woensdag 14 december 2016

Woon-werkrit.

Weer fietsend naar het werk.....

Maandag nog met de auto gereden, maar op dinsdag wilde ik het toch proberen, na in het weekend al eens 44 km achter elkaar gereden te hebben.
Vertrokken naar het werk met BOB, en het  ging gelukkig prima! Terug naar huis natuurlijk even een harde koude start, de 300 meter helling bij vertrek op het werk blijft ook met twee "goede benen" een uitdaging met dat stukje 13% erin. Maar op het gemakje kom je ook boven, en dan heb ik het ergste gehad, de laatste 500 meter naar huis zijn ook altijd even doorbijten, maar die had ik al eerder gereden, dat ging prima.
Al met al een prima dag dus!

Woensdag vrij, er moeten nog een paar "tijd voor tijd" dagen weggewerkt worden voor het eind van het jaar, en Ina was ook thuis. Na de middag een gezamenlijke wandeling, fietsen laat ik vandaag, dan kan die spier een beetje bijkomen, rustig opbouwen is het devies.......
Voorlopig even om de dag fietsen, dan forceer ik niets, en blijf toch in vorm.
Mooi wandelweer ook, net onder nul, helder en fris, anders dan de laaghangende bewolking van afgelopen dagen, dan lijkt alles wat "zwaarder" te gaan.....

Tijdens het fietsen op zondagmorgen.....

Wandeling op zondagmiddag......

Vandaag......

Rijm op het mos.....


 En wat altijd mooi blijft zijn zonsopgang en ondergang, zo blijft hetzelfde uitzicht van huis uit altijd wisselen en verveeld nooit......


Zonsopgang.
Tot zover,

Groeten, Adri.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, is fijn weer naar het werk te kunnen fietsen nu de weg ook weer open is!

      Verwijderen
  2. Hoi Adri, zelf even geveld door de griep. Fijn dat jij weer kan fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Beterschap! Altijd vervelend, die griep gevallen, gelukkig krijg ik het zelden....(afkloppen!!) Ik ben ook blij dat het weer kan, hou me nog even in, want forceren zou fout zijn, ben al blij dat ik zo snel weer onderweg ben!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Hoi Adri

    Is de helling 300 meter lang of moet tot 300 meter omhoog?

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      De helling is 300 meter lang, de hoogte valt wel mee. Op het werk start ik op circa 4 meter boven de zeespiegel, en moet dan op die 300 meter naar 35 meter hoogte, dat komt neer op een 11% gemiddeld. Dat is zeker in de koudere maanden een behoorlijk pittige start......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen