zaterdag 3 december 2016

Voor de liefhebbers.........

Sneeuw.

Ja, dat is wat er vandaag uit de lucht komt vallen, er was regen voorspeld, maar de temperaturen liggen net onder nul, dan veranderen druppels in vlokken.
En als we over de baai proberen uitkijken lukt dat niet, er hangt een dikke grijze soep, dus ziet het er naar uit dat er de rest van de dag sneeuw neer blijft dwarrelen.




Fietsen.

Dat doe ik nog dagelijks in de garage, op de Scott die op de Tacx Satori gemonteerd staat. De genezing van de spierblessure gaat goed vooruit, maar kracht zetten is nog goed voelbaar. Lopen gaat weer al redelijk goed, enkel afdalen op een steil stukje voel ik nog iets te goed.
Trappen lopen doe ik thuis niet, wij hebben alles op één etage, maar dat zal ook nog wel voelbaar zijn.
Met de sneeuwval had ik toch niet buiten gefietst vandaag, ook niet met een gezond been, dus dat maakt niet uit.

Voor de liefhebbers van sneeuw daarom een rondje om het huis gelopen, met de camera in filmstand.
Geniet ze, en mensen die sneeuw iets minder op prijs stellen kunnen gelijk afsluiten.....



Tot zover,

Groeten, Adri.

16 opmerkingen:

  1. Hoi Adri

    Dat wordt weer sneeuw ruimen, blij dat het hier nog niet is
    Beetje is wel leuk maar het wordt altijd zo'n zootje

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Er is nog te weinig gevallen nu, hopelijk blijft het zo, dan laat ik het gewoon nog liggen. Het word anders meer grind schuiven.........
      Inderdaad is het een zootje, je hebt er 3 keer last van, als het valt, als het ligt en als het weggaat...

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Het heeft wel wat Adri, zo'n huis van hout (en nu dan in de sneeuw). Zo'n houten huis zal denk ik toch wel jaarlijks een likje verf nodig hebben? Mag je overigens zelf bepalen welke kleur je gebruikt? grt, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter,

      Dat valt nog goed mee met dat verfwerk. Het huis lieten we nieuw bouwen in 2009, en deden toen al het verfwerk zelf. In 2014, na 5 jaar zijn de 2 zijgevels opnieuw in de verf gezet, de rest was nog goed genoeg. Tot nou toe ziet dat er nog steeds goed uit, dus je ziet dat het wel meevalt.

      Ik schreef er indertijd nog een blog over:

      https://a3manh.blogspot.no/2014/04/even-voorjaar.html

      En ja, we mochten (en mogen) de kleur zelf bepalen, eerst dachten we aan rood, maar de buren hadden al rood, dus toen werd het blauw. In elk geval wilden we een sprekende kleur, niet dat smakeloze wit dat veel Noren zo geweldig vinden...........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Prachtig dat witte landschap. Zo te zien woon je daar wel prima! Als ik een rondje om mijn huis wil lopen, ben ik 500 meter bezig. Zie dan wel meteen 39 andere huizen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi om te zien is het inderdaad Reinier. Wij wonen naar ons zin, het huis met alles op één etage bevalt ons prima, het uitzicht is leuk en we hebben goed plaats rondom, wat wil een mens nog meer?
      500 meter red ik niet, maar het is dan ook maar 1 huis......☺

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Hier is een liefhebber :-). Vanochtend was het hier zelfs nog iets kouder ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Paul! Zelf val ik niet in de categorie liefhebbers.......De kou valt nog steeds mee, het kwakkelt wat, soms regen, soms wat lichte sneeuw.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. Hier geen sneeuw maar wel zout op de fietspaden. Niet echt nodig voor velomobielrijders...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zout op de weg kunnen we goed zonder, ik zeker, want er liggen nu toch spikes om de velgen......

      Verwijderen
  6. Fijn dat het weer beter gaat. Leuk dat filmpje om het huis. Afgelopen week in Oslo realiseerde ik me dat je in deze tijd van het jaar maar beter in een nachtdienst kan werken als je nog wat daglicht wil zien, maar volgens mij doe je dat niet meer... groeten Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het weer beter gaat. Leuk dat filmpje om het huis. Afgelopen week in Oslo realiseerde ik me dat je in deze tijd van het jaar maar beter in een nachtdienst kan werken als je nog wat daglicht wil zien, maar volgens mij doe je dat niet meer... groeten Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Ja, het gaat redelijk vooruit, nog niet buiten gefietst, maar overhaasten is ook niet verstandig. Dat daglicht valt wel mee, ik kom op het werk regelmatig buiten, dan zie je nog wel daglicht.
      Nachtdiensten ben ik gelukkig vanaf, als ik in deze tijd van het jaar naar huis fiets rond de klok van 15.00h, dan vertrek in nog net in het licht, maar val onderweg in het donker.
      Nog even, dan is de kortste dag achter de rug, en draait het weer naar de goede kant......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. P.S. Hopelijk heb je een plezierige week gehad in Oslo? Het was werkgerelateerd maar toch....

      Verwijderen
  8. Heerlijk hoor sneeuw&ijs hebben toch ook een mooie kant hier zijn de wegen nu alleen wit van de pekel, een uur geleden reden ze af&aan met alles waar maar wielen onder zit en een strooi-unit op kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Preventief strooien? Dan melden ze wel gladheid zeker?
      Die sneeuw is inderdaad mooi om te zien, om door te fietsten is het wat minder......Maar ja, het is Noorwegen, en het is winter, je moet rekenen met wat ijs en sneeuw hier. Al met al valt het meestal wel mee, er vallen nog niet al te veel fietsdagen weg.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen