zaterdag 27 april 2019

BOB weer rijklaar gezet.

Veerarm steun binnen.

De gekraakte steun van de linker veerarm achter, die BOB enigszins door zijn hoeven deed zakken kwam deze week binnen.
Opgestuurd door Velomobiel.nl op 11 april, en binnen bij  mij op 25 april. Dat het zo lang lang duurde was vooral de schuld van het Paasweekend dat in deze periode viel. Met "track and trace" viel te volgen waar het pakje zich bevond,  en het was wonderlijk snel door de douane gepasseerd. En op 17 april lag het in het sorteercentrum in Voss, en was het de woensdag voor Pasen.
En Pasen in Noorwegen is toch net iets anders dan in Nederland, op die bewuste woensdag stopt een groot deel van de Noorse beroepsbevolking al om 12.00 u 's middags en begint de vakantie. Witte donderdag en Goede vrijdag zijn "feestdagen" en alles is gesloten. Op zaterdag zijn dan de supermarkten een aantal uren open, om dan voor de beide paasdagen weer dicht te zijn.
Dus ook de posterijen liggen gewoon vanaf woensdag 5 dagen stil.
En daar kwam nog bij dat het pakje al op 23 april in de plaatselijke winkel arriveerde, maar op een of andere manier werd het niet ingescand, en kreeg ik geen SMS dat het afgehaald kon worden. Ik wachtte nog 2 dagen, en ging het dan maar vragen, want het moest volgens mij aangekomen zijn. Wat ook zo was, en ik kon aan eindelijk aan de gang om de steun terug te monteren.

Oud en nieuw naast elkaar.       
 Dezelfde procedure als vorige keer, BOB op de kant, achterwiel verwijderen en de steun er in monteren. Ging prima tot ik de bouten en moeren moest aantrekken, toen waren mijn armen te kort...........Bouten tegenhouden in de fiets en moeren aantrekken in de achterste wielkast is toch wat lastig. Ik had misschien wel een systeem kunnen verzinnen om één sleutel vast te plakken met tape of iets dergelijks, maar gelukkig was Teun thuis, dus die even er bij gehaald, toen was het vlug gefikst.

Nieuwe steun gemonteerd, en veerarm weer vast.





Daarna BOB weer op zijn zomerbanden gezet, Gocycle 50-406 achter, Shredda 40-406 voor, de iets aanlopende rechter voorrem opnieuw afgesteld en de fiets helemaal gewassen.
Nu kan er weer gefietst worden!

Tot zover,

Groeten, Adri.





6 opmerkingen:

  1. Succes Adri, voorjaar in het gezicht, je kunt weer los, rustig aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Zeker weten Wilco! Je merkt pas wat je gemist hebt als je weer in de fiets ligt, heerlijk om weer onderweg te kunnen zijn met meer "normale" snelheden! Gisteren had ik al een goed gevoel na het fietsen, en dat gevoel was vandaag nog beter! Nu de afstand verder uitbouwen, en dan kan ik ook weer eens naar het werk gaan fietsen.Zat vandaag al op 44 km, zonder extreem vermoeidheids gevoel, dus het gaat de goede kant op..........

      Verwijderen
  3. Hoi Adri
    Voor die lastig te bereiken moeren heb ik ooit een foto statief gesloopt en plak een steek/ringsleutel aan een poot, die kan ik naar believen uitschuiven bij gebrek aan lange armen ;-)

    Groeten, André
    goh, blogger laat me zomaar eens ingelogd, ben soms uren bezig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,

      Goede tip! Dan moet ik ook maar eens zoiets knutselen...Want zoontje gaat ooit het huis uit natuurlijk, en Ina is beter in breien en haken dat in sleutelen aan fietsen......;-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen