond, die heb je normaal niet, alleen de onderwagen van de kraan zal dit niet leuk vinden, het rijwerk slijt als een malle in dat water. Maar goed heeft het onderhoudsbedrijf ook wat te doen. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Peter, als je er even over nadenkt is dat ook zo. De kraan was ingehuurd, normaal doet één van de twee plaatselijke bedrijven dit soort werk, misschien is het om de slijtage aan hun eigen materiaal te voorkomen dat ze het aan een ander uitbesteed hebben.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen