maandag 30 maart 2015

Voorjaar, het komt langzaam......

Slepend......... 

Zo lijkt het, slepend langzaam gaat het richting voorjaar. Nu de zomertijd weer ingesteld is, is het langer licht 's avonds, best lekker. De bomen krijgen heel langzaam een groene schijn op hun takken, we gaan de goede kant op!
Nu het weer nog wat beter, dan voelt het ook als voorjaar. Maar voorlopig lijkt het nog meer op herfst, ook hier in Noorwegen. Gelukkig viel de wind mee, het was ook afgegeven hier, maar werd niet zo hevig als voorspeld.
Afwisselend regen en droog, sommige dagen met kap en sommige dagen open rijden.

Afgelopen weekend wat gefietst, hieronder wat foto's, op zaterdag over de brug naar Ulvik, zondag gewoon een stuk woon-werkroute gereden en ook maandag een stukje over de bekende woon-werkroute.
Op zaterdag droog, open rijden dus, het was een waterig zonnetje en af en toe helemaal bewolkt.

Over de brug, aan de Ulvik zijde.


Op weg naar Ulvik, we zien hier de splitsing Ulvik- Osafjord.


Op zondag regen, af en toe een glimp zonlicht, wat dan weer wel een regenboog tevoorschijn brengt.







Maandag weer droog, dus weer open rijden, met mooie beelden van bergtoppen in de wolken.





Zo verveeld het nooit om een klein tochtje te maken, ook al is het over bekende weg.

Nog even wat anders.......

Even terug komen op LinkedIn, aan de hand van sommige opmerkingen werd me duidelijk dat ik me niet als digibeet en onwillig moet opstellen, blijkbaar word er verwacht dat je aan alles mee doet tegenwoordig, zin of onzin?
Nou prima, het nut zie ik er nog steeds niet van in, maar even zo'n stom profiel opstellen waar verder nooit iets meer mee gedaan word is het werk niet uiteraard!
Tijdens nachtdiensten kan ik het niet opbrengen om te fietsen, dus zet ik me even aan de computer en flans een profiel in elkaar, duurt nog geen half uur, foto zoeken, gegevens invullen en klaar.
Houd niks in, en ik zit blijkbaar gelijk op Expert niveau? Dat geeft wel aan wat zo'n profiel waard is lijkt me.......En alles uiteraard naar waarheid ingevuld, zelfs nog een paar cursussen en een diploma weggelaten!
Omdat ik toch al in het buitenland woon stel ik het zootje op in het Engels, kunnen alle internationale headhunters het ook lezen..............:-))
Als HR managers aan dit soort onzin waarde toekennen is de mensheid verder in het moeras gezakt dan ik dacht..........
Maar goed, het was een kleine moeite, laat het ding nou maar verstoffen op een of andere server!
Nou nog een smart phone aanschaffen en misschien ook nog een account aanmaken op Faecesbook, dan ben ik weer helemaal in de running!
Of zie ik het weer verkeerd??

Prettige Pasen allemaal!

Groeten, Adri.

10 opmerkingen:

  1. Hehe...ik gebruik de opgedrongen S5 smartphone ( van werk ) eigenlijk alleen prive als GPS sport/navigatie computer en als foto camera :-))) En oh ja je kunt er ook nog bellen of bereikbaar zijn voor iets belangrijks wat niet kan wachten tot je thuis bent.....

    Die hele social media kan me geen nanoseconde interesseren. In gebruik de mogelijkheid van mobiel internetten dus totaal niet. En voor gamen is dat schermpje te klein en de spelletjes te onbenullig ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Quezzzt,

      Die smartphone komt nog wel eens, ik weet nog niet wanneer.....voorlopig is m'n CAT B25 nog prima, stootvast, waterdicht en stofdicht, je kan bellen en SMS'en wat heb je meer nodig? Er zit meer op, maar dat gebruik ik nooit.......
      Sociale media in de vorm van Facebook interesseert me ook niks, de opmerking daarover was ook sarcastisch bedoeld, maar dat begreep je vast wel.
      Dat LinkedIn account was meer uit pure hufterigheid, zo van: zie je wel, ik kan het ook wel.........
      Waar ik zelf niet aan twijfelde trouwens, anderen blijkbaar wel.
      Ik kan het niet helpen, af en toe komt dat kleine, een beetje stout ventje weer even bovendrijven, en komt er weer zoiets uit.........
      Blijf ik jong bij denk ik dan maar! :-))

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  2. Hoi Adri,

    Je kan je tijd wel aan leukere zaken besteden als Facebook. Ik heb er een account op en plaats er twee keer per jaar wat op. Dat gaat eigenlijk vaak met een gevoel van 'moeten'. Daarentegen vind ik het wel heel leuk dat mijn nichtjes en mijn broer, die ver weg wonen, regelmatig foto's plaatsen.

    Toch zijn ook onze blogs een soort van social media. We schrijven en reageren op elkaar. Blijkbaar is er ruimte voor een soort van social media binnen bepaalde groepen.

    Wat ik zelf irritant is dat er over steeds vaker reclame tussen geduwd wordt. Het zou mij niet verbazen als dat virus op een gegeven moment ook op onze blogs verschijnt. Ik hoop dat we er van verschoond blijven. (De reclame van Velomobielonderdelen.nl, Peter de Ovaal en anderen even buiten beschouwing gelaten).

