zaterdag 13 oktober 2018

Voeten, het vervolg.

Nieuwe schoenen.

Dat was wel de uitkomst van mijn post Voeten.,  dat er nieuwe schoenen besteld waren, en wel van het merk Lake, model CX 237 Wide.
Die bestelde ik in Engeland, en liet ze in Nederland bezorgen, bij vrienden, omdat we toch een paar weken later daar langs kwamen op onze vakantie.
Die schoenen zijn nu al een tijdje in gebruik, en ik kan alleen maar zeggen dat ze erg goed bevallen! De eerste dagen nog  de "oude" schoenen meegenomen in de bagageruimte van BOB, maar dat bleek helemaal niet nodig. De schoenen zaten gelijk als gegoten, en ik heb geen centje pijn meer aan m'n voeten, ideaal dus!
Foto van de schoenen hieronder:

De Lake CX 237 Wide.

Met carbon zolen.........
 Niet mijn kleur eigenlijk, wit......maar ja, dat waren op dat moment de enige die ik te pakken kon krijgen in maat 45 Wide......dus dan dat maar........
Ze worden zo te zien vanzelf zwart, dus dat komt mettertijd helemaal in orde! ;-))
Het aansnoersysteem met de Boa's bevalt me ook uitstekend, je kan ze precies vast genoeg zetten zonder dat ze gaan knellen.
Wel zag ik dat er slijtplekken aan de buitenzijden van beide hielen komen, dus zullen de voetengaten  wat geruimd moeten worden blijkbaar..........

Nog een paar erbij......

Dezelfde? Nee, maar naast de zomerschoenen gebruik ik ook nog winterschoenen, en de schoenen die ik heb (North Wave Artic) bevallen goed, maar zijn MTB schoenen, dus passen niet op de nu in gebruik zijnde SPD-SL pedalen. Daar moest ook een alternatief voor komen, dat was duidelijk. De keuze was na het in gebruik nemen van de Lake schoenen niet moeilijk meer, er werden een paar Lake CX 145 Wide winterschoenen besteld, ook in maat 45. 
Zie hieronder:

De Lake CX 145 Wide winterschoenen.

Plaatjes al gemonteerd, schoenen nog niet in gebruik....(gelukkig!!)

Zo, nu kom ik de winter wel door denk ik.............

Tot zover,

Groeten, Adri.

6 opmerkingen:

  1. Mooi, wat was nou voor jou de reden om voor de race versie te kiezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om de race versie te kiezen of om voor de race versie te gaan.

      Tja, soms gaat het mis.

      Verwijderen
    2. De reden was vooral de drukpijn onder mijn voeten, die ging al weg toen ik op Shimano schoenen met SPD-SL overstapte, zoals ik beschreef in mijn post "Voeten." Maar omdat die nogal knelden op de knobbel die door de Hallux Valgus ontstaan is, zocht ik bredere schoenen. En die vond ik in de Lake CX 237.....

      Verwijderen
  2. Hoi Adri

    Hou je schoenen aan op je werk, worden ze ook zwart ;-)
    Alleen raceschoenen lopen zo beroerd, das nou weer jammer

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Goed idee! Enkel jammer dat ze inderdaad wat lastiger lopen, en dat op het werk enkel "veiligheids" schoenen zijn toegestaan. En stalen neuzen zijn nog niet voorzien in mijn fietsschoenen.........;-))
      Maar zwart zouden ze zeker worden!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen