zondag 14 oktober 2012

Dag 1 en 2 in Zeeuws-Vlaanderen.

Op vrijdag om ongeveer half 4 arriveerden we in Oostburg, waar we eerst de bestelde fietsen voor Ina en Teun ophaalden, en de oude inleverden. Onderweg hadden we al veel bekijks gehad, in de bebouwde kom werd dat nog erger, we werden  nagekeken en velen vroegen zich misschien af wat er nou precies op dat dak van die camper stond. Nog leuker was de vraag van de fietsenmaker of ik mijn bobslee meegenomen had? Misschien om te laten zien? Hij was wel gelijk vol intresse, en vroeg of ik even langs kwam zogauw het "ding" eraf was.
Daarna reed ik de camper naar Zuidzande, mijn geboorteplaats en maakte mijn ouders blij met mijn komst. Ina en Teun haalden wat boodschappen en reden de 3 kilometer op de fiets, het was goed weer en geheel op het vlakke fietsen doen wij in Noorwegen niet vaak, vandaar.
Na de koffie en wat bijkletsen was het hoog tijd voor uitladen van wat spullen, en het vakantiehuisje waar we verbleven in te richten voor ons verblijf.
Na het eten met behulp van m'n vader, Teun en  een voorbijkomende kennis van m'n ouders de Strada van de camper gehaald. Erop bleek makkelijker dan eraf, het kleine sleetje onder het achterwiel had heel andere gedachten over z'n werking dan ik verwacht had. Met wat modderen kwam de fiets toch heelhuids beneden, maar hier moest ik toch iets anders op verzinnen.
Op zaterdagmorgen dan wat inkopen halen in Oostburg en ik gelijk even de Gamma in en een paar stukken hout gehaald. Daarvan een slede in elkaar geschroefd en de oprijbaan iets aangepast. Dit bleek perfect te werken! Tevens de spanbanden die alles vasthielden vervangen door bredere, de dunne klapperden nogal onderweg, waardoor er al onderweg wat aanpassingen met oude vodden en ductape gemaakt moesten worden.
Toen was het na de middag en tijd voor een eerste proefrit in het Zeeuws-Vlaamse land!
Ik was gelijk al onder de indruk van het gemak waarbij de snelheid vast gehouden kon worden tegenwind, dit gaat zoveel makkelijker dan op de racefiets. Je moet het zelf ervaren om het te geloven. Na een kleine ronde van circa 35 km zat onze eerste dag in het oude landje er al weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten