zondag 10 september 2017

Weekend bezigheden.

Niet fietsen.

Omdat de normale werkweek al 5 dagen is nu ik dagdiensten draai, wil dat ook zeggen dat er meestal 5 dagen achtereen gefietst word door de weeks. Dat levert 5x73=365 km/week op, en dat is voor mij genoeg, dus houd ik fietsrust in de weekends.

Maar er zijn andere bezigheden ook natuurlijk, als we niet met de camper weg kunnen of willen, dan valt er wel iets anders te doen om en rond huis.

Nu is het bijvoorbeeld weer tijd om de houtvoorraad wat aan te vullen, er zijn dit voorjaar 5 pallets hout (circa 8 m³) van de stapel naast de garage verplaatst naar de grijpvoorraad in het houthok. Die vul ik weer aan met vers hout, dat dan de tijd heeft om te drogen. Na een vorige week een green met 43 jaarringen omgelegd te hebben was het deze zaterdag de beurt aan een lariks met 55 ringen......


De green ligt al op stapel.

De lariks is op weg.......

Een mens heeft zodoende altijd wat om handen.........

Tot zover,

Groeten, Adri.

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. En nog wel meer dan 4x ook Piet, ik heb het wel eens voorgerekend aan Quezzzt, die 3x noemde. Ik kom al vlug aan 7x warmte voor zo'n blok in de kachel eindigt......

      Verwijderen
  2. Hoi Adri

    Ik dacht dat jij alles nog met de bijl klooft , dat valt weer tegen ;-)

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Dat heb ik inderdaad gedaan de eerste jaren, maar het werd wat veel op den duur........En toen ik tegen dit machientje aan liep en de prijs voor het gebodene me ook aanstond, heb ik het ding maar gelijk afgerekend en in de camper gestopt.
      Werkt prima, 7 ton stuwdruk, is wel al een paar keer gerepareerd door mezelf, maar doet het nog goed!
      En af en toe een klein partijtje kloof ik nog wel met de bijl, blijft wel leuk werk.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hallo adri,

    Je hebt nog helemaal niet geschreven over de teruggang van ovaal naar rond. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik moet er straks ook aan geloven.

    groet, tom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tom,

      Ik heb het onderwerp terloops even benoemt in m'n eerste blog over de QV:

      https://a3manh.blogspot.no/2017/07/eerste-noorse-quattrovelo-kilometers.html

      Dat was dit stukje tekst:

      Nog iets wat ik vooral de eerste dagen in de klimmen mis zijn de ovale kettingbladen, je merkt vooral in de klimmen dat je toch op een andere manier trapt met Q-rings. Goed dat went ook weer snel, en het gemak van de Mountain Drive zou ik nu al niet meer willen missen!

      Wat summier, ik geef het toe, maar het is aan de orde geweest. Verder valt er weinig over te zeggen, als het mogelijk zou zijn ging ik zo weer terug over op ovaal, maar dat gaat in deze opzet niet. Zoals ik schreef, het went weer wel. Achteraf gezien heb ik toch ongeveer 38000 km afgelegd met de Q-rings, toch fietst het nu ook prima zonder. Vergelijken hoe een QV zou rijden met ovalen kan ik nu natuurlijk niet....Jammer!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. hallo Adri,

      Dat stukje had ik wel gelezen. Maar toen was je nog maar net geswitched. Ik was benieuwd naar de veranderingen op lange duur.

      tom

      Verwijderen
    3. Ok Tom, dat is niet veel anders eigenlijk. Je mist het vloeiende gevoel van de ovalen, zeker bij klimmen voelt het allemaal wat "hoekiger", je moet voor het gevoel ook net iets meer "werken" om boven te komen. Maar dan ook: het is natuurlijk een compleet andere fiets dan de Strada, dus het blijft ergens toch appels met peren vergelijken. Maar zoals ik al opmerkte: Als de mogelijkheid voor Q-rings zich opnieuw voordoet, ga ik gelijk weer over, zo goed bevielen ze dan weer wel!
      Dan moet ik ook weer zeggen dat de fiets verder wel uitstekend bevalt, dus het zonder ovalen rijden neem ik er dan gewoon maar bij.
      Echt antwoord geeft dat je ook niet, ik ben bang dat je het gewoon zelf moet ervaren, en dan nog kan mijn gevoel heel anders zijn dan jouw beleving. Het blijft toch iets persoonlijks uiteraard.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. de lekker simpele weekeind klusjes zijn heer ontspannend en ook erg bevredigend !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Theo, dat is vaak wel zo! Het is weer eens wat anders dan naar je werk fietsen, en het is best fijn om een goede droge voorraad brandhout te hebben liggen!

      Verwijderen