    Hartelijke groet, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,

      Zoals je hierboven al kunt lezen in mijn reactie op Quezzzt was de opmerking over Faecesbook sarcastisch, en zal ik nog geen account aanmaken. Dat het soms makkelijk is klopt, Ina heeft een account en gebruikt dat ook meestal als een goedkoop communicatie programma, een melding is zo verzonden, en alle gebruikers krijgen dat op hun telefoon. Tenminste de meeste dan, wij uiteraard niet!
      Onze blogs zijn inderdaad ook gewoon sociale media, maar dan vooral tussen gelijk geinteresseerden, dat geeft toch iets gemeenschappelijks.
      Reclame is inderdaad irritant, zeker de malware die sommigen ongevraagd binnen weten te smokkelen. Ik krijg het nog steeds weg of uitgeschakeld, maar soms kost het moeite, en dat is enorm irritant!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  3. Lol ja Wilco, om de zoveel verhalen van Wim is wat hij beleefd heeft eigenlijk een doorzichtig verpakte reclame uiting. Aan de ene kant voel ik dat altijd als een beetje "aanmatigend" :-)))) als hij echt zou denken dat niemand dat door heeft* aan de andere kant is het typisch Wim en daarom makkelijker te accepteren :-))

    Gelukkig heeft Wim ook veel dingen die daadwerkelijk belangrijk en nuttig (kunnen) zijn. En zo ook Peter. Die in ieder geval zijn reclame niet tracht te verhullen :-))))

    * Op mijn werk denken managers nu de heilige graal der communicatie te hebben gevonden : "Jip en Janneke taal" wat kennelijk inhoudt dat wij geadreseeerd moeten worden als ware wij kleuters en geen intelligente mensen. Dat vat ik uiteraard wel op als beledigend, zeker gezien onderzoek uitwijst dat de gemiddelde manager toch niet hoger komt dan een gemiddelde van IQ 110. Wat vaak niet eens slimmer is dan de gemiddelde Nederlandse werknemer, en erger nog, minus de vakkennis ! Intelligentie zonder wijsheid is echt een heel lelijk iets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Quezzzt, zo gaat het inderdaad vaak bij Wim, maar dat is geen storende reclame, dat vind ik meestal wel amusant! Per slot van rekening brengt Wim ook veel nuttige zaken onder de aandacht en kan je altijd terecht voor een goed advies, dat is ook veel waard. Hij heeft natuurlijk een webtoko die hij draaiend wil houden, dus was bedekte reclame moeten we dan accepteren.........
      Peter prijst zijn produkten gewoon openlijk aan, mag best, je kan er tenslotte op ingaan of niet, dat kan je zelf beslissen.
      Breek me de bek niet open over managers, in Noorwegen is het een verademing dat veel van de chefs zelf op de werkvloer gestaan hebben, dat scheelt heel veel, die weten waar je het over hebt!
      Bij mijn laatste werkgever in Nederland wemelde het werkelijk van de TU ingenieurs, en die waren stuk voor stuk niet gehinderd door enige vorm van praktische ervaring om me mild uit te drukken.
      Ongelooflijk hoe stom dat soort geleerde figuren kunnen zijn! En nog niets aannemen van een praktijkman ook natuurlijk, hoe kan een stomme operator nou iets weten? MBO niveau is natuurlijk ver beneden hun eigen peil, het is al een wonder dat we verstaanbaar kunnen spreken en zindelijk zijn...........
      Inderdaad ronduit beledigend, dan voel je je werkelijk uitgebuit hoeveel ze je ook betalen..........

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Hoi Adri, heb je ook al ontdekt dat er vacatures op LinkedIn staan die bij jouw vakkennis horen? Verder moet je er rekening mee houden dat elke werknemer tegenwoordig kandidaten 'Googled' voordat ze ze uitnodigen. Gezien je opmerkingen op dit blog, onder andere over domme managers, kan dat wel eens negatief voor je uitpakken. En verder zijn blogs óók social media! Definitie: online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers. Verder zijn er op Facebook heel veel groepen te vinden over velomobielen en ligfietsen. Net als bij de blogs bepaal je ook daar zelf wie en wat je volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Belle,

    De vacatures die tot nou toe tevoorschijn komen als "geschikt" voor mij zijn allemaal leidinggevende functies, en dat komt niet geheel overeen met mijn ambities.( Gek hé, op mijn 25e was ik al vervangend wachtchef op de kunstmestfabriek, en toch trekt dat soort functies me totaal niet)
    En laat ze maar mijn naam intikken op Google, en wat lezen, maakt niets uit, want de kans dat ik op mijn leeftijd nog van werk verander is nagenoeg nihil. De opmerking over de managers is allicht niet handig zoals jij het schetst, maar evengoed gewoon de harde waarheid. En geloof me, de managers bij Dow Terneuzen wisten echt wel hoe ik over ze dacht, ik maak van m'n hart nooit een moordkuil.....
    Dat onze blogs sociale media zijn is me bekend, zie ook m'n opmerkingen aan Quezzzt en Wilco..........
    Dat er op Facebook best veel interessants te vinden zal zijn geloof ik gelijk, Ina vind daar ook regelmatig iets nuttigs. Toch heb ik genoeg aan m'n blogje voorlopig, laten we niet vergeten dat in elke vorm van sociale media tijd gaat zitten, en die wil ik misschien liever aan iets anders besteden.......Lekker fietsen bijvoorbeeld!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker fietsen gaat voor social media, dat staat als een paal boven water! Prettige Pasen!

      Verwijderen