donderdag 8 december 2016

Buiten proberen........

Buiten fietsen!

Na ruim 3 weken niet in BOB gelegen te hebben vanwege het scheurtje in m'n dijbeenspier begon het vandaag te "kriebelen". Het zag er niet naar uit vanmorgen vroeg, harde stormwind, slagregens, kortom geen weer om een hond naar buiten te sturen......
Maar op de middag klaarde het wat uit, en de wind ging liggen. Toen was het kiezen, weer in de garage op de Tacx, of zou ik durven met BOB?
BOB heeft gewonnen!
Ik was wel wat onzeker, een toch wel zware velomobiel, golvend terrein en een spier die nog geen 100% terug in orde is.....De onzekerheid verdween al snel onderweg, het voelde prima, wel reed ik een iets lichter verzet dan ik gewoon ben, maar dat mag in dit geval.
Natuurlijk moest ik nog terug naar huis, de laatste 500 meter zijn stijgend van 5 naar 55 meter boven zeeniveau, met een stukje 13% erin. Ook dat ging, door iets meer kracht met rechts te zetten kon ik op het gemak thuis komen.
En wat was het weer heerlijk om buiten te fietsen! En wat rijdt een velomobiel toch fijn!
Ook al was het vandaag maar net 20 km, het begin is er weer!

Nu op het gemak opbouwen, en op het werk zeer voorzichtig zijn met lopen en dergelijke, ik heb geen zin in een terugval.......

Niet veel uitzicht vandaag.....

Met de zelfontspanner.........

Garagefietsen.......

De afgelopen 2 weken fietste ik op de Scott, die op de Tacx in de garage stond. Het fietsen in de garage is nog net zo enerverend (ahum) dan in m'n herinnering..........
Maar goed, het was therapeutisch, en heeft wel z'n functie gehad! Ik kon rustig opbouwen, eerst warmrijden op een klein verzet, en daarna langzaam opvoeren en iets zwaarder gaan trappen.
Maar wat ben je het vlug beu op zo'n Tacx! Maximaal heb ik er 45 minuten opgezeten, en 20 km afgelegd. Daarna moest ik eraf, anders was ik er dood afgevallen van verveling.........

Tot zover,

Groeten, Adri.


10 opmerkingen:

  1. Hoi Adri

    Heb ik hier ook, binnen fietsen verveeld snel, ik heb de monitor er voor staan en kijk in tussen een film
    Maar dat is altijd nog beter dan in de regen rijden, dat zie ik echt niet zitten

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Nee, regen rijden is niet alles, maar als ik naar m'n werk moet doe ik het gewoon, kap erop en gaan.......
      En ik rijd nog liever door de regen met BOB dan in de garage te fietsen.
      Dat filmkijken heb ik nog nooit geprobeerd, dat zou kunnen schelen inderdaad.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Je ziet er goed afgetraind uit, dus dat moet helemaal goed komen. Zelf ben ik ook geen binnensporter, maar ik zit wel graag "binnen" in mijn Quest, zelfs met kap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, afgetraind ben ik inderdaad. Door mijn voedingsinname met zeker 50% te verminderen ben ik tijdens de periode met minder fietsen op het zelfde gewicht kunnen blijven, 72 kilo bij een lengte van 182 cm, gezond gewicht volgens de BMI schaal....
      Binnensporten heb ik jaren gedaan, 15 jaar karatetraining 2x/week, vond ik heel leuk om te doen, en was een goede "overall" training voor het lichaam, een beetje krachttraining, en veel rekken en strekken. Daarnaast goed voor je evenwicht en reflexen. Jammer genoeg zijn de clubs hier te ver uit de buurt......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Da's een mooi en positief velomobielbericht Adri! En de sneeuw is al weer gesmolten zie ik, ook positief... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marc! De sneeuw heeft slechts een paar dagen stand gehouden, het kwakkelt lekker momenteel.
      Vanmorgen bij het opstaan was het plotseling een zwijmelende +13! Wel met stormachtige wind en slagregens, niet veel buitenfietsweer eigenlijk, maar gelukkig duurde dat niet de hele dag.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Ga zo door Adri! Rustig aan opbouwen en dan kan je straks weer lekker knallen. Hopelijk blijft de sneeuw dan even weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik natuurlijk proberen, niet te gulzig zijn in het begin, luisteren naar wat het lichaam (in dit geval het pootje) zegt.
      Die sneeuw is altijd wel even leuk om te zien, maar van mij mag ze ook wegblijven...

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Goed om te lezen dat er weer progressie geboekt is! Trainen op een spinning bike deed ik vroeger ook wel eens thuis, met een van internet geplukte spinning les. Dan is het wel te doen, anders inderdaad dodelijk saai.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spinning heb ik nooit geprobeerd, hier doen de mannen van de fietsclub dat tussen oktober en april. In een trainingshonk, tussen de rest van aan ijzerhangende en op loopbanden en dergelijke bezig zijnde anderen. Dat werkt voor mij niet, de astma slaat dan toe, een van de mannen zei me eens dat het een wonder was dat er nog zuurstof in de lucht zat daar af en toe......
      Dus de ontdekking van de velomobiel was voor mij een openbaring!

      Verwijderen